نکات و ترفندهایی کاربردی که باید در رابطه با اندروید 5 بدانید

0گوگل از اندروید L در مراسم  I/O 2014 رونمایی کرد، اما در آن زمان هنوز نام مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده‌ بود و چند ماه طول کشید تا این اتفاق با قرار دادن آن روی دستگاه‌ها به سرانجام برسد. در این بخش شما را با برخی از مفیدترین و قدرتمندترین ویژگی‌های اندروید 5 (آبنبات‌ چوبی) آشنا می‌کنیم.

اعلان‌های بی‌صدا

۱دکمه افزایش صدای گوشی خود را بزنید تا میانبر حالت اولویت (Priority)‌ را بیابید. پس از فعال شدن آن، تمامی اطلاعیه‌ها به شکل عادی به نمایش درخواهند آمد، اما تنها برنامه‌هایی که به عنوان اولویت علامت‌دار شد‌ه‌اند، صدای هشدار خواهند داشت (آیکون چرخ‌دنده را برای تنظیم این مورد بزنید). می‌توانید این حالت را برای دوره خاصی تنظیم نمایید، مانند تا زمان هشدار بعدی، یا به‌طور نامحدود.

بررسی شارژ باتری و زمان تخلیه آن

۲آبنبات‌چوبی با ویژگی‌های خاصی برای مدیریت باتری همراه شده‌ است. گزینه Battery را از منوی تنظیمات انتخاب نمایید تا قبل از اینکه گوشی را شارژ کنید، بفهمید که چقدر به اتمام آن زمان باقی مانده‌ است. همچنین می‌توانید برنامه‌هایی که بیشترین استفاده از منابع را دارند، مشاهده کنید و ابزار صرفه‌جویی در باتری را فعال نمایید. پس از اتصال دستگاه برای شارژ، از طریق صفحه قفل می‌توانید زمان باقی‌مانده تا شارژ کامل را ببینید.

بررسی مصرف داده اینترنت

۳اگر دوست دارید که روی مصرف اینترنت سیم‌کارت خود نظارت داشته‌ باشید، اندروید 5 به خصوصیت جدیدی در این زمینه مجهز شده‌ است. نوار اعلان را به سمت پایین کشیده و سپس صفحه را مجدد به پایین بکشید تا به تنظیمات سریع دسترسی داشته‌ باشید. آیکون داده تلفن‌همراه را انتخاب نمایید تا دریابید که در این ماه چقدر از اینترنت استفاده کرده‌اید.

استفاده از حالت میهمان برای دوستان یا خانواده

۴اندروید آبنبات چوبی اکنون عملکرد مشابهی را مانند رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ دارد و این بدین معنی است که اگر می‌خواهید گوشی خود را به دوست یا کس دیگری بدهید، می‌توانید آن را در حالت میهمان قرار دهید: این ویژگی باعث می‌شود تا تمامی برنامه‌ها و تنظیمات دستگاه هنگام کار کردن با آن امن باقی بمانند. پنل اعلان را به سمت پایین کشیده و آواتار مورد نظرتان را انتخاب کنید.

جستجوی تنظیمات

۵اندروید آبنبات چوبی شامل دسته‌ای از تنظیمات مفید برای بهره‌وری بیشتر از دستگاه است، اما یافتن نوع خاصی از آن همیشه راحت نیست. در اینجا گوگل ویژگی جستجوی جدیدی را به این نسخه افزوده‌ است: به قسمت تنظیمات بروید تا آیکون ذره‌بین را در بخش بالای صفحه برای جستجوی موردی خاص پیدا کنید.

سنجاق‌کردن برنامه‌ها

۶اگر می‌خواهید گوشی خود را به دست شخص دیگری بسپارید، اما دسترسی محدود شده‌ای را هنگام اجرای برنامه یا بازی خاصی به آن بدهید، از ویژگی پین‌ کردن صفحه استفاده نمایید. می‌توانید برای انتقال به آن به منوی Security در بخش تنظیمات رفته، تا دکمه پونز را روی صفحه ببنید (برای مشاهده Navigation روی آیکون مربع شکل ضربه بزنید). پس از سنجاق کردن آن، نمی‌توانید از برنامه بدون وارد کردن رمزعبور دستگاه خارج شوید.

روشن کردن چراغ‌ قوه

۷پیش از این تنها می‌توانستید از برنامه‌های توسعه‌دهندگان دیگر برای استفاده از چراغ قوه بهره ببرید. حالا یک نمونه از آن به‌طور پیش‌فرض در این نسخه از اندروید گنجانده شده‌ است. پس از پایین کشیدن نوار اعلان، صفحه را به سمت پایین کشیده تا تنظیمات سریع را ببنید (این قابلیت بر اساس اینکه در کدام کشور هستید با نام Torch یا Flashlight مشخص شده‌ است).

بازی فلپی برد گوگل

۸اگر هنوز بازی فلپی برد در اندورید 5 را پیدا نکرده‌اید، ممکن است که اکنون بخواهید آن را امتحان کنید. به بخش تنظیمات رفته و گزینه About phone (یا About tablet) را انتخاب نمایید و سپس پشت سرهم و سریع 4 مرتبه روی ورژن اندروید بزنید. هنگام نمایش آبنبات چوبی، سریعا چند بار روی صفحه ضربه بزنید و سپس آن را انتخاب و انگشت خود را نگه‌دارید تا بازی اجرا شود. سختی این بازی مانند نسخه اصلی آن است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH