اختراع یک روش جدید برای استفاده از انرژی باد

اختراع یک روش جدید برای استفاده از انرژی باد که تا به‌حال ندیده‌اید

اختراع یک روش جدید برای استفاده از انرژی باد

همه ما با شنیدن نام انرژی باد، به یاد توربین‌های بادی غول‌پیکری می‌افتیم که در ارتفاعات بلند، وظیفه تبدیل انرژی باد به الکتریسیته را به عهده دارند. به تازگی روشی برای استفاده از انرژی باد ارائه شده که بسیار جالب و در عین حال زیبا و ساده است. در ادامه مطلب با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا با این اختراع جدید آشنا شویم.

این اختراع جدید که Capture Mobility نام دارد، نوع جدیدی از بهره‌گیری از انرژی باد است و در ظاهر شبیه اثری هنری در کنار اتوبان‌ها و خیابان‌ها است. مخترع این دستگاه یعنی Sanwal Muneer در مورد کارکرد آن این‌گونه توضیح می‌دهد که با عبور و مرور ماشین‌ها در اتوبان‌ها، باد تولید می‌شود و این دستگاه از این باد برای تولید انرژی سبز استفاده می‌کند. این دستگاه مجهز به یک ساختار هلیکال است که می‌تواند باد را از هر جهتی دریافت کند. این توربین وزن کمی دارد و طول آن به حدود 1.2 متر می‌رسد. برای افزایش کارایی این دستگاه، پنل‌های خورشیدی هم روی آن نصب می‌شود تا بتواند از انرژی خورشید نیز در کنار باد استفاده کند. هرکدام از این دستگاه‌ها می‌تواند روزانه تا 7 کیلووات انرژی تولید کند که برای تامین برق یک خانه متوسط در 24 ساعت کافی است.

مخترع این دستگاه می‌‌گوید هدف از اختراع آن، ساخت وسیله‌ای بوده‌ که در تمام دنیا قابل استفاده است و برخلاف انرژی خورشیدی یا توربین‌های بادی، به شرایط آب و هوایی خاصی نیاز ندارد.

یکی دیگر از مزیت‌های این توربین مدرن، تاثیر مستقیم آن بر آب و هوا و تصفیه هوا است. در ساخت بدنه این دستگاه از موادی استفاده شده که به عنوان تصفیه‌کننده عمل کرده و ذرات مضر و آلودگی که خودروها تولید می‌کنند را به خود جذب می‌نماید. این دستگاه جالب که توسط شرکت Shell به عنوان سرمایه‌گذار معرفی شده است، جوایز طراحی زیادی را نصیب طراح آن کرده و هم‌اکنون در مناطقی از اسکاتلند استفاده می‌شود و به زودی ممکن است در چین هم از آن بهره‌برداری شود.

4 در مورد “اختراع یک روش جدید برای استفاده از انرژی باد که تا به‌حال ندیده‌اید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH