خالق فلش مموری به اندازه اختراعش معروف نیست

چرا خالق فلش مموری به اندازه اختراعش معروف نیست

خالق فلش مموری به اندازه اختراعش معروف نیست

همه ما در زندگی امروزی از فلش مموری‌ها یا همان حافظه‌های همراه USB استفاده زیادی می‌کنیم. برای انتقال اطلاعات، گوش دادن به موسیقی بر روی دستگاه‌های قابل حمل و حتی نصب سیستم‌عامل‌ها. این دستگاه‌های کوچک ذخیره سازی در مدت کمی توانستند جای خود را در دنیای تکنولوژی محکم کنند و جزو لاینفک زندگی ما بشوند. اما یک حقیقت تلخ در پشت داستان فلش مموری‌ها نهفته است. کمتر کسی است که خالق و مخترع این دستگاه‌های دوست‌داشتنی را بشناسد. در این مطلب از آی‌تی‌رسان همراه ما باشید تا با سرگذشت ناراحت‌کننده خالق فلش مموری آشنا شویم.

فوجیو ماسوکا (Fujio Masuoka)، در سال 1984 زمانی که کارمند شرکت توشیبا بود، فلش مموری را اختراع کرد. اما شرکت بهای آن‌چنانی به فوجیو نداد و آن‌گونه که شایسته او بود از وی تقدیر نکرد. فوجیو از این اقدام شرکت بسیار دلخور شد و به دلیل دلسرد شدن از توشیبا، این شرکت را ترک کرد. البته سرنوشت او آن‌چنان هم ناگوار نبود و پس از ترک توشیبا، فوجیو به ادامه تحصیل پرداخت و در دانشگاه توهوکو، پروفسور شد.

البته او از حقش برای اختراع دستگاه محبوب نگذشت و با شکایتی که در سال 2006 از توشیبا کرد، توانست غرامتی به ارزش 87 میلیون یوان (758 هزار دلار) به دست بیاورد. البته می‌توان فهمید این مبلغ در برابر موفقیت‌هایی که او می‌توانست با ماندن در توشیبا به آن‌ها دست پیدا کند، ناچیز است.

جالب است بدانید نام فلش مموری به خاطر قابلیت پاک کردن سریع اطلاعات از روی آن انتخاب شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH