۵ راه‌کار برای استفاده درست از شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی این روزها در بین اکثر افراد از هر قشر، سن و سطح سلیقه‌ای محبوبیت داشته و روزبه‌روز با امکانات جدید و جذابی که این شبکه‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهند، به محبوبیت‌شان افزوده می‌شود.

 شبکه‌های اجتماعی علاوه بر اینکه می‌توانند ابزار بسیار مناسبی برای تبادل‌نظر، اظهار عقاید و آشنایی با دنیایی بزرگ‌تر در سطح جهانی باشند به همان اندازه می‌توانند به شما و زندگی شما آسیب بزنند. اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی، ناتوانی در مدیریت زمان، افسردگی، مشکلات تحصیلی و… تنها بخشی از تاثیرات منفی است که استفاده نادرست و افراطی از شبکه‌های اجتماعی را برای کاربران به ارمغان می‌آورند، به همین دلیل استفاده درست و صحیح از شبکه‌های اجتماعی مهارت مهمی است که اگر به دنبال موفقیت در زندگی هستید باید آن را بیاموزید:

زمان خود را مدیریت کنید

شاید یکی از مهم‌ترین راه‌کارهایی که در استفاده صحیح شبکه‌های اجتماعی به شما کمک بسیاری می‌کند؛ مدیریت زمان است. بسیاری از افراد ساعت‌ها زمان خود را بدون هیچ دلیلی صرف شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و بدین شکل نه‌تنها از این شبکه‌ها استفاده صحیحی ندارند بلکه از تمام‌ کارهای روزمره و بااهمیت خود نیز جا می‌مانند؛ اما اگر در استفاده از شبکه‌های اجتماعی مدیریت زمان داشته باشید به‌راحتی می‌توانید به تمام‌ کارهای خود رسیدگی کرده و درعین‌حال از شبکه‌های اجتماعی به‌درستی استفاده کنید. به‌عنوان‌ مثال خود را مجبور کنید که بیشتر از یک ساعت در شبکه‌های اجتماعی پرسه نزنید و این زمان را مدیریت کنید، درصورتی‌که به زمان تعیین‌ شده پایبند بودید برای خود جایزه تعیین کنید و اگر به این زمان پایبند نبودید می‌توانید خودتان را با ایجاد محدودیت‌ در کارهایی که دوست دارید، تنبیه کنید. اگر به‌تنهایی نمی‌توانید زمان خود را در استفاده از شبکه‌های اجتماعی مدیریت کنید می‌توانید از خانواده و یا دوستان خود کمک گرفته و از آن‌ها بخواهید بر برنامه‌ریزی شما نظارت کنند.

۳۱۶۹۱۶۶_۹۶۱

همیشه آنلاین نباشید!

یکی از روش‌هایی که به استفاده بهتر شما از شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند این است که زمان کم‌تری را در اینترنت سپری کنید. نیازی نیست همیشه آنلاین باشید، زمانی هم برای سایر امور بگذارید.

حساب‌های کاربری خود را محدود یا یکپارچه کنید!

نیازی نیست که در تمام شبکه‌های اجتماعی حساب کاربری داشته باشید، هرکدام از شبکه‌های اجتماعی که به نیازها و علایق‌تان نزدیک‌تر است را انتخاب کرده و حداکثر در دو شبکه اجتماعی حضوری فعال داشته باشید. علاوه بر اینکه می‌توانید حساب‌های کاربری‌تان را یکپارچه کنید و با ارسال یک پست در یکی از شبکه‌های اجتماعی آن را در سایر شبکه‌های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید. اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارند که این اجازه را به شما می‌دهند تا حساب‌های کاربری خود را یکپارچه کنید.

social-media-girls-900 (1)

مفید باشید!

در شبکه‌های اجتماعی مطالب و تصاویر را کپی نکنید، سعی کنید خودتان عکاسی کنید، مطلب جمع‌آوری کنید و نظرات خود را در صفحه خود منعکس کنید، با دیگر کاربران به بحث و تبادل‌نظر بپردازید و در کل خودتان تولید محتوا کنید. فراموش نکنید شبکه‌های اجتماعی جایی برای تبادل‌نظر و نشان دادن استعداد و عقاید شماست نه اینکه عقاید و نظرات دیگران را کپی کنید. با تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی، هم خودتان استفاده صحیح‌تری از این ابزار مجازی دارید و هم در چشم دوستان و دنبال کنندگان‌تان کاربر حرفه‌ای‌تری به نظر می‌آیید.

حرفه‌ای باشید!

سعی کنید علاوه بر شبکه‌های اجتماعی مشهوری همچون اینستاگرام، فیس‌بوک و توییتر در شبکه‌های اجتماعی و انجمن‌های حرفه‌ای‌تری نیز عضو شوید. شبکه‌های اجتماعی که به آینده شغلی و تحصیلی شما کمک بسیاری می‌کنند و می‌توانید از کاربران آن‌ها مشاوره بگیرید.

Brain-Social-Media

شما چه راه‌کارهای دیگری برای استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی پیشنهاد می‌کنید؟!

1 در مورد “۵ راه‌کار برای استفاده درست از شبکه‌های اجتماعی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH