لوازم جانبی جدید سونی با الگو برداری از موتورولا و آمازون ساخته شده است!

کمپانی سونی امسال در کنگره جهانی موبایل بارسلون دست پر ظاهر شد. علاوه بر معرفی خانواده قدرتمند اکسپریا ایکس، این شرکت از لوارم جانبی جدیدی هم رونمایی کرد.

یکی از این محصولات اکسپریا Ear است که به صورت بی‌سیم به گوشی شما متصل می‌شود. این هندزفری مشابه گجت موتو Hint از شرکت موتورولا است. موتو Hint دستگاهی است که به‌وسیله بلوتوث به گوشی شما متصل می‌شود و شما را از آخرین اخبار، وضعیت آب و هوا و زمان‌بندی کارهای‌تان آگاه می‌کند. شما می‌توانید این گجت را با دستورات صوتی برای کارهایی مانند برقراری تماس صوتی، ارسال پیام، جستجو و مسیریابی، کنترل کنید.

اکسپریا Ear
اکسپریا Ear

اما اکسپریا Ear به وسیله بلوتوث و NFC به گوشی شما متصل شده و توسط اپلیکیشن مخصوصی کنترل می‌شود. به همراه این ایرفون، یک کیس هم عرضه می‌شود که به عنوان شارژر می‌تواند برای مدت ۴ ساعت مکالمه این دستگاه را شارژ کند. اکسپریا Ear از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است، اما استفاده از آن ممکن است برای هر کس خوشایند نباشد. به هر حال دیدن اعلانات روی صفحه گوشی کار را ساده‌تر می‌کند تا این که توسط هندزفرری به شما اعلام شوند. طبق اعلام سونی، اکسپریا Ear تابستان ۲۰۱۶ وارد بازار خواهد شد.

Xperia_Ear_Lifestyle_Touch.0

در کنار این هندزفری، سونی سه کانسپت دیگر را معرفی کرد: اکسپریا Eye که یک دوربین ۳۶۰ درجه است، اکسپریا پروژکتور که به شما امکان کار با یک رابط کاربری لمسی روی هر سطحی را می‌دهد و اکسپریا Agent که یک دستیار صوتی است و با فرمان‌های صوتی و حرکات کنترل می‌شود. سونی اکسپریا ایجنت را “نمونه یک دستیار صوتی شخصی سازی شده” توصیف می‌کند.

اکسپریا Eye
اکسپریا  Eye

اکسپریا پروژکتور و اکسپریا ایجنت می‌توانند قابلیت‌های EAR را توسعه دهند و آن را هوشمندتر کنند. در واقع می‌توانند شما را در استفاده از کاغذ و قلم بی‌نیاز کنند.

اکسپریا ایجنت یک دستگاه است که از دوربین و پروژکتور در آن استفاده شده، تقریبا مشابه با Amazon Echo با این تفاوت که می‌تواند اطلاعات را روی دیوار نمایش دهد. دستیار هوشمند سونی می‌تواند اشخاص را تشخیص داده، خوش‌آمد گویی کند و لوازم خانگی هوشمند موجود در اطرافش، مانند لامپ‌های هوشمند را کنترل کند.

اکسپریا Agent
اکسپریا  Agent
اکسپریا پروژکتور
اکسپریا  پروژکتور

پروژکتور سونی با طراحی خاصش می‌تواند در گوشه‌ای آرام بگیرد و به سادگی تصاویر را روی پرده یا دیوار بیاندازد. تصویر اولیه‌ای که سونی در کنفرانس خود در بارسلون به نمایش گذاشت، یک صفحه ساعت به همراه تاریخ و وضعیت هوا بود، اما اپلیکیشن‌های جداگانه‌ای برای تقویم و آب و هوا هم در تصویر وجود داشت. رابط کاربری این سیستم هم به نظر ساده و کاربردی بود اما نکته قابل توجه نور کم این پروژکتور است. البته سونی از زمان تولید این ابزارهای هوشمند سخنی به میان نیاورد و فقط طرح مفهومی آن‌ها را منتشر کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH