با این قمقمه هوا را به آب آشامیدنی تبدیل کنید!

فکر کنید بیرون از خانه در حال دوچرخه سواری هستید، اگر آب آشامیدنی سالم در دسترس نباشد یا شما در منطقه‌ای خالی از سکنه باشید، چه می‌کنید؟!

خب در این عصر هیچ مشکلی بی راه حل باقی نمی‌ماند. اخیرا قمقمه‌هایی طراحی شده‌اند که همانند قمقمه‌ معمولی در دوچرخه شما قرار می‌گیرد. کریستوف رتزار، طراح صنعتی استرالیایی، این بطری را طوری ساخته که با استفاده از هوای اطراف، آب تولید می‌کند. طرز کار این وسیله به این صورت است که از راه دستگاه مخصوص و تعدادی دندانه هیدروفوبیک (مولکول‌های غیر قطبی که در آب نامحلول هستند)، رطوبت محیط را متراکم کرده و بخار آب را به قطرات آب تبدیل می‌کند که پس از مدتی بطری را پر خواهند کرد.fontus-water-bottle-640x408

گفته می‌شود این قمقمه که Fontus نام دارد، می‌تواند در هر ساعت یک لیتر آب تولید کند. با این اوصاف نه تنها عملکردش سریع است، بلکه در محیط‌‌های مرطوب و شرجی که بین ۸۶ تا ۱۰۴ درجه فارنهایت و رطوبت ۸۰ الی ۹۰ درصد هستند، بهترین بازدهی را هم دارد.

Fontus هنوز یک مدل آزمایشی است و راه زیادی تا تکامل دارد. برای مثال اگرچه این قمقمه می‌تواند از ورود حشرات و خاک جلوگیری کند، اما نمی‌تواند رسوبات را فیلتر کند که در حال حاضر این بزرگ‌ترین نگرانی طراح این محصول است. او امید دارد تا در آینده و با استفاده از فیلتر کربنی بتواند آب تولید شده را تصفیه کند.

طراح استرالیایی همچنین قصد دارد تا برای تامین سرمایه و تجاری شدن این محصول کمپینی راه بیاندازد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH