شیائومی رتبه اول و سامسونگ در جایگاه آخر فروش گوشی در بازار چین!

لازم به ذکر نیست که چین، اولین بازار گوشی‌های هوشمند در دنیاست و در این بازار، برندهای محلی نقش عمده‌ای ایفا می‌کنند. از این میان، شاید شیائومی یکی از بهترین برندهای چینی باشد.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی Sino، در ماه آوریل، شیائومی رتبه نخست بازار چین را در فروش اسمارت‌فون به خود اختصاص داد و سهم ۲۶ درصدی کسب کرد. لازم به ذکر است که این اولین بار است که یک برند توانسته ۲۶ درصد بازار چین را به خود اختصاص دهد. شاید به همین دلیل است که مدیر عامل شیائومی، لی جون، با افتخار نتایج این آمار را در وب‌سایت میکروبلاگینگ ویبو منتشر کرده است!

بعد از شیائومی، برند آنر با ۱۵.۷ درصد سهم بازار قرار گرفته است. سهم خود هواوی از بازار، ۸ درصد بوده است. رتبه سوم به برند LeEco تعلق دارد که توانسته ۱۰.۵ درصد بازار را به خود اختصاص دهد. نکته جالب در مورد این برند این است که تنها یک‌سال از ورود LeEco به بازار اسمارت‌فون می‌گذرد. با اینکه چین بزرگ‌ترین بازار اپل است، این شرکت نتوانسته رتبه چهارم را از آن خود کند و سهم ۸.۲ درصدی کسب کرده است. در رده‌های بعدی میزو با ۷ درصد و ۳۶۰ با ۴.۵ درصد قرار گرفته‌اند. سامسونگ بیش از همه بد اقبالی داشته و در این لیست، با ۳.۲ درصد سهم بازار از آخر اول شده است!

گرچه نمی‌توان موفقیت شیائومی را نادیده گرفت، اما باید به یاد داشته باشید که این نتایج تنها برای ماه آوریل است و ممکن است در طول سال و یا حتی در یک سه‌ماه تغییر کند.

1 در مورد “شیائومی رتبه اول و سامسونگ در جایگاه آخر فروش گوشی در بازار چین!”

  1. بازار چین جای امنی واسه شرکت های تولید کننده محصولات به حساب میاد. کمپانی ای که بتونه این بازار رو تسخیر کنه مسلما موفقیت خوبی نصیبش میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH