گوشی‌های اندرویدی بسیار بیشتر از آیفون کرش می‌کنند!

علاوه بر معیارهای شخصی مانند برند و ظاهر یک سیستم عامل، عواملی چون امنیت و اتکاپذیری نرم‌افزاری، گوشی‌های اندرویدی و آیفون را از هم متمایز می‌کند. البته قیمت نیز شاید یک عامل دیگر باشد!

متاسفانه روش‌های علمی قابل اطمینانی برای اندازه‌گیری میزان کرش سیستم عامل‌های موبایل وجود ندارد، اما Blancco ادعا می‌کند که گزارشی جامع از این مورد تهیه کرده است. در گزارشی که این موسسه برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۶، منتشر کرده، اندروید رتبه اول را در تعداد کرش‌ها به خود اختصاص داده است. این درصد نه تنها بسیار بالا است، بلکه تقریبا دو برابر گوشی‌های آیفون است. از این میزان، سامسونگ گلکسی S6 در حدود ۷ درصد، گلکسی S5 با ۶ درصد و لنوو K3 Notes نیز با ۶ درصد، رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

البته کرش بالای گلکسی S6 و S5 را نمی‌توان به اشکالات این دو گوشی نسبت داد چرا که تعداد فروش این دو مدل بسیار بیشتر از سایر محصولات بازار است. اما این استدلال در مورد K3 Notes و موتو G کارایی ندارد، چون فروش این دو گوشی چندان بالا نیست و بهتر است تا اطلاع ثانوی از خرید این دو گوشی خودداری کنید!

دلایل کرش هر دو سیستم عامل به ترتیب ازدیاد عبارتند از: مشکلات دوربین، مشکلات مرتبط با نمایشگر لمسی، شارژ باتری، میکروفون و ناپایداری گوشی‌های دو سیم‌کارته.

Android-failure-rate-Q1

iOS-failure-rate-Q1

Android-phones-failure-rates-Q1-2016

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH