بررسی اولیه سامسونگ گلکسی اس۷ اج: با شکوه و کهکشانی

1سامسونگ درحال حاضر از ۲ کهکشانی جدید خود در نمایشگاه بارسلونا رونمایی کرده‌است. هردوی این دستگاه‌ها ثابت کردند که وعده‌های تازه سامسونگ درمورد آن‌ها آن‌طور که می‌بایست باشد، نبوده و بسیاری از ویژگی‌ها سورپرایزکننده نیستند.

در یک نگاه کلی، این مورد تایید می‌شود که با توجه به شایعاتی که موجود بود، گلکسی اس7 و اس7 اج، طراحی فوق‌العاده و متفاوتی را نسبت به نسل قبلی خود ارایه نکرده‌اند، و البته این خیلی هم بد نیست زیرا هردوی آن‌ها باشکوه هستند، از مواد اولیه باکیفت ساخته شده‌اند و مانند نسخه‌های قبلی‌شان احساس حرفه‌ای بودن را هنگام دردست گرفتن به ما می‌دهند.

در این مطلب بررسی می‌کنیم که چه مواردی از اس7 اج توجه شما را به‌ خود جلب خواهد کرد.

طراحی و کیفت ساخت

بزرگترین خبری که درباره اس7 اج وجود دارد اندازه آن است. این فبلت از صفحه 5.5 اینچی استفاده می‌نماید که هنوز هم احساس جمع و جور بودن را القا می‌کند. زیبایی این گوشی طراحی جدید آن است که همانند اس6 اج پلاس، درخشش صیقل خورده‌ای را در بدنه خود دارد.

3 اس7 اج از آلومینیوم ساخته شده‌ که بخش پشتی و جلوی آن را گوریلا گلس 4 پوشانده‌ است.

طراحی اس7 اج در ۳ بخش متحول شده‌است: بزرگتر از نسخه قبلی خود شده، برآمدگی لنز کمتری (0.46mm) را داشته و لبه‌های پشتی آن به سمت داخل انحنا دارد که باعث شده تا دردست داشتن آن بسیار آسان‌تر از اس6 اج‌ پلاس باشد.

2لبه‌های گوشی شباهت‌های بسیاری را با نسخه‌های پیشین گوشی‌های سامسونگ دارد. در قسمت بالا شکاف microSD و نانوسیم قرار گرفته‌است؛ حافظه دستگاه قابلیت گسترش تا 200GB را توسط microSD دارد. در بالای گوشی نیز میکروفون ثانویه برای حذف نویز تعبیه شده‌است.

4در بخش پایین هم بلندگو به‌همراه درگاه microUSB و جک هدفون قرار گرفته‌است.

5صفحه نمایش

گلکسی اس7 اج رزولوشن 2560×1440 پیکسل را درعوض پرش به کیفیت 4K، از برادران بزرگتر خود به ارث برده‌است، که به نظر ما کافی به نظر می‌رسد. پنل 5.5 اینچی این گوشی از فناوری Super AMOLED با انحنای قابل توجهی در کناره‌ها بهره می‌برد و تراکم پیکسلی آن 510dpi  است.

11صفحه‌نمایش آن درخشان است و رنگ‌های زنده‌ای را به ‌نمایش در می‌آورد، با این حال تفکیک وتشخیص پیکسل‌های آن با چشم غیر ممکن است.

ویژگی‌ها خاص

12ضدآب

گلکسی اس7 اج گواهینامه IP68 برای ضدآب، ضد گردوغبار بودنش دریافت کرده‌است. این بدین معناست که می‌تواند تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری دوام بیاورد. این خصوصیتی است که برخلاف دارا بودن آن در گلکسی اس5، در اس6 حذف شده‌بود.

شارژ سریع

این گوشی از فناروی quick charge استفاده می‌کند که توسط آن می‌توانید با داشتن کابل مناسب شارژ باتری را در عرض 100 دقیقه به مقدار 100 درصد برسانید و با شارژر بی‌سیم در زمان 150 دقیقه به این مقدار برسید.

لانچر بازی

13گلکسی اس7 اج مانند اس7 به لانچر بازی مجهز شده‌است. با این قابلیت می‌توانید هنگام متوقف کردن گوشی، فعالیت تمامی بازی‌ها را ذخیره کنید، بنابراین در کاهش تاثیر بر منابع گوشی و فعال‌سازی “عدم مزاحمت” درحین بازی موثر است. هرگاه که بازی می‌کنید، یک منو ظاهر می‌شود که به شما امکان ذخیره بازی یا به اشتراک گذاری صفحه در شبکه‌های اجتماعی را می‌دهد.

منوی کناری دو ستونه

در گذشته منوی سمت راست در اس6 اج بسیار مفید بود،‌ اما در اس7 اج، می‌توانید به لطف صفحه بزرگتر تا ۲ ستون از آن را داشته‌باشید. اکنون می‌توانید به آسانی آیکون‌ها را جابه‌جا نمایید تا در لیست برنامه‌ها ظاهر شوند.

برخی از ویژگی‌های نرم‌افزاری نام‌آشنای اج، مانند People Edge، که دسترسی مستقیم به مخاطبین را فراهم می‌نمود، اکنون توانایی بیشتری را شامل قابلیت نمایش محتوا در همان ستون ارایه می‌کند، علاوه بر این، یک API برای داشتن برنامه‌های شرکت‌های مختلف در منوی اج منتشر خواهدشد. بنابراین باید دید که جامعه برنامه‌نویسان به این ویژگی چه واکنشی نشان می‌دهد.

نرم‌افزار

گلکسی اس7 اج به اندروید نسخه مارشمالو مجهز شده‌است. تاچ‌ویز از زمان اس6 پلاس یا نوت‌5 تغییر نکرده‌است. به نظر می‌رسد که اکنون سامسونگ در زمینه راه‌اندازی منو‌ها و تنظیمات سریع به تکامل دست یافته‌است، اما با این حال ممکن است نظر شما تغییر برخی آیکون‌های کودکانه آن باشد.

این گوشی دارای 7 برنامه از سامسونگ، 5 مورد از مایکروسافت، به علاوه برخی نرم‌افزارهای پیش‌فرض گوگل و همچنین فیس‌بوک و واتس‌اپ است. در مجموع از قبل 25 نرم‌افزار در این گوشی نصب شده‌است.

کارایی

نسخه اروپایی اس7 اج از پردازنده اگزینوس 8890 به جای اسنپدراگون 820 استفاده می‌کند که ۴ هسته پردازشی با حداکثر سرعت 2.4GHz و 4 تای دیگر آن به سرعت 1.6GHz مجهز شده‌اند. CPU و GPU در این گوشی نسبت به اس6، 30 درصد بهتر شده‌است، که قدرت ایده‌آلی را برای برای این گوشی فراهم می‌کند.

دوربین

camera edgeسنسور 12 مگاپیکسلی آن از تکنولوژی dual-pixel و از دیافراگم f/1.7 استفاده می‌نماید و دوربین جلویی سنسور 5 مگاپیکسل دارد که دیافراگم آن مشابه دوربین پشتی‌ است.

فناوری پیکسل دوگانه به این معنی است که برای هر پیکسل، دو فتودیود حساس به نور موجود است که باهم کار می‌کنند. نتیجه آن می‌شود که 24 میلیون دیود نورانی همزمان فعالیت می‌کنند.

باتری

باتری اس7 اج دارای ظرفیت معقول و مناسب 3600mAh است که 600mAh از نسخه اس6 اج پلاس بیشتر است. با وجود این، اس7 اج گوشی کوچکتری است. سامسونگ این ویژگی منحصر به فرد را توسط باتری‌های قابل انعطاف خود بوجود آورده‌است که اجازه استفاده از فضاهای خالی بیشتری را در گوشی‌ می‌دهد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH