حمله هکرها به یک بیمارستان و درخواست باج 3.6 میلیون دلاری

Hollywood Presbyterian

بیش از یک هفته است که بیمارستان Hollywood Presbyterian به وضعیت اضطراری درآمده، دلیل این وضعیت حمله هکرها به این بیمارستان و درخواست باج 3.6 میلیون دلاری برای بازگرداندن وضعیت به حالت عادی است.

این حمله باعث شده کادر بیمارستان به اطلاعات حیاتی بیمار هم‌چون سوابق، جواب آزمایشات، MRI و X-RAY دسترسی نداشته باشند. Ransomware نوعی نرم‌افزار جهت حمله به شبکه‌ها و یا یک دستگاه واحد است که برای باج‌گیری استفاده می‌شود و هکر پس از دریافت باج می‌تواند وضعیت شبکه را به حالت عادی بازگرداند.

در حال حاضر این بیمارستان در حالت اضطراری قرار دارد و مدیران برای برقراری ارتباط و دریافت اطلاعات از وسایلی هم‌چون تلفن و فکس استفاده می‌کنند، هم‌چنین به دلیل مشکلات ایجاد شده، Hollywood Presbyterian بیماران خود را به دیگر مراکز انتقال می‌دهد و یا از پذیرش آن‌ها خودداری می‌کند. ممکن است این حمله توسط یکی از بیماران و یا کارمندان این بیمارستان صورت گرفته باشد، هرچند تاکنون مدیران بیمارستان سخنی در این باره نگفته‌اند.

حمله به وسیله Ransomware چندان غیر معمول نیست، اما مبلغ درخواستی هکرها در این مورد بسیار زیاد است در حالی‌ که معمولا از این نوع حمله برای باج‌گیری‌های نهایتا چند صد دلاری استفاده می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH