ثبت رکوردی تازه در بنچمارک AnTuTu توسط چیپست Helio X30 مدیاتک

اواخر ماه گذشته، شایعاتی مبنی بر تولید پردازنده Helio X30 توسط شرکت مدیاتک به گوش می‌خورد. امروز یک تحلیلگر با نام Pan Jiutang، وجود این پردازنده را تأیید کرد. انتظار می‌رود که پردازنده Helio X30 توسط شرکت TSMC و با استفاده از زیر پردازنده‌های ۱۰ نانومتری FinFET تولید شده باشد. با این تفاسیر، می‌توانیم انتظار عملکرد دوبرابر نسبت به Helio X20 را داشته باشیم. این پردازنده جدید از هسته‌های ARM با نام Artemis cores بهره می‌برد.

pt

در حالی که گزارش Jiutang هیچگونه مشخصاتی در مورد پردازنده X30 را شامل نمی‌شود، اما بر اساس شایعات گذشته، پردازنده جدید دارای دو هسته Artemis با توان ۲.۸ گیگاهرتز، چهار هسته Cortex-A53 با توان ۲.۲ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A35 با توان ۲ گیگاهرتز خواهد بود. در کنار آن PowerVR 7XT نیز نقش پردازنده گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. پردازنده Helio X30 از دوربین دوگانه، دوربین ۲۶ مگاپیکسلی، ارتباطات VR ، LTE Cat.13 و ۸ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند.

Jiutang در صفحه Weibo خود، چارتی که نشان‌دهنده بنچمارک AnTuTu در مورد امتیاز پردازنده‌ها است را ارسال کرده است. پردازنده Helio X30 در این چارت، امتیاز ۱۶۰.۰۰۰ را از آن خود کرده که باعث شده تا مقام اول را در مقایسه با رقبا کسب کند. اما رقیب اصلی آن در این تست، پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ شرکت کوالکام است که با اختلافی ۳۰ هزارتایی، مقام دوم را کسب کرده است. پردازنده ساخت شرکت کوالکام در دیوایس‌هایی مانند گلکسی S7، ال‌جی G5 و اچ‌تی‌سی ۱۰ مورد استفاده قرار گرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH