نگاهی به سامسونگ گلکسی J7: یک فبلت سلفی‌گیر!

۱میان‌رده‌های معرفی‌ شده توسط سامسونگ از زمان معرفی Grand Prime در دو سال گذشته فاقد ارزش مناسبی برای خرید بوده‌اند. اخیرا سامسونگ از دو گوشی جدید خود یعنی J5 و J7 رونمایی کرده‌ که بیشتر روی عکاسی سلفی متمرکز  هستند. این گوشی‌های منحصر به فرد همراه با سخت افزار مناسبی که دارند در دسته گوشی‌های میان‌رده قرار می‌گیرند. در این بخش نگاه کوتاهی به مدل بزرگتر یعنی J7 می‌‌اندازیم.

طراحی و کیفیت ساخت

۳ طراحی گلکسی J7 منطقی است و مانند مدل J5 ایجاد شده‌ است و به نظر می‌رسد که مدل‌های میان‌رده طراحی‌شده توسط سامسونگ، همگی از یک الگو پیروی می‌کنند. این گوشی لبه‌های منحنی دارد و سامسونگ در انتهای گوشه‌ها از فلز کروم استفاده کرده‌ است. در قسمت پشت گوشی با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، فلاش LED و اسپیکر مواجه هستیم. همچنین لوگوی سامسونگ و نشان Dous در این قسمت خوش می‌درخشند. گلکسی J7 هنگام دردست گرفتن، حس خوبی را القا می‌کند، اما کروم استفاده‌شده در قسمت انتهایی باعث شده‌ است تا کمی در دست لغزنده باشد.

۲0پنل جلویی یک دکمه‌ فیزیکی و دو دکمه لمسی مشابه مدل‌های پیشین سامسونگ دارد. در اینجا با صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی و دوربین ۵ مگاپیکسلی با فلاش LED روبه رو می‌شویم. سامسونگ در این مدل از حسگر نور محیط استفاده نکرده‌ است که برای یک گوشی میان‌رده ناامید کننده است. دکمه‌های لمسی در پایین صفحه دارای نور پس‌زمینه هستند که جلوه خوبی دارد.

صفحه‌نمایش

۴صفحه‌نمایش گلکسی J7 اندازه ۵.۵ اینچی دارد و از روزلوشن ۱۲۸۰x720 با تراکم پیکسلی ۲۶۷ppi و فناوری SUPER AMOLED بهره می‌برد. کیفیت نمایشگر یکی از مواردی است که نقطه قوت این مدل محسوب می‌شود. رنگ‌های زنده صفحه‌نمایش به لطف پنل سوپر آمولد خوش‌رنگ هستند. ویژگی ناامیدکننده تنها عدم حسگر نورمحیط بوده و این بدان معنی است که هنگام استفاده در محیط باز، باید نور صفحه را زیاد نمایید. پاسخ لمسی در دستگاه بسیار خوب است، اما هیچ حفاظت اضافه‌ای برای جلوگیری از خراشیدگی آن تدارک دیده نشده‌ است.

نرم‌افزار

۵ ۶گلکسی J7 از اندروید نسخه ۵.۱.۱ برای سیستم‌عامل خود استفاده می‌کند که آخرین نسخه از لالی‌پاپ به حساب می‌آید و برای آن رابط کاربری تاچ‌ویز سامسونگ در نظر گرفته‌ شده‌ است. پوسته طراحی‌شده توسط این کمپانی ویژگی‌های زیادی را مانند سفارشی‌ کردن اعلان‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. این گوشی با یک‌ سری از برنامه‌های ضروری همراه شده‌ است و سامسونگ از موارد غیرمفید پرهیز کرده‌ است. بنابراین برای نداشتن فضای کافی جهت ذخیره‌سازی اطلاعات و ازدیاد برنامه‌های پس‌زمینه جای نگرانی نیست.

کارایی

۷ ۸گلکسی J7 به پردازنده اکسینوس ۷۵۸۰ هشت‌ هسته‌ای مجهز شده است. البته در یک نسخه ویژه این مدل از اسنپدراگون ۶۱۵ به همراه ۱.۵GB رم سود می‌برد. عملکرد کلی دستگاه نسبتا خوب است و ما با هیچ‌گونه تاخیر و وقفه عمده‌‌ای هنگام اجرای برنامه‌ها یا جابه‌جایی بین‌ آن‌ها مواجه نبودیم. کارایی دستگاه برای اجرای بازی نسبتا خوب است و حرارت تولید شده هنگام اجرای آن به‌طور قابل توجهی کم است. علاوه بر این صفحه نمایش بزرگ گوشی باعث می‌شود تا برای بازی‌کردن و تماشای فیلم گزینه ایده‌آلی باشد.

دوربین

دوربین استفاده‌ شده در قسمت پشتی به لنز ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 مجهز شده‌ است و دوربین سلفی آن کیفیتی ۵ مگاپیکسلی دارد. مانند مدل J5، طراحی این گوشی روی عکاسی سلفی متمرکز است که با فلاش جلویی برای تصویربرداری در نور کم همراه شده‌ است. رابط کاربری که دوربین دستگاه ارایه می‌دهد، از ویژگی‌هایی مانند ویرایش ایزو و نوردهی، افزودن فیلتر، جلوه‌های بصری و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند. همچنین حالتی برای عکاسی دستی یا حرفه‌ای برای آن تعبیه شده‌است تا بتوانید مدیریت بهتری روی تنظیمات عکاسی خود داشته‌ باشید. در ادامه برخی از تصاویر ثبت‌شده با این گوشی را می‌بینید.

عکس‌های گرفته‌شده با دوربین پشتی:

۱۱ ۱۴ ۱۲ ۱۳عکس‌های گرفته‌شده با دوربین جلو:

۱۱۱ ۱۱۲باتری

9سامسونگ برای تامین انرژی گلکسی J7 از یک باتری ۳۰۰۰mAh استفاده کرده‌ است که برای دستگاهی با اندازه ۵.۵ اینچ و میان‌رده، ظرفیت مناسبی است. این گوشی در استفاده معمول خود مانند تماس، وب‌گردی، بازی‌های سبک و شبکه‌اجتماعی، عمر باتری خوبی را از خود نشان داده‌ است. در تست‌های انجام گرفته، برای استفاده عادی این گوشی می‌تواند بیش از یک روز را دوام بیاورد و حتی اگر استفاده سنگینی از آن داشته باشید، این مقدار تا یک روز هم قابل تغییر است.

علاوه بر این، پروفایل اضافه‌ای مانند حالت‌های صرفه‌جویی باتری در دو نوع معمولی و فوق‌العاده در این گوشی باعث می‌شود تا عمر باتری از این هم بیشتر شود.

نقاط قوت

  • عکس‌العمل مناسب لمس
  • دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی مجهز به فلاش
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت ۴G
  • باتری قابل تعویض

نقاظ ضعف

  • نبود پوشش محافظتی برای صفحه‌نمایش مانند گوریلا گلس
  • حجم صدای کم
  • نداشتن سنسور حساس به نور محیط
  • عدم وجود LED برای اطلاعیه‌ها

10 در مورد “نگاهی به سامسونگ گلکسی J7: یک فبلت سلفی‌گیر!”

  1. سلام ببخشید قسمت تصاویر چند مدل از این کار رو زده. میخواستم بدونم مگه j7 چند مدل داره؟ بعد اینکه حسگر نورمحیط به چه منظوره؟

  2. سلام اقای مروتی عیدتون مبارک به جای j7چه گوشی دیگه ای میشه خرید که از این بهتر باشه حسگر نور محیط هم داشته باشه با کمی تفاوت قیمت با تشکر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH