دور جدید استخدام‌ها در پروژه خودروهای بدون راننده گوگل

به نظر می‌رسد گوگل با اعلام مجموعه‌ای جدید از فرصت‌های شغلی، وارد مرحله تازه‌ای از برنامه خودروهای بدون راننده خود شده است.

گوگل روی دور تند استخدام قرار گرفته است و جالب اینکه همه موقعیت‌های شغلی اعلام شده تنها برای برنامه نویسان و طراحان وب نیست. این غول اینترنت، قصد دارد به پروژه خودروی بدون راننده خود، سر و شکل تازه‌ای بدهد، به همین دلیل ۳۶ شغل، ذیل پروژه گوگل ایکس خود، تعریف کرده است. در میان این فرصت‌های شغلی، موقعیت‌هایی در امور تولید و مهندسی مربوط به سیستم‌های در حال توسعه از جمله کنترل حرکت، رباتیکز و سنسورها نیز وجود دارد.

این لیست جدید شامل فرصت‌های شغلی متنوعی برای تخصص‌های گوناگون است؛ از جمله برای مهندسی مکانیک، مهندسی NVH (نویز، آکوستیک و ارتعاش) خودرو، مهندسی ایمنی و مهندسی قابلیت اطمینان. علاوه بر این، موقعیت‌هایی برای سایر تخصص‌ها از جمله بازاریابی، تجزیه و تحلیل سیاست‌ها و حتی مشاغل خدماتی مرتبط با پروژه، ارائه شده‌اند. این برنامه استخدام، نشان می‌دهد که گوگل به دنبال شتاب بخشیدن به روند پیشبرد برنامه خودروهای بدون راننده خود است.

در ابتدای معرفی اکثر این شغل‌ها چنین آورده شده است که “برنامه خودروی بدون راننده به دنبال بهبود کیفیت زندگی مردم با تغییر نحوه حمل و نقل، تسهیل و ایمن‌سازی آن برای تمام افراد فارغ از توانایی آن‌ها برای رانندگی است. ما تاکنون بیش از یک میلیون مایل مسافت را با خودروی بدون راننده خود پیموده‌ایم و در حال حاضر در خیابان‌های مونتین ویو کالیفرنیا و آستین تگزاس هستیم.”

گوگل یکی از چند کمپانی است که در خط مقدم توسعه خودروهای بدون راننده قرار دارند. اما سوال بزرگی که هنوز مطرح می‌شود این است که آیا گوگل به تنهایی امور مربوط به توسعه، تولید و توزیع ماشین‌های بدون راننده خود را به دست خواهد گرفت یا با یکی از خودروسازهای بزرگ موجود برای آوردن فناوری‌های خود به خیابان، شراکت خواهد کرد. پیش از این شایعه شده بود که گوگل به دنبال همکاری با کمپانی فورد است، اما در نمایشگاه CES امسال، توجه‌ها بیشتر به همکاری دیربورن با آمازون معطوف شده بود. در همین حال، جنرال موتورز، سرمایه گذاری قابل توجهی در یک استارتاپ فناوری حمل و نقل به نام لیفت کرده است و کمپانی سایدکار نیز به عنوان یک غول خودروسازی به دنبال تغییر ماهیت خود و تبدیل آن به یک کمپانی حمل و نقل مبتنی بر تقاضاست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH