سامسونگ در حال ساخت صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با کیفیت ۴K برای واقعیت مجازی

در هفته جاری، کمپانی سامسونگ از یک طرح ابتدایی از یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با کیفیت ۴K پرده‌برداری کرد. این صفحه نمایش کوچک اما بسیار با کیفیت، دارای رزولوشن ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ و تراکم پیکسلی ۸۰۶ است. به منظور اطلاعات عمومی و مقایسه، باید بگوییم که Oculus Rift و HTC Vive که دو رقیب این محصول به حساب می‌آیند، دارای رزولوشن ۱۲۰۰ در ۲۱۶۰ هستند.

این صفحه نمایش در حال حاضر به عنوان یک طرح ابتدایی مطرح شده است و مدت زمان زیادی طول خواهد کشید تا وارد چرخه تلفن‌های هوشمند شود. با توجه به اینکه طبق شایعات گذشته، گلکسی نوت ۵ از صفحه نمایش ۵.۷ اینچی بهره می‌برد، بعید است که طراحان سامسونگ سایز صفحه نمایش این محصول را کوچک‌تر کنند. در حال حاضر، مشخص نیست که سامسونگ قصد دارد تا از این صفحه نمایش برای کدامیک از محصولات خود استفاده نماید. اما به دلیل مشارکت شرکت سامسونگ با Oculus، احتمال اینکه از این صفحه نمایش در محصول بعدی این شرکت استفاده شود، ممکن است.

Will Mason، شخصی که این صفحه نمایش را از نزدیک دیده است، ادعا می‌کند که این محصول بسیار شگفت انگیز بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. اگرچه نرخ نمایش فریم‌ها در این محصول افت کمی دارد اما احتمالا برای استفاده در تکنولوژی واقعیت مجازی، شرایط معمول را نخواهد داشت.

سامسونگ این نمایشگرهای باکیفیت را تنها برای واقعیت مجازی تولید نمی‌کند. این شرکت کره‌ای از تکنولوژی خاصی با نام Bio Blue به تازگی رونمایی کرده است که به صورت خودکار، نورهای آبی مضر موجود در تصویر را کاهش می‌دهد. سامسونگ ادعا می‌کند که این تکنولوژی می‌تواند رنگ‌های آبی که از نمایشگرهای AMOLED موجود متساعد می‌شود را کاهش دهد و درصد پخش این رنگ را از ۳۲ به ۶ برساند.

اگرچه مشخص نیست که این تکنولوژی شرکت سامسونگ چه زمانی به نمایشگرهای گجت‌ها پا می‌گذارد، اما نباید Xperia Z5 Premium سونی را که دارای صفحه نمایشی با تراکم پیکسلی ۸۰۱ppi است، فراموش کنیم. سونی در حال حاضر از واقعیت مجازی در تلفن‌های هوشمند خود استفاده نمی‌کند و این محصول، می‌تواند پایه‌گذار این تکنولوژی در محصولات این شرکت باشد. آیا سامسونگ رضایت می‌دهد تا این تکنولوژی را به رrیب خود واگذار کند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

2 در مورد “سامسونگ در حال ساخت صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با کیفیت ۴K برای واقعیت مجازی”

  1. سامسونگ داره خودش رو تو تمامی زمینه ها وارد میکنه… این میتونه هم خوب باشه هم بد. ولی خب فکر نمیکنم این تکنولوژی هارو در اختیار رقبا قرار بده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH