این سنسور هوشمند، کیفیت هوا را در خانه شما اندازه‌گیری می‌کند

آلودگی هوا به‌خصوص برای کسانیکه ناراحتی‌های تنفسی دارند، بسیار مهم است و آنها باید همیشه، کیفیت هوای خانه خود را اندازه‌گیری کنند. محصولات بسیاری برای این کار در بازار وجود دارد، اما uHoo ادعا می‌کند که پیشرفته‌ترین این سنسورها را ساخته است. سنسور هوای uHoo دارای هشت سنسور است که کیفیت هوا را اندازه‌گیری می‌کنند.

با استفاده از یک اپلیکیشن، شما می‌توانید کیفیت هوا از جمله میزان مواد آلرژی‌زا و سمی را در خانه خود اندازه بگیرید. این سنسور می‌تواند دما، گرد و خاک، رطوبت، دی‌اکسید کربن، مونواکسید کربن، اوزون، فشار هوا و مواد ارگانیک متغیر را اندازه‌گیری کند. این مواد بیشتر در نقاشی‌ها و مواد شوینده پیدا می‌شوند.

این محصول، ۹۹ دلار قیمت دارد که قیمت کمی نیست، اما uHoo این دستگاه را به گونه‌ای طراحی کرده است که از هر محصول دیگر بهتر باشد. اپلیکیشن این محصول، امکان ایجاد دفتر روزانه سلامت و اشتراک‌گذاری داده را دارد. این اپلیکیشن، تاریخچه اتاق‌های شما را ثبت می‌کند، که آن را برای مشتریان تجاری و عادی مناسب جلوه می‌دهد. این دستگاه در دو بیمارستان و یک مرکز کنفرانس در حال تست است.

uhoo-4

این کمپانی وارد بازار کیفیت هوا شده است چون ما بیش از ۹۰ درصد اوقات خود را در فضاهای داخلی می‌گذرانیم. این دستگاه برای کسانی که آلرژی یا آسم دارند و کسانیکه در نزدیکی مواد سمی کار می‌کنند، مناسب است. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که کیفیت هوا در ۵۰ درصد مدارس ایالات متحده،‌ ضعیف است و تنفس هوای درون از بیرون بدتر است. پرواضح است که تا زمانی که نتوانید کیفیت هوا را اندازه‌گیری کنید، نمی‌توانید کاری برای آن انجام دهید. داستین جفرسون اونگهانسنگ، مدیرعامل و بنیان‌گذار Uhoo، می‌گوید:

ما می‌خواهیم با یک سنسور هوشمند، از آسم و آلرژی جلوگیری کنیم. ما به شما نکاتی را یاد می‌دهیم که هوا را بهتر می‌کند.

uHoo دستگاهی کوچک با قطر ۸ سانتیمتر و ارتفاع ۱۵ سانتیمتر است. این دستگاه کمتر از ۵۰۰ گرم وزن دارد و به‌راحتی قابل جابجایی است. شما uHoo را به برق می‌زنید و آن را به شبکه وای‌فای خود متصل می‌کنید. حال می‌توانید کیفیت هوا را با استفاده از اپلیکیشن مخصوص در اسمارت فون خود ببینید. این داده‌ها در فضای ابری ذخیره می‌شود و می‌توان آنها را به اشتراک گذاشت. حتی می‌توانید از راه دور نیز اطلاعات را ببینید و به این ترتیب از پدر و مادر پیر خود مراقبت کنید. این محصول در دو نسخه کلاسیک و پریمیوم عرضه می‌شود و تفاوت آنها در تعداد سنسورهایی است که دارند.

uhoo-2

البته محصولات دیگری نیز برای اندازه‌گیری کیفیت هوا وجود دارد. Sprimo به تازگی محصولی را معرفی کرده است که علاوه بر اندازه‌گیری کیفیت هوا، قادر به تمیز کردن آن با استفاده از فیلتر نیز هست. اما بنیان‌گذاران uHoo دریافتند که فیلتر کردن هوا چندان کار آسانی نیست و نیاز به فیلترهای مختلف برای مواد مختلف وجود دارد. اپلیکیشن این دستگاه، به شما اجازه می‌دهد که با یک اکانت، چند دستگاه را کنترل کنید و در نتیجه بتوانید کیفیت هوای چند نقطه را زیر نظر داشته باشید. محققان دانشگاه کالیفرنیا دریافته‌اند که هوای داخلی بهتر در محیط کار، می‌تواند برای هر فرد بین ۵۲۸ تا ۶۶۹ دلار صرفه‌جویی کند.

اونگهانسنگ این شرکت را در سال ۲۰۱۴ با برایان لی در سنگاپور بنیان نهاده است. این شرکت اکنون دارای ۱۰ نفر کارمند است که ۶ نفر آن،‌ کارمند تمام وقت هستند. uHoo بر گرفته از یک کلمه چینی به معنای «تنفس عالی» است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH