به‌زودی می‌توانید اپلیکیشن‌ها را در iOS پنهان کنید!

appstoreکاربران iOS دیگر نیاز نیست که اپلیکیشن‌هایی را که استفاده نمی‌کنند یا نمی‌خواهند، در صفحه خانه داشته باشند. اپل به آرامی کلید‌هایی به متادیتای آیتیونز اضافه کرده است که نشان می‌دهد که برخی اپ‌ها ممکن است به زودی قابل پنهان‌شدن باشند. این کلیدها «isFirstParty» و «isFirstPartyHideableApp» هستند و برای هر اپلیکیشنی در اپ استور دیده شده‌اند.

این سازگاری API این گمان را تقویت می‌کند که برخی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض مانند Compass، Voice Memos و Stocks ممکن است بزودی قابل پنهان‌شدن باشند. این کلیدها در حالت «false» قرار دارند ولی ممکن است همزمان با عرضه iOS در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل در  ماه ژوئن در حالت روشن قرار بگیرند.

گرچه این یک راه برای تفسیر این کد است اما تیم کوک، مدیرعامل اپل، قبلا در مصاحبه با Buzzfeed News این احتمال را مطرح کرده بود. او می‌گوید:

این مسئله‌ پیچیده‌تر از آن است که بنظر می‌رسد. اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که به قسمت‌های دیگر آیفون متصل هستند. اگر اینها را حذف کنیم، ممکن است به قسمت‌های دیگر آیفون آسیب برسانند. البته اپلیکیشن‌هایی نیز وجود دارند که اینگونه نیستند و به مرور زمان راهی برای پنهان کردن آنها پیدا می‌کنیم.

دستگاه‌هایی که در تجارت و مدرسه‌ها استفاده می‌شوند، می‌توانند از طریق Apple Configurator 2.2، اپلیکیشن‌ها را پنهان کنند و همچنین در اپل TV، اپلیکیشن‌ها قابل پنهان‌شدن هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH