بررسی گوشی اچ‌تی‌سی ۱۰: خشتِ خام!

اولین نکته‌ای که در خرید یک گوشی اکثر کاربران در نظر می‌گیرند، بحث طراحی و ظاهر است. آن‌ها ابتدا یک گوشی را بایستی از نظر دیزاین بپسندند و سپس به سراغ سایر مشخصات و توانایی‌هایش بروند. پس خشت اول را سازندگان بایستی بر پایه طراحی کاربر پسند بگذارند، چیزی که این روزها اکثر کمپانی‌ها به توانایی لازم برای بنا نهادنش رسیده‌اند.

البته تا چند سال پیش، معماران کمی بودند که بتوانند یک گوشی با ظاهری بسازند که کاربر را انگشت به دهان گذاشته و لب به تحسین تمام قد آن بگشاید. یکی از این اوستا معمارهای قدیم، اچ‌تی‌سی بود! سازنده‌ای که با ورود گوشی وان M7 به بازار، کاری کرد تا یک استاندارد جدید در ساخت گوشی‌های هوشمند تعریف شود و آن چیزی نبود جز فلز! البته تا پیش از آن هم گوشی‌های فلزی در بازار وجود داشت اما خوش ساختی و زیبایی پرچم‌دار این کمپانی به حدی بود که دیگر امروز گلکسی‌ها و جی‌ها و میت‌ها، همگی با چنین بدنه‌ای وارد مارکت می‌شوند، زیرا می‌دانند سلیقه مخاطبان به سمت یک گوشی استایلیش با بدنه خوش ساخت فلزی و طراحی لوکس متمایل شده و چاره‌ای جز پاسخ به این خواسته نمی‌بینند.

اما این اوستا معمار ما در طی این یکی دو سال اخیر، وضعیت چندان به سامانی ندارد و از لحاظ معیشتی به مشکل خورده، چرا که معمارهای دیگر، موفق شدند تا علاوه بر رسیدن به سطح کیفی وی، در برخی از فاکتورهای دیگر نیز از او پیشی بگیرند و برای همین اوستا مانده و حوضش! دیگر نه آن مشتری سابق را دارد و نه درآمد گذشته و بیشتر به دنبال راهی برای حداقل درآمد جهت کفاف زندگی می‌گردد. به همین خاطر، پس از عرضه ناموفق وان M9، اوستا تصمیم گرفت تا به کل روند کاری‌اش را عوض کند و دست به انقلاب در طراحی بزند. اول از همه به سراغ A9 رفت که بسیاری انگ تقلید از محصول کمپانی سیب نشان را بر او زدند و در آخرین اقدام، یک گوشی با نام یک عدد را معرفی کرد. به این امید که شاید ۱۰ بتواند مانند ۱ (وان) در اولین گام موفق عمل کند، اما آیا اچ‌تی‌سی ۱۰، شایسته کسب یک پیروزی برای این کمپانی است؟

خشتی که هنوز نپخته است

سال گذشته بود که برای چند صباحی، از اچ‌تی‌سی وان M9 به عنوان یار همراهم استفاده کردم، محصولی که در پشت سرش انواع و اقسام حرف‌ها شنید می‌شد و یکی از داغی‌اش می‌نالید و دیگری از کیفیت پایین دوربین؛ من هم پس از چندین ماه همنشینی، زمانی که متوجه شدم کمالش در من اثری نخواهد کرد، عطایش را به لقایش بخشیدم و تنها خاطره خوشی که از آن روزها برایم ماند، رخسار زیبا و رنگ گلگونش است. اما وقتی اچ‌تی‌سی ۱۰ را در دست گرفتم، حتی این خاطرات خوش هم در ذهنم رنگ باخت! اوستا معمار برای رهایی از نحسی وان که گریبانش را گرفته بود، ظاهر ۱۰ را تا حد امکان عوض کرد اما غافل از آنکه این خشت، آن چیزی نیست که به‌دنبالش بوده و اگر آن را کج بگذارد، تا ثریا همین گونه رفته و چه بسا که همان باقی‌مانده‌های کاخ قبلی را نیز فرو بریزد.

htc 10 26

چرا دروغ بگویم؟ از ظاهر اچ‌تی‌سی ۱۰ خوشم نیامد! حاشیه‌های زیاد در بالا و پایین نمایشگر که این بار حتی از آن دو اسپیکر دوست داشتنی هم اثری نبود و کلید زیر نمایشگر که نه کامل فیزیکی است و نه لمسی، خام بودنِ خشتِ این محصول جدید را بیشتر از قبل بر من نمایان کرد. انگار اوستا معمار خواسته بود برای آنکه یک محصول خاص داشته باشد، ‌خشت نیم پخته را عرضه کند اما دریغا که نه استحکام خشت پخته را دارد و نه انعطاف نپخته را؛ نتیجه‌اش هم چیزی می‌شود که حداقل من دوستش ندارم (البته بحث ظاهر تا حد زیادی سلیقگی است و بسیاری ممکن است آن را دوست داشته باشند).

واقعا برایم سوال است که چرا اچ‌تی‌سی دست به چنین انتخابی زده است! کلید زیر نمایشگر که بیشتر از همه به محصولات سری گلکسی شبیه است، قابلیت فشرده شدن را نداشته و بایستی انگشت خودتان را تنها بر روی آن بکشید و به نظرم این یک کج سلیقگی است! چرا که اگر کاربر می‌خواست دستش را تنها بر روی آن بکشد، چه نیازی به تعبیه مجزا و گرفتن فضای اضافی بود؟ خب آن را درون نمایشگر می‌گذاشت و در نهایت سنسور اثر انگشت را هم به پشت منتقل می‌کرد، مکانی که همین کمپانی در اچ‌تی‌سی وان مکس انجام داده بود و مشخص نیست چرا این بار تکرارش نکرد! ظاهرا در نظر اوستای ما، استفاده از تجربه‌های قدیم ممنوع است و در این بین، تَر و خشک بایستی با هم بسوزند!

htc 10 18

در کنار این دکمه دوست نداشتنی، اچ‌تی‌سی پس از سال‌ها از دو کلید لمسی استفاده کرده که سامسونگ بیش از همه به استفاده از آن‌ها شهره است، اما شاید برای آنکه انگ تقلید به معمار نخورد، جای کلید بازگشت و مالتی تسکینگ را عوض کرده تا به این شکل، رژه مجددی بر اعصاب کاربرانش برود. می‌پرسید چرا؟ برای آنکه دکمه بازگشت در سمت چپ قرار گرفته و از آن‌جایی که اکثر کاربران راست دست هستند، قاعدتا استفاده از این کلید در بخش چپ، کمی حال‌گیری خواهد بود! در بالای نمایشگر هم یک حفره نسبتا بزرگ که محل دوربین سلفی است، خودنمایی کرده و در کنارش اسپیکر دستگاه قرار دارد. تا پیش از این به دیدن حفره‌های زیاد در داخل بدنه‌ای فلزی عادت کرده بودیم اما این بار با یک سطح شیشه‌ای و نواری خطی روبه‌رو هستیم؛ این مدل از طراحی در رنگ سفید دستگاه بیشتر در ذوق می‌زند و گوشی مشکی تا حدی زیباتر است.

htc 10 10

اما هرچه از نمای روبه‌رویی دستگاه جدا شویم، به قسمت‌های پخته‌تر این خشت می‌رسیم تا بلکه هنوز امیدی در دل طرفداران این اوستای کهنه‌کار باقی بماند. در سمت راست،‌ کلید یک‌پارچه صدا در کنار دکمه پاور قرار گرفته که سطحش به‌قدری زبر است که از آن به عنوان سوهان هم می‌توانید استفاده کنید! البته این زبری سبب می‌شود تا به خوبی از پس تشخیص آن بر بیایید و به‌شخصه پسندیدمش (بالاخره یک چیزی برای دوست داشتن یافت شد!). اسلات ورودی سیم‌کارت نیز در همین بخش وجود دارد و ورود کارت حافظه در قسمت مقابل تعبیه شده است.

htc 10 23

در بالا و درست میانه دستگاه، ورودی هدفون دیده می‌شود و بخش پایینی به اسپیکر دیگر دستگاه، یک میکروفن و محل اتصال شارژ اختصاص یافته که از استاندارد جدید تایپ C بهره می‌گیرد.

htc 10 24 htc 10 25

وقتی که گوشی را به پشت برمی‌گردانید، سرخی پخته شدن در چشمان‌تان خواهد زد. البته دوربینی که کمی از بدنه بیرون زده، شاید در ذوق بزند ولی کیفیت بالای فلز و ترکیب رنگ شیک آن، لبخندی را حداقل برای دقایقی بر چهره‌تان خواهد نشاند. اچ‌تی‌سی در بخش پایینی، یک کار غیر معمول نیز انجام داده و عبارت Made in Taiwan را در این بخش گنجانده است، انگار می‌خواسته به کاربر بفهماند که چین با تایوان خیلی فرق دارد و برای همین به جای جعبه، بر روی بدنه گوشی اقدام به حکاکی کرده و حتی تذکر داده که از تامین کننده برق مناسب هم برای شارژ دستگاه استفاده کنید! خلاصه کارهای عجیب و غریب اوستا معمار انگار به بخش پخته خشت هم سرایت کرده است.

htc 10 16 htc 10 8

اما بیایید کمی از ظاهر این محصول فاصله بگیریم و پی به سِرِ درون آن ببریم.

نمایشگری که این بار سرشار از پیکسل است

اچ‌تی‌سی تا سال گذشته مقاومت زیادی درباره استفاده از صفحه نمایش QHD می‌کرد و با آنکه در پرچم‌دار اصلی همچنان نمایشگر یک نمونه فول اچ‌دی بود، اما در نسخه پلاس، از وضوح بالاتر بهره گرفت که اگر بخواهم صادقانه بگویم، کوچک‌ترین تفاوتی را بین این دو کیفیت ندیدم!

اما امسال سرانجام اچ‌تی‌سی به جمع بیهودگان پیوست! یعنی از وضوحی بهره برد که هیچ چشمی قادر به مشاهده آن نیست تا در این بین، اپل و هواوی (و البته اوپو) تنها کمپانی‌های مشهوری باشند که همچنان بر روی بی‌استفاده بودن این وضوح در پرچم‌دارانشان (به‌درستی) پافشاری می‌کنند.

شاید اوستا معمار ما با این کار تنها خواست نشان دهد که در مقابل سایر پرچم‌داران مشهور، هیچ چیزی کم ندارد و حتی اگر بحث عدد و رقم هم باشد، باز پا به پای آن‌ها حرکت می‌کند. برایش هم مهم نیست که پیکسل بیشتر منجر به مصرف باتری بیشتری خواهد شد، اینجا عصر رقابت است و حتی در بیهوده‌ها نیز بایستی جنگید!

چنین وضوح بر روی یک نمایشگر ۵.۲ اینچی، باعث به ارمغان آوردن چگالی پیکسلی ۵۶۵ شده است (هورای الکی بکشید!) و بهره‌گیری از فناوری سوپر ال‌سی‌دی ۵ با محافظ گوریلا گلس نسخه ۴، موجب می‌شود تا از همین ابتدا بدانید که در هنگام روشن بودن نمایشگر، بایستی به آن لبخند بزنید. کیفیت نمایش رنگ‌ها خیلی خوب است و در واقع چیزی می‌بینید که از یک استادکار انتظار دارید. در زیر نور آفتاب هم می‌توانید به چهره اچ‌تی‌سی ۱۰ نگاه کنید اما در نور مستقیم، ممکن است کمی از درجه لبخندتان کاسته شود.

برای مقایسه بهتر، این گوشی را در کنار سامسونگ گلکسی اس۷ قرار دادیم تا چهره خندان‌شان را در کنار یکدیگر دیده و ببینید کدام‌یک ملیح‌تر به شما لبخند می‌زنند (گوشی سمت راست، همان خشتِ ماست!).

htc 10 28 htc 10 30 htc 10 31 htc 10 29

محصولی که این‌بار نمی‌خواهد داغ کند!

یکی از دلایلی که پرچم‌دار قبلی یعنی M9 را خیلی به چالش کشید، مساله پردازنده و مشکل داغی اسنپدراگون ۸۱۰ بود، موردی که این سازنده به روش‌های مختلفی چون پایین آوردن فرکانس هسته‌ها تلاش کرد تا آن را برطرف کند اما نتوانست. اچ‌تی‌سی حتی مثل سامسونگ یا هواوی هم نبود که پردازنده اختصاصی خودش را بر روی پرچم‌دارش بیندازد و مثل سونی نیز ادعای تعبیه خنک کننده بر روی محصولش را نداشت! مجبور شد بسوزد و بسازد و حتی در نسخه‌های پلاس و E9 روی به استفاده از مدیاتکی آورد که بیشتر از همه، به استفاده بر روی گوشی‌های میان رده شهره است.

اما این بار معمار ما، با خیالی آسوده‌تر به سراغ اسنپدراگون رفت. کوالکام هم دقت بیشتری کرده بود و برای همین دیگر اچ‌تی‌سی ۱۰ آن تجربه تلخ را تکرار نمی‌کرد، بلکه به سخت‌افزاری مجهز شد که یکی از بهترین‌هاست. جایی که کوالکام هم به خوبی فهمید چاره کار برای قدرت بیشتر (آن هم در وسیله‌ای چون موبایل) افزودن به تعداد هسته‌ها نیست، بلکه بهینه کردن همان هسته‌های موجود است و به همین خاطر با یک چیپست ۴ هسته‌ای وارد کارزار شد که از هسته‌های توانمند کریو بهره می‌برد و دو تای آن‌ها در فرکانس ۲.۱۵ و دو تای دیگر در فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز کار می‌کنند. واحد گرافیکی آدرنو ۵۳۰ در کنار ۴ گیگابایت رم، این بسته سخت‌افزاری را تکمیل می‌کند.

البته برای بررسی بهتر، ما تصمیم گرفتیم تا این خشت را کمی بپزیم و برای همین آن را وارد آزمایشگاه خودمان کردیم.

در مرحله نخست از آخرین نسخه انتوتو کمک گرفتیم تا ببینم که گوشی در مواجهه با آزمون‌های سنگین و چند مرحله‌ای، چه امتیازی را کسب می‌کند.

htc 10 11

برنامه بعدی هم Vellamo بود که خودش از ۳ برنامه بسیار خوب دیگر برای سنجش توانایی دستگاه بهره گرفته و در پایان، به صورت آنلاین نیز توان آن را رتبه بندی می‌کند.

htc 10 12 htc 10 13 htc 10 14

اگر اهل گیم هم هستید، تردید نکنید که اچ‌تی‌سی ۱۰ یک گزینه ایده‌آل برای شماست. این گوشی دیگر مثل سابق داغ نمی‌کند و بسته سخت‌افزاری آن قادر است تا سال‌ها خیال شما را از بابت اجرای بازی و برنامه‌های روز، مطمئن نگاه دارد.

htc 10 32

دوربینی که دیگر نقطه ضعف نیست!

بیایید برایتان یک داستان تعریف کنم! قصه از کجا شروع شد؟ از زمانی که اوستا معمار ما تصمیم گرفت تا در یک حرکت به قول خودش یونیک، اقدام به عرضه یک گوشی با پیکسل‌هایی با نام اولترا کند، جایی که اندازه هر پیکسل را تا ۴ برابر بزرگ‌تر کرده و ادعا داشت این بزرگ شدن باعث افزایش کیفیت عکس نهایی می‌شود. اما هر چه گذشت، عکس این قضیه اثبات گشت و اصرار اچ‌تی‌سی بر استفاده از همین مدل لنز در پرچم‌دار بعدی یعنی M8 سبب شد تا این گوشی زیبا به واسطه همین نقطه ضعف، موفقیتی که سزاوارش بود را کسب نکند. در زمان تولید M9 اچ‌تی‌سی که دیگر فهمیده بود باید بیخیال این پیکسل‌های اولترا شود، آن را به دوربین سلفی منتقل کرد و از یک نمونه ۲۰ مگاپیکسلی در پشت بهره گرفت، اما ظاهرا اوستا، یادش رفته بود که چگونه می‌توان یک دوربین با‌کیفیت داشت و همین امر M9 را تبدیل به یکی از بدترین عکاسان در بین پرچم‌داران کرد و زمینه ضرردهی بالای اچ‌تی‌سی و سقوطش را فراهم ساخت.

htc 10 17

حال در اچ‌تی‌سی ۱۰، اوستا معمار هرچه که دیگر در چنته داشت رو کرده و هم اولتراپیکسل (نسخه دوم) را به همراه دارد و هم تعداد پیکسل بالا! هم رابط کاربری خوب دارد و هم لرزش‌گیر اپتیکال. فوکوس لیزری با فلاش‌های ال‌ای‌دی دو رنگ، دوربین سلفی عالی که برای نخستین بار لرزش‌گیر اپتیکال هم دارد و خلاصه آن قدر بر روی این بخش کار کرده که حتی سایت DxOmark هم برای دادن نمره بالا به آن قانع شده است. لنز ۱۲ مگاپیکسلی (اولتراپیکسلی) با سایز ۱.۵۵میکرون (مشابه با نکسوس‌های جدید) برای هر پیکسل و F/1.8 به همراه سنسور BSI، آخرین پرچم‌دار اچ‌تی‌سی در بخش عکاسی و فیلم‌برداری را تبدیل به یک بازیگر اصلی در صحنه کرده است، بازیگری که چند سالی است به‌خاطر برخی سیاست‌های اشتباه، از آن حذف شده بود.

یکی از نکات جالب که در هنگام کار با دوربین به آن برمی‌خورید، اخطار دادن دستگاه، زمانی است که انگشت شما بر روی سنسور فوکوس لیزری قرار می‌گیرد، این امر سبب می‌شود تا از پایین آمدن کیفیت فوکوس به صورت ناخواسته، جلوگیری شود. در ادامه برخی از تصاویر شکار شده با این دوربین را مشاهده می‌کنید.

htc 10 4 htc 10 5
htc 10 3 htc 10

htc 10 7

در بخش دوربین سلفی، اوضاع برای اچ‌تی‌سی هیچ‌وقت بد نبود و این بار هم از یک نمونه ۵ مگاپیکسلی استفاده کرده که سایز پیکسل‌هایش ۱.۳۴ میکرون است، عددی که پیش از این برای اولتراپیکسل‌های قبلی به ۲ می‌رسید. حضور لرزش گیر اپتیکال در کنار f/1.8 کیفیت این دوربین را در حالت کلی، در سطح مطلوبی قرار می‌دهد.

htc 10 2

برای فیلم‌برداری، اچ‌تی‌سی ۱۰ تمام توانش را برای ضبط تصاویری با کیفیت به‌کار می‌گیرد تا بلکه برای سالیان گذشته جبران مافات کرده باشد. البته سرعت فریم قابل تغییر نیست و شما یا بایستی در حالت عادی فیلم بگیرید و یا به سراغ اسلوموشن بروید که البته در هر دو حالت، دوربین عملکرد مطلوبی را از خود نشان می‌دهد. لرزش‌گیر اپتیکال به‌خوبی از پس کاهش تکان‌های شدید دست بر می‌آید و از سوی دیگر تصاویر با نویز کم و روانی مناسب ضبط می‌شود. ۵ وضوح تصویر مختلف نیز برای کاربر در نظر گرفته شده که حد اعلای آن به ۴K ختم می‌گردد.

htc 10 20

صدایی که می‌خواهد متفاوت باشد

اچ‌تی‌سی از زمان تولید نخستین گوشی وان، توجه ویژه‌ای را بر روی اسپیکرهایش گذاشت. به طوری‌که بالا و پایین نمایشگر را تبدیل به جایگاه اختصاصی این اسپیکرها کرده و به همین خاطر همیشه صدایی مطلوب از دل این بلندگوها به گوش می‌رسید. حال این صدا ساخته دست بیتس باشد یا بوم ساند فرق چندانی نمی‌کند، در هر صورت خوب است!

اما از آنجایی که اوستا معمار تصمیم گرفته بود امسال هرچیزی را عوض کند، در نسخه ۱۰ نیز شاهد تغییر و تحولات زیادی هستیم. این بار هر اسپیکر عملکرد متفاوتی را از خودش نشان می‌دهد و حتی جایگاه مجزایی دارد، یکی در بالای نمایشگر و با یک خط ساده دیده می‌شود و دیگری در پایین دستگاه با ۵ حفره مستطیلی شکل و ترکیب صدای تولید شده از این دو، بایستی کاربر را به وجد بیاورد. اما آیا این گونه است؟

htc 10 19

پاسخ به این سوال برایم کمی سخت است! با گوشی چندین موزیک مختلف گوش دادم، ویدئو کلیپ و فیلم دیدم و بازی کردم، اما هنوز نمی‌دانم باید از این ترکیب متفاوت راضی باشم یا نه! گاهی تفکیک صداها به جذابیت آن می‌افزود (به‌خصوص در تماشای فیلم) و گاهی از لذت آن می‌کاست (در موسیقی‌هایی با ریتم تند). در کل حس گوش دادن به این اسپیکرها متفاوت است و با اینکه هر کدام صدای مجزایی تولید می‌کنند، اما ترکیب خوبی را به‌وجود می‌آورند، اگرچه شما هرچقدر به گوشی نزدیک‌تر باشید و یا فاصله یک اسپیکر نسبت به دیگری بیشتر باشد، بر نحوه شنیدن‌تان از صدا موثر خواهد بود. اگر بخواهم رک بگویم، همان اسپیکرهای قبلی با آن دیزاین دوست داشتنی‌شان را بیشتر می‌پسندم، اگرچه این مدل فعلی هم از نظر کیفیت و بلندی برای خودش یَلی است!

در بخش رابط کاربری ویدئوها، بایستی گوش اوستا معمارمان را کمی بپیچانیم! در واقع اچ‌تی‌سی برخی از سرویس‌هایش را با گوگل یکی کرده و به قول خودش، آن‌ها را بهینه نموده تا کاربر الکی از دو تا برنامه با کارایی مشابه استفاده نکند. تا اینجای کار همه چیز خوب است اما اگر وارد برنامه پخش ویدئو شوید که همان Photos است، می‌بینید که عملکرد آن نسبت به پلیر بسیاری از پرچم‌داران امروز ضعیف‌تر است. نه زوم می‌توانید بکنید و نه صدا و نور تصویر را با شورت‌کات‌های لمسی کم و زیاد نمایید. در کل انقدر بی‌خود است که اگر من یک اچ‌تی‌سی ۱۰ داشتم، اولین کاری که می‌کردم نصب یک پلیر مجزا بود!

htc 10 21

راستی، در آخر به این نکته هم اشاره کنم که کیفیت نمایشگر در پخش ویدئو تاثیر بسیار مثبتی دارد و صدای پخش شده در هدفون‌ها هم عالی‌ست! به‌خصوص نمونه‌ای که اچ‌تی‌سی در پک دستگاه گذاشته، یکی از بهترین‌های بازار است.

سنسی که احساس ندارد!

از زمانی که تولید کنندگان اسمارت‌فون‌ها به شکل جدی وارد بخش طراحی رابط کاربری برای گوشی‌ها شدند، اچ‌تی‌سی با سنس یکی از برترین‌ها بود. اما هرچه زمان جلوتر رفت، این سنس عقب‌تر ماند و اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که سنس برخلاف اسمش که باید بسیار پر احساس باشد، خالی از جذابیت‌های لازم است. شاید با خود بگویید که این نویسنده چقدر به اوستا معمار گیر می‌دهد! حقیقتش اگر اچ‌تی‌سی لقب اوستا را نداشت، شاید انقدر بر روی کارهایش دقیق نمی‌شدم اما این کمپانی یکی از کهنه‌کاران بازار است و به همین خاطر ضعف‌های کوچک آن، بزرگ‌تر از حد معمول به‌نظر می‌رسد.

htc 10 22

از آنجایی که چندین ماه پیش از این با پوسته سنس کار کرده بودم، با آن آشنایی زیادی داشتم و قاعدتا انتظار هم نمی‌کشیدم که اچ‌تی‌سی ۱۰ در این بخش دچار تغییرات شگرفی شده باشد. رابط کاربری تا حد زیادی گویاست، شما نمی‌توانید به آن تهمت‌هایی چون سنگینی، شلوغ بودن و حتی شباهت زیاد به اندروید خام بزنید، بلکه تنها می‌توان گفت که این سنس، سنس (احساس) ندارد! حال می‌خواهد همراه با اندروید کیت کت و آب‌نبات چوبی باشد یا به همراه مارشمالو، فرقی ندارد، انقدری شیرین نیست که از مزه آن سرشار شوید، اما از طرفی دلتان را هم سریع نمی‌زند و فقط می‌دانید که یک رابط کاربری گویا دارید و نباید انتظار دلپذیری چندانی را ازش بکشید.

باتری‌ای که می‌خواهد خوب باشد!

باتری یکی از آن بخش‌هایی است که با توجه به افزایش مصرف کاربران از گوشی‌های خودشان، روز‌ به روز مهم‌تر می‌شود. حال برخی از کمپانی‌ها مثل اپل کلا بیخیال این بخش هستند و سیب پرستان بدون توجه به چنین گزینه مهمی، باز هم آن را می‌خرند و یا بعضی مثل سامسونگ و هواوی، بر روی توانمندتر کردن آن فوکوس کرده و یا مانند اوپو، فرآیندهای شارژ ۱۵ دقیقه‌ای می‌سازند. خلاصه همه این‌ها را گفتیم تا بگوییم اچ‌تی‌سی نه میلی به سیب دارد و نه راهی به سمت دیگر اندرویدی‌ها برده است، فقط در این وسط حرکت می‌کند و افزایش ظرفیت باتری از ۲۸۴۰ میلی‌آمپر در M9 به ۳۰۰۰ هزار میلی‌آمپر در ۱۰، نشان می‌دهد حداقل بر روی کاغذ، تفاوت‌های آن چنانی را نبایستی انتظار بکشیم. زیرا از طرفی اندازه نمایشگر به ۵.۲ اینچ افزایش یافته و از سوی دیگر وضوح تصویر هم دو برابر شده است، شاید چشم امید اچ‌تی‌سی در این بین به مصرف بهینه‌تر اندروید مارشمالو و چیپست بهتر اسنپدراگون بازگردد.

htc 10 15

در عمل هم می‌توان بهبودهای کوچکی را در اچ‌تی‌سی ۱۰ نسبت به اسلاف خودش دید اما این پیشرفت‌ها به اندازه‌ای نیست که کلاهمان را برای اوستا معمار برداریم و فقط می‌توانیم بگوییم که ملات کار کمی بهتر شده است! در حالت کلی شما می‌توانید بر روی یک روز کار کردن با دستگاه حساب باز کنید اما اگر کاربر پر مصرفی مثل من هستید که از گوشی به عنوان هات اسپات هم گاهی اوقات استفاده می‌کند، شارژرتان در جیب‌تان باشد! البته، مهم‌تر از شارژر، کابل‌تان در جیب باشد چرا که اچ‌تی‌سی نیز مانند نکسوس‌ها به سراغ پورت تایپ C رفته و به همین خاطر یافتن کابل مناسب برای آن کاری بس دشوار است.

اچ‌تی‌سی ۱۰ از نسخه سوم کوئیک شارژ هم پشتیبانی می‌کند و بدین خاطر قادر است تا در عرض ۳۰ دقیقه، تا نصفه شارژ شود!

چیزهایی که دارد و دیگر ندارد!

یکی از بخش‌هایی که معمار حذف کرده، درگاه مادون قرمز است، بخشی که به شخصه به آن علاقه زیادی دارم و واقعا نمی‌دانم چرا سازندگان یکی پس از دیگری، اقدام به حذف آن می‌کنند! ضمن آنکه گوشی در دو نسخه ۳۲ و ۶۴ گیگابایت با توانایی پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا ۲۰۰ گیگابایت عرضه می‌شود. از نظر امکانات ارتباطی هم برای یک گوشی پرچم‌دار، لازم به ذکر نکته خاصی نیست اما یک قضیه برایم جالب بود که باید بگویم!

htc 10 9

در دفتر کارم، چند وقتی مجبور به استفاده از اینترنت سیم کارت بودم و به همین خاطر از گوشی به عنوان هات اسپات استفاده می‌کردم. ابتدا از ال‌جی G3 بهره می‌گرفتم که دائما با مشکل کم شدن سیگنال و قطعی آنتن روبه‌رو بود. پس از آن از S7 استفاده کردم که هیچ بهبودی حاصل نشد. اما در قدم آخر به سراغ اچ‌تی‌سی ۱۰ آمدم و در کمال تعجب دیدم که از نظر آنتن دهی و ارتباط با اینترنت ۴G بسیار عالی عمل می‌کند! در واقع کیفیت ارتباط به نحو چشمگیری افزایش یافت و همین امر به‌خوبی ثابت کرد که محصول اچ‌تی‌سی از نظر آنتن‌دهی، یکی از خوب‌های بازار است.

سخن پایانی

این روزها دیگر همه می‌دانند که اچ‌تی‌سی از نظر مالی، اوضاع چندان خوبی ندارد. ضرردهی فراوان به همراه از دست دادن سهم بازار، چیزی بود که این معمار خوش نام در سال گذشته تجربه کرد. حال باید پرسید که اچ‌تی‌سی ۱۰، می‌تواند برگ برنده این کمپانی برای جلوگیری از سقوط بیشتر باشد؟

htc 10 27

به شخصه این گوشی را بیشتر یک خشت خام و یا نیم پخته می‌دانم که از یک کمپانی با چنین سابقه بالایی، انتظاری فراتر داشتم، در بخش‌هایی چون طراحی یا رابط کاربری، اوستا معمار ما می‌توانست قطعا بهتر عمل کند اما عملکرد خوب در دوربین و سخت‌افزار، همچنان بارقه‌های امید را زنده نگاه داشته است. البته باید به این نکته اشاره کرد که قیمت بالای گوشی (بیش از ۲.۳۰۰.۰۰۰ تومان در بازار) می‌تواند نقش آب سردی بر روی آتش نیمه جان اچ‌تی‌سی را بازی کند، امری که به نظر می‌رسد خود سازنده به عنوان منبعش عمل کرده و هیچ سیاست درستی در قیمت گذاری ندارد. اوستا معمار باید نیک بداند که اگر جنسی که گران است را نمی‌خرند، با گران‌تر کردنش، بیشتر نخواهند خرید؛ پس چه بهتر این خشتی که هنوز خام است را با اتخاذ سیاست‌هایی بهتر، به سمت پخته شدن سوق دهد تا بلکه بتواند به کمک استحکام آن، پل نجات قابل اطمینانی برای خودش بسازد.

66 در مورد “بررسی گوشی اچ‌تی‌سی ۱۰: خشتِ خام!”

  1. سلام آقای گلکار از نظر شما گوشی ک مث اچ تی سی ۱۰ باشه در مورد قدرت مدیا و صدای خوبش هدفون و کیفیت صدا پخش شده ازش تو بازار چی هس برا من ک عاشق ی هدفون خوبم از ی گوشی انتظار صدای با کیفیت دارم قدرت خوب در حد اچ تی سی ۱۰ ک اسنپ ۸۲۰ داره

  2. سلام و خسته نباشید خدمت آقای گل کار گرامی
    ممنونم از سایت بسیار خوبتون
    میخاستم بدونم به قیمت ۱۵۰۰۰۰۰تومان چه گوشی میشه خرید الویت هام هم کیفیت بالای هندزفری .دوربین با کیفیت.سخت افزار قوی.در کل گوشی باشه که چند سال کار بده .شما تو این رنج قیمت چی رو پیشنهاد میدید.؟
    من میون خرید htc10.htc u ultra.nova 2plus موندم.

  3. مدیر عزیز جای اوستا بودن تو کوبوندن اچ تی سی یه نیم نگاهی به ایرادات شرکت مورد علاقت هنگسونگ و صفحه نمایش سونگ بپردازید که اگه بیشتر نباشه کمتر نیست

  4. من واقعا نمیدونم چ گوشی بخرم دوس دارم‌ htc10 رو بخرم‌ ولی خیلیا میگن نخر اگه خراب بشه قطعاتش نیست و میگن زور از کارباش خسته میشی. الان نمیدونم چی بخرم.

    1. مجتبی مسکینی

      اچ‌تی‌سی 10 با این قیمتی که در بازار به فروش می‌رسه کاملا ارزش خرید داره
      می‌تونید به سایر برندها هم نگاه کنید به عنوان مثال برای یک خانم گوشی آنر 8 هواوی ارزش خرید بالایی داره

  5. سلام آقای گلکار نمیدونم چرا نظرم تأیید نمیشه. من فقط می خوام بدونم شما چه گوشی دارید. لطفا جواب بدید خیلی جذابه برام

  6. سلام اقای گل کار خسته نباشید مرسی از اینکه سریعا ب سوالا جواب میدید یه سوالی داشتم من فردا میخواستم این گوشی رو سفارش بدم ولی با تیزر ها و خبر هایی ک از یو ۱۱ پرچمدار جدید اچ تی سی پخش شده یکم دو دل شدم ک همینو بخرم یا صبر کنم اون مدل بیاد ک اواخر همین ماه میاد نظر شما چیه؟

  7. بقیه ی خوبوبده گوشی ب کنار
    ولی این دوربینش خیلی مضخرف بود افتضاح!!
    S7 edge در برابر این ی دونه شاهکاره

  8. سلام ببخشید آقای گل کار یه سوال داشتم من میخام یه گوشی بخرم برای بازی و کار های سنگین دpوربین خیلی برام مهم نیست و بین اچ تی سی ۱۰ و گلکسی اس۷ موندم بعضی ها میگن گوشی های سامسونگ بعد یه مدت هنگ میکنه برای همین دو دل شدم ممنون میشم راهنماییم کنید

  9. نظرات شخصی خیلی خیلی توی بررسی مشخص بود ، من مقایسه سه گوشی اس۷ و جی۵ و اچ تی سی ۱۰ رو هم خوندم و فهمیدم کلا بحث بررسی نیست ، نظردهیه شخصیه !!! از اچ تی سی خوشتون نمیاد خب اول متن بنویسید ما مخالف اچ تی سی هستیم !!! سنس یکی از بهترین رابط های کاربریه!! و درکل رابط کاربری نظر شخصیه ، نباید گفت خوب یا بد! واقعا این بررسی ها سطح سایتتون رو نشون میده ، بد نیست نگاهی به بررسی سایت های دیگه داشته باشید تا بدونید گفتن نظرات شخصی با بررسی تخصصی کاملا فرق داره!

    1. از نظر شما دوست عزیز بسیار سپاسگزارم
      شما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که بخش زیادی از یک بررسی تخصصی، نظر نویسنده و بررسی کننده درباره آن محصول است! اگر قرار به گفتن حرف‌هایی مشخص و مشابه باشد که از روی مشخصات گوشی هم می‌شود مطلب نوشت و اصلا نیازی به کار کردن با گوشی و بررسی تخصصی نیست!
      شما اگر وب‌سایت‌های بزرگ دنیا، نه فقط در زمینه فناوری بلکه در همه بخش‌ها همچون خودرو یا بازی را هم مطالعه بفرمایید، متوجه اختلاف نظرها و امتیازات بسیار متفاوتی خواهید شد که همگی برخاسته از دیدگاه متفاوت نویسندگان است و چنین امری اصلا غیر حرفه‌ای و یا عجیب نیست!
      عجیب این است که شما انتظار داشته باشید همه جا از محصول مورد علاقه‌تان به به و چه چه کنند و نظر مخالف را تاب نیاورید.

      1. آخه اگه قرار باشه نظر شخصی دخیل باشه دیگه نمیشه به عنوان بررسی تخصصی بهش نگاه کرد. به نظر من بررسی تخصصی یعنی تمام معایب مثبت و منفی رو بی طرفانه بیان کردن تا یه کاربر عادی وقتی مطالب رو میخونه بتونه خودش سبک سنگین کنه و تو انتخابش خودش تصمیم گیری کنه. شما با این جبهه گیری شخصی، نظرات شخصیتون رو به کاربرها (خصوصا افراد عادی) تحمیل میکنید.
        اینی که شما نوشتید یه جور تجربه شخصی و دیدگاه شخصی بود.

        مطمئن باشید افراد عادی که تازه میخان بیان سمت HTC با خوندن این متن پشیمون میشن. در صورتیکه این گوشی در نوع خودش بسیار عالیه و من تا چند روز دیگه حتما این گوشی رو میخرم.

        البته زحمتتون در نگارش نوآورانه متن جای تشکر داره

  10. سلام,آقای گل کار ببخشید این گوشی توی تست ها روی بازی فیفا۱۶ گیر میکندباتوجه به این گوشی رو دارید مال شماهم رو این بازی گیر میکند و کند اجرا میکند یا خیر؟؟؟؟

  11. به نظرم اچ تی سی باید یه تغییری تو طراحی گوشی هاش ایجاد کنه. دیگه خیلی داره تکراری میشه. به خصوص اینکه شرکت های دیگه هم دارن تقریبا گوشی هاشون رو به این سمت می برن از لحاظ طراحی. جای خالی نوآووری این روزا در زمینه طراحی حس میشه بین تلفن های هوشمند

  12. سلام ..
    نقد خوبی بود .
    اچ تی سی اگه یک گوشی با مشخصات خوب ( htc 10 ) رو نمیزد ، ورشکست میشد . ولی حالا خیلی قیمت این گوشی رو بالا زده ، همرده هاش و پرچمدارای سامسونگ و ال جی قیمتشون کم تره . باید سیاست قیمت گذاری رو هم تعیین میکرد .

  13. از بررسی تون زیاد خوشم نیومد جای کار داره.منم به مادون قرمز وابستم خیلی باحاله
    فقط میخواستم بپرسم اون بازیه ..ماشینیه دارشتین بازی میکردین چی بود؟:))))))

  14. منم این گوشی رو از نزدیک دیدم!! جلوش خیلی تو ذوق میزنه و اصلا شبیه گوشیهای اچ تی سی نیست!! باید با این شرکت بای بای کرد کم کم!!

  15. بیشتر سایت ها میگن روی بازی فیفا ۱۶ لگ داره گیر میکنه کنده منم با چشما خودم دیدم تعجب کردم شماهم نصب کنید ببینید واقعا راست من هنوز که هنوز نمیخوام باور کنم اخه این گوشی خیلی قوی و سریع چه بد که روی این بازی معروف گیر داره حیف.

  16. سلام. از بررسی خوب و تشبیهات عالی که استفاده کردین بسیار لذت بردم. در مورد ۱۰ باید بگم حالا که از درون یعنی سخت افزار دوربین و کیفیت صفحه و داغ نکردن و … بسیار عالی شده متاسفانه طراحی بیرونی بسیار نچسب شده و ایکاش همون طراحی ام۹ رو حفظ میکرد. چرا اچ تی سی نمیتونه همه چی رو با هم داشته باشه و آدمو حرص میده!!! از طراحی پشتش بدم نیومد و یجورایی خیلی هم زیباست اما در جلوی گوشی فاجعه به بار آوردن! من همه دلخوشیم به مارک اچ تی سی در قسمت پایین گوشی بود که متاسفانه جاش رو به یه کلید مسخره و بدون کارایی و کپی از رو سامسونگ داده که به انزجار میرسونه طرفدارها رو! از جا گذاری اسپیکرها هم اصلا خوشم نیومد حتی اگه کاراییشون بیشتر شده باشه. در مجموع میتونم بگم که اچ تی سی رب و رب ش رو گم کرده و منی که اچ تی سی رو می پرستیدم رو به شدت ناامید کرده! امیدوارم اوضاع بهتر شه.

  17. به نظرم نقدتون تند بود و بیشتر نکات منفی بزرگ شدن من فکر نمیکنم انقدری که شما گفتید زشت باشه , بعضی چیزایی که شما ازش ایراد گرفتید بررسی های دیگه تعریف کردن , به هر حال سلیقه است و نظر شخصی در بررسی دخیله , اگه ۱ کم متعادل تر بود بهتر بود

  18. به نظر من اچ تی سی ۱۰ یکی از بهترین گوشیهای حال حاضر جهانه.همه چیزش عالیه.طراحی منحصر به فردی داره.از تیم ای تی رسان بابت این بررسی تخصصی تشکر میکنم.موفق باشین

  19. خسته نباشید از بررسیتون
    یه سوال داشتم! اچ تی سی ۱۰ رنگ پنل جلویی نقره ای و طلایی،سفیده اما تو بعضی از موارد مشکی هست.میخام بدونم داخل ایران با پنل سفید عرضه میشه؟ پنل جلو مشکی و رنگ بدنهه نقره‌ای رو نمیشه به صورت رسمی پیدا کردو چطوری میشه از روی جعبه تشخیصش داد؟ با تشکر

    1. HTC 10 در سه رنگ عرضه شده.
      قاب پشت طلایی ، پنل جلو سفید.
      قاب پشت نقره ای ، پنل جلو مشکی.
      قاب پشت خاکستری ، پنل جلو مشکی.
      یک رنگ دیگه “سرخ است” که مال بازار شرق آسیا.ژاپن… .

    2. تا اونجایی که من میدونم در بازار ایران سه رنگ وجود داره:
      Gold: قاب پشت طلایی ، پنل جلو سفید متمایل به طلایی.
      Silver: قاب پشت نقره ای ، پنل جلو سفید.
      Gray: قاب پشت مشکی ، پنل جلو مشکی.

      و این مدل مربوط به بازار آمریکاست: قاب پشت نقره ای ، پنل جلو مشکی.
      و این مدل مربوط به چینه: قاب پشت قرمز

  20. مهدی ده نبی

    ممنون جناب گل‌کار بابت این بررسی خوب ?

    اما من اصلا طراحی این گوشی رو نمی پسندم. به خصوص قسمت پورت ۳.۵ میلیمتری و پورت یو اس بی سی. به نظر محل قرارگیری پورت ۳.۵ میلیمتری و همچنین پورت یو اس بی سی درست نیست. پورت یو اس بی رو میتونستن دقیقا در وسط قرار بدن اما اینجوری نیست و به نظر من به طراحی صدمه وارد کرده. ازدیاد لوگوها در پشت بدنه هم خیلی تو ذوق میزنه…

    در کل ممنون از اینکه بررسی های خوبی رو برای کاربران تهیه می کنید ? ?

  21. سلام ببخشید یه سوال دارم.
    با این گوشی میشه وسایل برقی رو مثل کولر و تلویزیون رو خاموش روشن کرد؟؟؟

    آیا OTG دارد؟؟؟

      1. مرسی واقعا که اینقد سریع جواب میدید
        ممنون.
        میخواستم بدونم عملکرد دوربین در زیر نور زیاد خوب است؟؟
        و اینکه روی بازی فیفا۱۶گیر میکند ایا صحت دارد؟؟؟
        ایا بازی سنگین و استفاده سنگین خیلی داغ میکند؟؟؟
        خیلی ممنونم.

        1. در نور زیاد که گوشی‌های میان رده هم عکس‌های خوبی می‌گیرند! بازی فیفا ۱۶ رو بر روی گوشی تست نکردم اما از نظر سخت‌افزاری حداقل هیچ مشکلی نباید داشته باشد
          گرم شدن گوشی در هنگام بازی کردن یک چیز عادی است اما به مرحله‌ای که بشه گفت دست رو می‌سوزنه، نمی‌رسه!

  22. با سلام مرسی از بررسی خوبتون
    آقای گلکار یه سوال داشتم که ممنون میشم جواب بدین
    من میخوام گ شی بخرم و دوربین برام خیلی مهمه
    میخوام ببینم به نظر شما از بین گلکسی اس ۷ اج و آیفون ۶اس پلاس و الجی جی ۵ و اچ تی سی ۱۰ کدوم دوربین بهتری داره

    1. پاسخ به این سوال خیلی آسون نیست! در واقع اولویت‌های شما در مدل عکاسی خیلی اهمیت داره. مثلا اگر در نور کم عکاسی می‌کنید، گوشی سامسونگ بهتره، اگر نیاز به عکاسی با زاویه دید گسترده دارید، گوشی ال‌جی مناسب‌تر هست. اگر عکس سلفی زیاد می‌گیرید، محصول اچ‌تی‌سی می‌تونه خوب باشه
      اما در حالت کلی، تمام گوشی‌هایی که ذکر کردید دارای توانایی بسیار خوبی در عکاسی و فیلم‌بردای هستند

    2. دوربین. Galaxy s7
      خیلی عالی دوربینش ولی من خیلی از برند htc خوشم میاد.
      میخوام بین HTC 10 & iPhone 6s plus یکی رو بگیرم.
      ولی حیف ایفون از کارت حافظه پشتیبانی نمیکنه و باطریشم ضعیف حیف گیج شدم

  23. سلام اقای گلکار .ببخشید که سوالم بی ربط است.من می خواهم از طریق وبسایت تلگرام وارد اکانت خود شوم و اکانتم را پاک کنم.رمز عبور می خواهد ولی هیچ رمز عبوری از طرف تلگرام برای من نیامده.خب من حالا چه کار کنم؟با تشکر از.شما.خواهش می کنم راهنمایی کنید.

    1. سوال خودتون رو در مقاله مرتبط بپرسید. شما حالت ورود دو مرحله‌ای را برای تلگرام خودتون انتخاب کردین و همان زمان پسوردی دادین که الان بایستی برای ورود، ازش استفاده کنید

      1. آقای گلکار بسیار لطف می کنید که پاسخ دوباره پاسخ دهید.من هنگام ایجاد اکانت شماره موبایل ودر مرحله بعد نا و نام خانوادگی وارد کردم.رمز عبور انتخاب نکردم

  24. یک نکته ای اگر HTC 10 خشم خام باشه

    میشه LG G5 رو خشت اول

    و Galaxy S7 رو خشت پخته نامید

    Sony Xperia Z5 هم که همون خشت خالی برای کافیه !! 😉

  25. سلام انتقاد شما درسته البته تا حدودی ولی من قبلا گوشی سامسونگ داشتم s5 ولی از زمانی که اچ تی سی گرفتم دستم معنی متفاوت بودن رو حس کردم ( الان دست همه جوونا گوشی های سامسونگ دست به دست میشه،j7، a5،s6و …..ولی یه سر به تعمیرات موبایل بزنین : میگن: گوشی سامسونگ خرابیش بیشتره ولی قطعاتش در دسترس تره!ولی اچ تی سی خرابیش کمتره ولی قطعاتش در دسترس نیست! به هر حال گاهی اوقات خشت نیمه پخته میتونه مستحکم تر از برخی خشت های پخته ( به ظاهر پخته) باشه .مرسی

  26. اتفاقا از جادوی قلم نویسنده کیف کردیم خ جالب بود
    هرچند میتوانست در بعضی جاها از کلمات مترادف استفاده کند و از تکرار مکرر جلوگیری نماید
    لطفا عملکرد خشت خام رو با سایر پرچمداران از حیث دوربین و سرعت باتری و غیره مورد مقایسه تخصصی قرا بدید مخصوصا ۹۵۰ ایکس ال
    با سپاس

  27. با تشکر از بررسی که انجام دادید …
    سوالی دارم و اینکه شما به درستی تاکید دارید که طراحی یکی از اصلی ترین نقاط قوت یک گوشی محسوب میشه ولی چرا در مورد سامسونگ که به غیر از مدل اج هیچگونه جذابیتی نداره ، هیچوقت این انتقاد را انجام نمی دید ؟
    من از زمان پایان کار سایت نارنجی تا به امروز مخاطب سایت شما بودم ولی به نظر من این بار به قول معروف شورش رو در آوردید !!!
    به هر حال موفق باشید

    1. شما بررسی گوشی‌های سامسونگ بخصوص زمان S5 و قبل‌تر را مطالعه بفرمایید، ما همیشه نسبت به طراحی محصولاتش انتقاد کرده‌ایم! در مقابل اکثرا از اچ‌تی‌سی هم در بخش طراحی تعریف کرده‌ایم و اگر این بار لب به انتقاد گشودیم، دلیلی بر تضعیف یکی و تقویت دیگری نیست! ما همیشه تلاش کردیم عدالت را سرلوحه کارمان قرار بدیم و هیچ کاری به لوگوی درج شده در بالای گوشی نداریم!

  28. سلام
    ممنون از بررسیتون
    یک انتقاد دارم: لطفا متن رو ساده و روان تحریر کنید،به نظرم لحن بررسی به شدت نا خوشایند بود و تعابیری مثل : اوستای ما که بار ها تکرار شده بود و معمار و خشت خام و خشت پخته و خشت نیم پخته و … اصلا جالب نبود و متن متکلف بود
    با آرزوی بهترین ها برای شما
    در پناه حق…

    1. ممنون از انتقاد شما دوست عزیز، البته این مدل از بررسی‌های تشبیه آمیز در آی‌تی‌رسان زیاد انجام می‌شه، قاعدتا سلایق زیاد هستند و ما هم دوست داریم تا کاری عرضه کنیم که برای کاربر قابل درک‌تر و در عین حال جذاب‌تر باشه و صرفا به صورت یک بررسی خشک و کتابی نوشته نشه!

      1. پیمان جان به حرف هیچ کس گوش نکن ……..من به خاطر همین لحن روان و دوست داشتنی ترجیح میدم بررسی ها رو از سایت ای تی رسان بخونم . واقعا بهترین هستید …….
        همین باعث میشه شبیه سایت های دیگه نباشید . دمتون گررررررررررررررم

  29. بلاخره یه چیز برای دوست داشتن یافت شد؟؟؟؟!!
    کلا از اول بررسی با تخریب شروع شده انتظارات از آیتی رسان بیشتر از اینه خودتون گفتید نسخه جلو مشکی زیبا تره ولی باز سفید رو عکاسی کردید رابط سنس هم جایی ندیدم انقدر بد گفته باشن ازش اسپیکرهم برای اینکه سنسور اثر انگشت جلو قرار بیره چاره ای نبوده جز این طراحی

  30. بررسی خیلی خوبی بود. همچنین مقایسه صفحه نمایش که همیشه به خاطرش به ای تی رسان مراجعه میکنم.

    رابط کاربریش واقعا عالی شده . ولی ای کاش ریموت کنترل رو حذف نمیکرد و طراحی پشت گوشی رو هم تکراری نمیزد .

    اون موقع ارزش خرید بالایی داشت .

  31. با سلام و عرض ادب خدمت آقای گلکار عزیز.بنده از زمان تست سونی آکرو اس(اولین گوشی ضد آب سونی) ،مخاطب سایت شما هستم.خیلی تشکر می کنم بابت بررسی تون.اول اینکه بررسیها مثل گذشته خیلی کش دار و مفصل نیست .مخاطب دوست داره تا در مورد پرچمدارها کمی بیشتر، صحبت و مقایسه کنید.یعنی بررسی یه پرچمدار تنها جایی هست که پرحرفی خوشاینده.نکته بعدی اینکه عکسهای گرفته شده با این گوشی این احساس رو میده که لنز گوشی تمیز نیست.عکسها خیلی شفاف نیستن

    1. لنز تمیز بود اما یک هاله سفیدی وجود داشت که این شک رو به‌وجود میاره. البته فکر می‌کنم بخاطر نسخه این مدل باشه و عمومیت نداره. بایستی با آپدیت برطرف بشه

  32. چه عجب بالاخره بعد از سالها(!!!) بررسی hTC 10 رو منتشر کردید?
    بررسی خوبی بود مثل همیشه?
    اما واقعا چرا اینقد کم کار شدید؟?
    سایت های همسایه دارن جلو میزننا?
    شما اینجوری نبودید ?

  33. بنظر منم گوشی تو طراحی جلوش زشت شده . مثل این گوشی چینی قلابیهاست !! تو بازار موبایل که دیدمش تا حدی جا خوردم اما باز پشتش قشنگ بود بخصوص رنگ طلاییش . سیاهش زیاد از پشت هم خوب نیست !! مثل ذغال میمونه !! خخخخخ

  34. بیشتر شبیه نامه عاشقانه بود تا بررسی.
    نظرات شخصی قالب بود.
    جالب نبود
    گوشی طلایی هم که نابوده.

    1. خب بررسی تخصصی هست.ترجمه که نیست تا از منبع نوشته بشه و معلومه که توش نظر نویسنده قالبه.شما انگاری بررسی تخصصی نمیخونی.
      لطفا مقایسه این رو با الجی جی۵ هم بزارین.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH