آیا عملکرد مدل‌های قدیمی‌تر آی‌فون با دریافت آپدیت iOS 9.2.1 بهتر شده است؟

apple-sued-for-slowing-down-iphone-4s-with-ios-9-update-498257-2-min

اپل روز گذشته فرآیند عرضه نسخه iOS 9.2.1 را آغاز کرد. در حالی که این نسخه به عنوان یک نسخه بازسازی شده تنها شامل رفع اشکال‌ها و به‌روزرسانی‌های امنیتی است، اما برای کسانی که از مدل‌های قدیمی آی‌فون استفاده می‌کنند، ممکن است هیجان‌انگیز باشد. به عنوان مثال، ویدئویی در وب‌سایت یوتیوب، مقایسه یک آی‌فون ۴s را با دو سیستم عامل iOS 8.4.1 و iOS 9.2.1 به نمایش گذاشته است. مطابق این ویدئو علی‌رغم اینکه گوشی یاد شده با سیستم عامل iOS 9.2.1 آهسته‌تر بوت می‌شود اما در بارگذاری برخی از اپلیکیشن‌ها سریع‌تر عمل می‌کند.

اپل طبق سنت مرسوم خود، در زمان عرضه آپدیت‌های جدید برای iOS برخی از فیچرها را برای مدل‌هایی که یک یا دو سال از عمر آن‌ها سپری شده باشد، غیرفعال می‌کند. با این وجود، برخی از کاربران ادعا کرده‌اند که اپل به یک روش منسوخ متوسل شده است تا کاربرانی را که از مدل‌های قدیمی‌تر آی‌فون استفاده می‌کنند مجاب به پرداخت هزینه برای خرید مدل‌های جدید کند. در ماه گذشته علیه شرکت اپل شکایتی مطرح شد مبنی بر اینکه این شرکت کاربران خود را فریب داده است، چرا که اپل در بیانیه خود به سازگار بودن iOS 9 با آی‌فون‌های مدل ۴s اذعان کرده بود.

شاکیان در طرح دعوی خود، اسناد بازاریابی اپل را مورد استناد قرار داده بودند که در آن‌ها اظهار شده بود سیستم عامل iOS 9 سریع‌تر، نرم‌تر و پاسخگوتر از سیستم عامل iOS 8 است. نه تنها صحت این اظهارات در تجربه شاکیان به اثبات نرسیده بود بلکه آن‌ها در دادخواست خود ادعا کرده بودند که اپل از افت عملکرد گوشی در هنگام کار با سیستم عامل جدید، اطلاع داشته است.

تا زمان عرضه iOS 9.2.1، کاربران آی‌فون ۴s هیچ بهبودی را در تجربه کاربری خود با iOS 9 احساس نکرده‌اند. اما به نظر می‌رسد که آخرین نسخه از سیستم عامل همراه اپل دچار تغییراتی شده است که خود می‌تواند نشانه‌ای باشد مبنی بر اینکه اپل با گوشی‌های قدیمی، رفتار مهربانانه‌تری در قبال دریافت آپدیت‌های iOS در پیش گرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH