آیا اختراع جدید اپل نمایشگر استوانه‌ای برای آی‌فون است؟

ITRESAN-11-1394 (19)حتی از دید دشمنان اپل نیز این کمپانی یکی از شرکت‌های پیشرو در استفاده از فناوری‌های مدرن و به روز جهان فناوری است. دقیقا به همین دلیل نیز تمرکز رسانه‌های جهانی بر روی این شرکت به‌شدت بالاست. با توجه به شرایط یادشده، هرسال در ماه‌های مشابه با زمانی که در آن حاضر هستیم، شاهد ارایه شایعات بی‌شمار درباره نسخه بعدی آی‌فون هستیم و امسال نیز از این قاعده مستثنا نیست و بسیاری از اخبار فناوری به شایعات آی‌فون7 اختصاص دارند.

به‌تازگی اطلاعاتی درباره یک اختراع ویژه توسط شرکت اپل در اینترنت منتشر شده است که به‌موجب آن، این شرکت یک نمایشگر OLED با قابلیت قرار گرفتن پیرامون یک محیط استوانه‌ای را به ثبت رسانده است. به‌این‌ ترتیب و با توجه به شایعاتی که پیش از عرضه آی‌فون 6 نیز به گوش می‌‌‌خورد، ممکن است شاهد یک نسخه آی‌فون با نمایشگری خمیده باشیم.

البته همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این طرح فراتر از یک نمایشگر خمیده عادی به نظر می‌رسد و به همین دلیل نیز نمی‌توان با اطمینان کامل گفت که این اختراع برای آی‌فون به کار گرفته خواهد شد. شایان‌ذکر است که ثبت اولیه طرح این اختراع در سال 2014 انجام شده بود ولی به‌تازگی اطلاعات نحوه کاربری آن در رسانه‌ها منتشر شده است.

این طرح به نحوی است که تمامی اطراف آن را نمایشگر فراگرفته و به همین دلیل نیز نمی‌توان انتظار داشت که دکمه‌ها در مکان عادی خود قرار داشته باشند. به همین دلیل نیز دکمه‌های کاربری دستگاه و پورت خروجی هدفون و شارژر، در بخش بالایی بدنه قرار گرفته‌اند.

به‌صورت بدیهی داشتن چنین نمایشگری نمی‌تواند چندان مفید باشد زیرا هیچ‌کسی نمی‌تواند تمامی بخش‌های نمایشگر را به‌صورت همزمان مشاهده کند. البته ظاهرا فکر این موضوع نیز شده زیرا گفته می‌شود که این سیستم دارای دوربین‌هایی در زیر نمایشگر خود خواهد بود تا بتوان به کمک این دوربین‌ها، صورت کاربر را شناسایی کرده و اطلاعات مورد نظر را در قسمتی از نمایشگر که در مقابل چهره کاربر قرار دارد، به نمایش درآورد. به‌این‌ترتیب به نظر می‌رسد که تمام بخش‌های نمایشگر به‌صورت همزمان قابل‌استفاده نخواهند بود و اطلاعات بر روی آن به‌صورت هوشمند نمایش داده خواهند شد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH