سنسور تشخیص اثر انگشت گوشی‌های هوشمند امنیت بالایی ندارد!

Fingerprint-Spoofing-Galaxy-S6-KK-710x533سنسنور اثر انگشت این روزها به یکی از استانداردها برای گوشی‌های پرچم‌دار و حتی میان‌رده تبدیل شده، اما با وجود امنیت بالا، این روش به سادگی قابل نفوذ است!

محققین در دانشگاه ایالتی میشیگان اعلام کردند که اثر انگشت انسان به وسیله سنسور اثر انگشت گوشی‌های هوشمند قابل سو استفاده است و می‌تواند مشکلات امنیتی ایجاد کند. بر اساس گزارش‌ها، گوشی‌هایی مانند گلکسی S6 و آنر 7 نمونه‌هایی هستند که از قابلیت اسکن اثر انگشت آن‌ها برای سرقت اطلاعات کاربر و سو استفاده از آن‌ها استفاده شده‌ است. روشی که محققین برای این کار استفاده کرده‌‌اند به‌راحتی و توسط هر شخصی قابل اجراست. با تهیه وسایل ساده‌ای که در همه جا یافت می‌شوند،‌ مانند پرینترهای جوهر افشان به همراه کارتریج جوهر رسانا و کاغذ براق ساخت AgIC.

AgIC یک استارت‌آپ ژاپنی است که در توکیو واقع شده، این شرکت در سال ۲۰۱۴ تاسیس و در همان سال به یکی از پرو‌‌ژه‌ها در کیک استارتر تبدیل شد. این شرکت به تولید جوهرهای رسانا و کاغذهای مخصوصی مشغول است که به کاربر اجازه چاپ مدارهای الکتریکی به‌وسیله پرینترهای جوهر افشان بر روی این کاغذها را می‌دهد. برای دستیابی به اسمارت فون دیگران با سو استفاده از اثر انگشت آن‌ها، فقط لازم است با این تجهیزات از اثر انگشت صاحب گوشی روی کاغذ ذکر شده پرینت بگیریم. این اثر انگشت را به سادگی می‌توان از سطح شیشه‌ای یا صیقلی سنسورها جذب کرد. نکته مهم این است که باید بدانیم تصویر پرینت شده متعلق به کدام انگشت دست است و ما هم از همان انگشت استفاده کنیم.

باید دقت شود که سایز اثر انگشت پرینت شده متناسب با یک انگشت واقعی باشد. حال کلاه‌برداران می‌توانند به‌راحتی از این تصویر برای دسترسی به حداقل دو مدل یاد شده، یعنی گلکسی S6 و آنر 7 استفاده کنند. البته این روش بر روی گوشی‌هایی که از سنسور اسکنر دو بعدی استفاده می‌کنند جوابگو نیست، اما با افزایش استفاده از سرویس‌های پرداخت موبایلی، حفظ حریم شخصی بسیار مورد اهمیت است و قصد محققین دانشگاه میشیگان هم فقط آگاه سازی سازندگان برای پیدا کردن راه مقابله با این نوع کلاه‌برداری‌ها و بهبود امنیت دستگاه‌هاست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH