اپل توانست شیائومی را در هند پشت سر بگذارد؛ سامسونگ همچنان در صدر!

بر اساس جدیدترین اعلام IDC از سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۵، کمپانی اپل توانست دستگاه‌های بیشتری از شیائومی در بازار هند به فروش برساند به این معنی که جایگاه ششم را از چینی‌ها ربود. با وجود رشد محبوبیت اپل در هند، شرکت سامسونگ همچنان با سهمی نزدیک به ۳۰ درصد از بازار هند، رتبه اول را دارد و پس از آن Micromax با ۱۴.۷ درصد، در رده دوم قرار دارد.IDC-india-Q4-2015

اطلاعاتی که توسط IDC منتشر شده بر اساس میزان ماهانه فروش اسمارت فون‌ها در ۳۰ شهر هندوستان است. IDC اعلام کرده این ۳۰ شهر بیش از ۵۰ درصد بازار موبایل هند در سه ماهه آخر ۲۰۱۵ را به خود اختصاص داده‌اند. در حال حاضر هندوستان دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند را دارد و از این نظر پس از چین قرار می‌گیرد. به طور کلی هم اکنون ۲۲۰ گوشی هوشمند در هند فعال است که این میزان از ایالات متحده هم بیشتر است.

در بین این ۳۰ شهر، در پنج شهر اول که شامل دهلی نو و بمبئی هم می‌شوند، تقریبا ۶۰ درصد گوشی‌های هوشمند به صورت آنلاین فروخته می‌شوند. همچنین در این مکان‌ها به دلیل پوشش بهتر 4G، گوشی‌هایی که از این شبکه پشتیبانی می‌کنند بیشتر به فروش می‌رسند. شرکت‌های بین المللی و بزرگی مانند سامسونگ و اپل قصد دارند سهمی 40 درصدی در این بازار داشته باشند.IDC-india-2-Q4-2015

اگرچه به هندوستان به چشم یک کشور کم درآمد نگاه می‌شود، اما اپل که به تولید گوشی‌های لوکس معروف است، در جایگاه ششم بازار موبایل هند قرار دارد و در بین محصولات بالای ۳۰۰ دلار این بازار، رتبه اول را دارد. در بازار گوشی‌های بالارده سهم اپل بیش از ۴۲ درصد است و طبق تحلیل IDC عرضه آیفون‌های 6s و 6s پلاس باعث کاهش قیمت آیفون 6 و 5s شده است.

ناوکندار سینگ، مدیر ارشد تحقیقاتی IDC در هند می‌گوید:

اپل در دسته محصولات بالارده در این ۳۰ شهر و در شهرهای رده دوم و سوم، رتبه اول را دارد. این شرکت به طور قابل ملاحظه‌ای فاصله خود را با صدرنشین در بازار هند کم کرده است.

با وجود تنرل شیائومی از رتبه ششم به رتبه هفتم در بازار  هند، این شرکت همچنان برنامه‌‌های زیادی برای پیشرفت در خارج از خاک کشورش یعنی چین را دارد. شیائومی به تازگی نسخه به روز شده فبلت ردمی‌ نوت ۳ را در هند عرضه کرد، این گوشی به جای استفاده از چیپ مدیاتک از اسنپ راگون ۶۵۰ بهره گرفته که قوی‌تر است و مجهز به شش هسته پردازشی (دو هسته Cortex-A72 و چهار هسته Cortex-A53) است.

درکنار اپل و سامسونگ، کمپانی لنوو (با همراهی موتورولا) هم در این بازار حضور دارد که در جایگاه سوم قرار گرفته و سهمی ۱۰.۱ درصدی را از کل بازار هند دارد. این شرکت گوشی‌های اقتصادی و قدرتمندی مانند K3 Note، وایب P1M و موتو G را وارد بازار هند کرده است.

با توجه به داده‌های منتشر شده از IDC، شرکت‌های چینی مانند لنوو و شیائومی با توجه به قیمت کم محصولات‌شان در حال تصرف بازار شهرهای رده دوم و سوم هند هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH