حذف برنامه فیس‌بوک می‌تواند اسمارت‌فون شما را سریع‌تر کند!

Facebook-App

مطمئنا فیس‌بوک و اپلیکیشن رسمی‌اش را می‌شناسید، سال‌هاست که خبرهایی  در رابطه با مشکلات این اپلیکیشن منتشر می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش مصرف باتری، استفاده بیش از حد از منابع و هم‌چنین کاهش سرعت دستگاه اشاره کرد. بسیاری از کاربران برای از کار انداختن این اپلیکیشن از برنامه‌هایی نظیر  wakelock استفاده می‌کنند و برخی از روش‌های دیگر برای مقابله با این اپلیکیشن کمک می‌گیرند، اما عده دیگری از کاربران با حذف این اپلیکیشن مدعی هستند سرعت اسمارت‌فونشان افزایش یافته است!

یکی از کاربران وب‌سایت Reddit به نام  pbrandes_eth به تازگی آزمایشی را انجام داده است تا ثابت کند اپلیکیشن فیس‌بوک می‌تواند منجر به کاهش سرعت گوشی شود. او برای این تست از ال‌جی G4 استفاده کرده است بنابراین نمی‌توان نتیجه را برای تمامی اسمارت‌فون‌ها یکسان دانست.

در ابتدا بد نیست که با  wakelock آشنا شویم،  wakelock حالتی است که در آن یک اپلیکیشن اسمارت‌فون را از خواب عمیق خود خارج می‌کند تا داده‌ای را دریافت کند و یا عملیات دیگری را انجام دهد، هنگامی که گوشی در حالت Wakelock قرار می‌گیرد ممکن است بخشی از باتری خود را از دست بدهد اما زمانی‌که تلفن‌همراه در حالت استندبای قرار دارد معمولا نیرویی مصرف نمی‌شود و در نتیجه شارژ باتری دست نخورده باقی می‌ماند؛ فیس‌بوک یکی از برنامه‌هایی است که پس از اجرا به ندرت به مرحله خواب عمیق می‌رود و مرحله Wakelock در آن معمولا طولانی و پر مصرف است.

اپلیکیشن فیس‌بوک تمایل زیادی به اجرا و مصرف رم در پس‌زمینه دارد. برخی از کاربران می‌گویند این برنامه حتی زمانی‌که به هیچ شبکه‌ای متصل نیست نیز در حالت اجرا باقی‌ می‌ماند، اپلیکیشن‌های دیگر متعلق به فیس‌بوک هم‌چون  Messenger و واتس‌اپ نیز همین مشکل را به صورتی جزیی‌تر دارند. نکته‌ای که باید توجه داشت این است که این مشکل در رابطه با برنامه‌های سیستمی‌ نیز وجود دارد و برنامه‌های ساخته فیس‌بوک تنها متهم این پرونده نیستند.  نمودار زیر را یکی از کاربران تهیه کرده است تا نشان دهد قبل و بعد از حذف برنامه فیسبوک سرعت دستگاه به چه صورت است.

Facebook_Slows_Down_LG_G4_Reddit

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH