با قلم هوشمند و بلوتوثی جدید سامسونگ به‌نام C-Pen آشنا شوید

c-pen

اواخر سال گذشته میلادی، مشخص شده بود که سامسونگ در حال کار بر روی یک قلم استایلوس جدید است. حالا و در زمان حاضر تقریبا مشخص است که خبری از حضور اینتل در این استایلوس نیست، البته به غیر از مدلی با شناسه EJ-UW700، اما اخیرا یکی از خرده فروشان این شرکت در آلمان جزئیات بیشتری در مورد این محصول منتشر کرده است.

بر خلاف استایلوس‌های سری نوت سامسونگ که به S-Pen مشهور هستند و همانطور که گفته شد فقط بر روی محصولات سری نوت این غول کره‌ای امکان استفاده از آن‌ها هست، در قلم جدید که C-Pen نام دارد قادر به کار کردن با تبلت ویندوزی Galaxy Tab Pro S نیز هستید. این قلم همانند یک خودکار ساچمه‌ای عمل می‌کند و به دلیل وجود بخشی مانند بخش ساچمه‌ای خودکارهای معمولی، حس نوشتن بر روی کاغذ به کاربر القا می‌شود. این قلم همچنین قابلیت استفاده بر روی تمامی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های معمول امروزی را هم دارد، هرچند که هنوز مشخص نیست که کاربردهای این محصول نیاز به نرم افزار خاصی دارد یا به صورت درونی خواهد بود.

در لیست مشخصات قلم مورد اشاره در سایت خرده‌فروشی که گفتیم، مشخص شده که C-Pen از بلوتوث نسخه 4.0LE پشتیبانی می‌کند و بر روی آن دو دکمه بازگشت و پاک‌کن قرار گرفته و قادر به تشخص ۱۰۲۴ واحد فشار بر روی سطح است. این میزان حساسیت تقریبا نصف حساسیت ارائه شده در قلم گلکسی نوت ۴ یا نوت ۵ است، اما به شما اجازه می‌دهد بخوبی بتوانید متون خود را با آن بر روی دستگاه الکترونیکی بیاورید. باتری محصول یاد شده قادر است تا ۱۶۲ ساعت دوام بیاورد که یک عدد بسیار قابل توجه است و اصلا به این مورد هم ربط ندارد که چقدر از آن استفاده کنید! این قلم با یک بار شارژ همین میزان زمان را می‌تواند دائما در حال استفاده باشد.

قیمت قلم استایلوس جدید سامسونگ ۶۶ دلار تعیین گشته که کمی بیشتر از قیمت لوازم‌ جانبی‌های معمول سامسونگ است، اما در مقابل قیمت بالای گلکسیTab Pro S، می‌توان قیمتش را معقول دانست. البته محصول مورد بحث هنوز برای فروش در دسترس قرار نگرفته و احتمالا طی هفته‌های آینده شاهد عرضه آن به بازارها خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH