پتنت جدید مایکروسافت: اشتراک‌گذاری وای‌فای با حداقل مصرف برق

internet-sharingبا فراگیرشدن دستگاه‌های هیبریدی دو در یک، احتمال اینکه کاربران پی‌سی خود را با خود حمل کنند، بیشتر می‌شود، اما خریدن پی‌سی/تبلت و اضافه‌کردن LTE و پلن داده اضافی بیش از آن‌ چیزی است که اکثر کاربران می‌خواهند. مایکروسافت مدتی است که بر روی اشتراک وای‌فای برای ویندوزفون کار کرده است و اشتراک از طریق بلوتوث را به این سیستم عامل افزوده است. همچنین چند سالی است که اشتراک وای‌فای از طریق بلوتوث را برای زوج ویندوزفون و ویندوز 8/10 امکان‌پذیر کرده است.

مشکلی بزرگی که برای اشتراک وای‌فای گوشی وجود دارد این است که فشار زیادی بر باتری وارد می‌کند، هم به دلیل استفاده تمام وقت از وای‌فای و هم به این دلیل که گوشی باید همیشه در حالت استفاده کامل باشد. یکی از راهکارهایی که برخی گوشی‌ها برای حل این مشکل انجام می‌دهند این است که پس از مدتی استفاده نشدن از وا‌ی‌فای، آن را خاموش می‌کنند. مشکل این راه‌حل این است که روشن‌کردن دوباره وای‌فای دردسر دارد، بخصوص اگر گوشی در جیب شما باشد.

مایکروسافت با پتنت «اشتراک وای‌فای کم‌مصرف» راه‌حلی ارایه داده است. این راه حل شامل این می‌شود که زوج گوشی و پی‌سی/تبلت زمانی که نیاز به تبادل داده نیست، زمان استراحت یا خواب خود را با هم به اشتراک بگذارند. این کار به گوشی اجازه می‌دهد که وارد بازه استفاده کم از باتری شود و مصرف انرژی را تا 90 درصد کاهش دهد.

مایکروسافت همچنین اشاره کرده است که این سیستم به طور هوشمندانه می‌تواند با توجه به نوع اپلیکیشن مورد استفاده در دستگاه اشتراک‌گذارنده، زمان خواب را تنظیم کند. به عنوان مثال، زمان خواب طولانی می‌شود، اگر کاربر در حال خواندن صفحات وب باشد و کوتاه‌تر می‌شود اگر کاربر در حال استفاده از شبکه‌های اجتماعی باشد.

هنوز معلوم نیست که آیا مایکروسافت قصد دارد که این ویژگی را به ویندوز 10 اضافه کند یا نه، چون این ویژگی فقط زمانی بکار می‌آید که شما هم گوشی داشته باشید هم تبلت/پی‌سی. اما اگر برنامه روزافزون مایکروسافت برای بازار موبایل را در نظر بگیریم، احتمال این کار بالا می‌رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH