بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند

بیش از 200 میلیون دستگاه از ویندوز 10 استفاده می‌کنند

در ماه اکتبر، مایکروسافت به طور رسمی اعلام کرد که بیش از ۱۱۰  میلیون دستگاه در حال استفاده از ویندوز ۱۰ هستند. امروز، گزارشی جدید نشان می‌دهد که این سیستم عامل در حال حاضر بر روی بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه نصب شده است. غول نرم‌افزاری مایکروسافت، ویندوز ۱۰ را در ۲۹ جولای عرضه کرد، این بدان معنی است که این سیستم عامل در فاصله ۵ ماه از تاریخ عرضه، اکنون روی بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه در حال اجراست. البته این رقم کاملا چشم‌گیر است اما از آنجا که آپگرید به ویندوز ۱۰ برای اکثر کاربران ویندوز رایگان است، برای برخی ممکن است چندان قابل توجه نباشد.

یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد که این سیستم ‌عامل، در هر ماه حدود ۴۰ میلیون بار نصب شده است که چندان هم زیاد نیست، اما مناسب و معقول است. با این حال، شایان ذکر است که ما کاملا مطمئن نیستیم که آخرین تعداد نصب‌های ویندوز ۱۰، دستگاه‌هایی مانند Xbox One و تلفن‌های همراه را شامل می‌شود یا خیر؟ که البته تفاوت چندانی هم در این قضیه ایجاد نمی‌کند.

قطعا در سال ۲۰۱۶ تعداد کاربران بیشتری ویندوز ۱۰ را دریافت خواهند کرد و مایکروسافت نیز انتشار این سیستم عامل و رفع باگ‌های آن را ادامه می‌دهد. همچنین انتظار می‌رود که این شرکت، دو آپدیت جدید عمده را برای ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۱۶ عرضه کند. آپدیت سال آینده تحت عنوان “Redstone” نام‌گذاری شده است و شامل توسعه پشتیبانی برای مایکروسافت Edge، کورتانای شناور، بهبودهایی برای کانتینیوم (Continuum) و موارد دیگر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH