سونی و رونمایی از سه تلویزیون اندرویدی با وضوح 4K و قابلیت HDR

سونی امروز و در نمایشگاه CES از سه تلویزیون جدید خود که از وضوح 4K برخوردار هستند، رونمایی کرد. این سه دستگاه با نام‌های XBR-X930D، XBR-X940D و XBR-X850D که البته سونی همه آن‌ها را 4k Ultra HD Tv می‌نامد وارد بازار خواهد شد. این سه دستگاه از سیستم عامل اندروید برخوردار بوده و توانایی سازگاری و پشتیبانی سیستم HDR یا High Dynamic Range را نیز دارند.

gsmarena_001

مدل XBR-X940D تنها در سایز 75 اینچی عرضه خواهد شد و سری XBR-X850D در سایزهای 55، 65، 75 و 85 اینچی وارد بازارهای جهانی می‌شود. از سوی دیگر مدل XBR-X930D در سایزهای 55 و 65 اینچی عرضه شده و سونی از فناوری Slim Backlight Drive بر روی آن بهره برده است. سونی در مورد این فناوری می‌گوید که ما از یک سیستم و ساختار خاص برای توزیع نور پس زمینه در مناطق مختلف این نمایشگر بهره برده‌ایم که نتیجه آن عرضه یک صفحه نمایش بسیار باریک شده است.

تمامی این محصولات از قابلیت Triluminos خاص سونی برخوردار بوده و همگی همراه با پردازنده X1 سونی تولید شده‌اند که توانایی پخش فرمت 4K را دارد و می‌تواند رنگ‌ها، کنتراست و وضوح بسیار بهتری را نشان داده و همچنین تصاویر 4K را نیز به راحتی پخش نماید. همچنین این دستگاه‌های جدید از قابلیت Google Cast نیز پشتیبانی می‌کنند که به کاربر اجازه می‌دهد محتوای مورد نیاز خود را با سرعت بالا از روی کامپیوتر و یا گجت‌های دیگر نظیر اسمارت فون و تبلت به تلویزیون خود انتقال دهد.

سونی هیچ‌گونه اطلاعاتی در خصوص قیمت این تلویزیون‌ها اعلام نکرده است و این محصولات برای اوایل سال 2016 آماده تولید انبوه و عرضه جهانی خواهند شد.

در کنار تلویزیون‌های جدید سونی، این کمپانی ژاپنی همچنین از نرم افزار جدیدی رونمایی کرد که به کاربر اجازه می‌دهد فیلم‌ها و محتوای مورد نیاز که با وضوح 4K HDR عرضه شده‌اند را به طور مستقیم و بدون محدودیت بر روی تلویزیون خود ببینید. این نرم افزار سال جاری میلادی در ایالات متحده آمریکا راه اندازی خواهد شد.

2 در مورد “سونی و رونمایی از سه تلویزیون اندرویدی با وضوح 4K و قابلیت HDR”

  1. سونی تلویزیوناشو معرفی کنه هرچی کل تلویزیونای دنیا میرن زیر سایه اش. فقط تکنولوژوهایی که بکار برده رو نگاه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH