یک میلیارد دلار برای تبدیل شدن گوگل به موتور جستجوی آی‌فون

ITRESAN-11-1394 (9)اپل یکی از موفق‌ترین شرکت‌های جهان در زمینه تولید تلفن‌های همراه هوشمند محسوب می‌شود و محصولات آی‌فون، میلیون‌ها کاربر پر و پا قرص در سراسر جهان را به خود اختصاص داده‌اند. همین امر کافی است تا شرکت‌های مختلفی به فکر استفاده از این محبوبیت و عرضه خدمات خود بر روی آی‌فون بیفتند.

یکی از موارد بسیار پراستفاده در تلفن‌های همراه را می‌توان جستجوی اینترنتی دانست، در این میان همراه‌های اندرویدی به‌صورت پیش‌فرض از گوگل برای جستجو بهره می‌گیرند ولی آی‌فون از سال 2014 میلادی از گوگل به‌عنوان موتور جستجوی اصلی استفاده کرده است.

حال بلومبرگ به انتشار اسنادی دست‌زده که به‌موجب آن‌ها مشخص شده است که شرکت گوگل برای دست‌یابی به این امکان، هزینه‌ای 1 میلیارد دلاری را به اپل پرداخت کرده است. البته این هزینه به‌صورت بدیهی درآمد مناسبی را در بلندمدت برای گوگل به همراه خواهد آورد ولی مسلما اپل و گوگل از منتشر شدن اطلاعات محرمانه مراوده‌های تجاری خود خرسند نخواهند بود.

شایعاتی در زمینه افشای این اطلاعات توسط شرکت اوراکل به گوش می‌رسد که بر اساس دادگاه بین این دو شرکت، چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد. همچنین شایعات دیگری حاکی از آن هستند که اپل و گوگل بر روی تقسیم درصد سود حاصل از تبدیل شدن موتور جستجوی گوگل به موتور پیش‌فرض در آی‌فون نیز بر روی رقم 34 به 66، به توافق رسیده‌اند، البته این شایعه مشخص نکرده است که کدام طرف قرار است 34 درصد را دریافت کند.

انتشار این اطلاعات ممکن است رابطه بین گوگل و اپل را نیز دستخوش چالش‌هایی کند زیرا اپل در زمینه اطلاعات محرمانه بسیار سخت‌گیر است و شاید تیم کوک نسبت به این موضوع عکس‌العمل نشان داده و گوگل را به چالش بکشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH