خودروی نیسان با زنجیرهای تانک بر روی برف فرمانروایی می‌کند

itresan-10 (9)-2خودروی جدید شرکت نیسان که برای محیط‌های برفی و شرایط خاص طراحی‌ شده است را می‌توان به جرات، سلطان جاده‌های برفی نامید. این خودروی ویژه می‌تواند به‌خوبی شرایط بسیاری ایده آلی را برای رانندگی در مسیرهای برفی ایجاد کند. البته منظور از مسیرهای برفی، جاده‌های آسفالته با اندکی برف نیست بلکه این خودرو می‌تواند در محیط‌هایی که لایه‌ای ضخیم از برف زمین را پوشانده است، به‌راحتی به حرکت بپردازد.

این غول ویژه که عکس آن را نیز می‌توانید مشاهده کنید، قابلیت این امر را دارد که بتواند با سرعت 60 مایل بر ساعت (96 کیلومتر بر ساعت) در یک جاده برفی با شیب 45 درجه به حرکت دربیاید که عملا این شیب و این سرعت نشان دهنده قدرت این مدل هستند.

این خودرو که Rogue crossover نام دارد، می‌تواند 7 سرنشین را در خود جای داده و با امکانات یادشده به حرکت ادامه بدهد. البته نکته بسیار جذاب در این است که این توان بالا به‌واسطه استفاده از یک سری چرخ ویژه برای این خودروی ژاپنی مهیا شده است که این چرخ‌ها، ساخت آمریکا هستند. چرخ‌های این خودرو به‌جای مدل طبیعی و پلاستیکی، از نوع چرخ زنجیری هستند و به همین دلیل نیز این خودرو نه‌تنها در برف فرو نمی‌رود، بلکه می‌تواند به‌خوبی در جاده‌هایی که در آن برف تازه وجود دارند نیز حرکت کند.

itresan-10 (9)نیسان به‌جای ارایه آمار و ارقام، به سراغ حقایق رفته است و یک نسخه از این غول را در اختیار راننده‌ای به نام الیویه بدارد قرار داده است تا این راننده در شیب‌های مختلف به آزمایش این خودرو بپردازد و نیسان نیز تصاویر ثبت شده را به‌عنوان سندی بر قدرت Rogue crossover، منتشر ساخته است.

سیستم دنده این خودرو از نوع CVT است (Xtronic continuously variable transmission) که موجب می‌شود توان خودرو به‌سادگی و روانی به چرخ‌ها و زنجیر آن‌ها انتقال پیدا کند و به‌این‌ترتیب این خودروی ویژه و خانوادگی خواهد توانست تا سکونت در نقاطی که برف در آنجا جاده‌ای برای رفت‌وآمد باقی نمی‌گذارد، آسان‌تر سازد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH