از این پس تغییرات عمده هر ۳ سال یک‌بار در آیفون انجام می‌گیرد

برای مدتی طولانی، هر بار که اپل، آیفون جدیدی رونمایی می‌کرد، فروش آن از نسخه‌های پیشین، پیشی می‌گرفت. این موضوع حداقل تا سال گذشته که برای اولین بار فروش آیفون کاهش پیدا کرد، صادق بود. البته که اپل هنوز هم تعداد زیادی آیفون به فروش می‌رساند، اما این کاهش می‌تواند در طولانی مدت به اپل صدمه‌ای جدی وارد کند.

حالا اخبار منتشر شده نشان می‌دهد که اپل قصد دارد به‌جای هر ۲ سال، هر ۳ سال یکبار طراحی آیفون را تغییر دهد. در چرخه معمولی ۲ ساله، باید در پاییز ۲۰۱۶ شاهد آیفون با آپگرید عمده می‌بودیم. اما تغییراتی که در این آیفون دیده می‌شود (مانند بهترشدن کیفیت دوربین) همه تغییرات جزئی هستند.

از دلایل این تصمیم می‌توان به اشباع شدن بازار موبایل اشاره کرد. یکی از دلایل دیگر، پیشرفت روزافزون اسمارت‌فون‌ها است، که جایی برای تغییرات عمده باقی نمی‌گذارد.

نسخه‌ای که برای ۲۰۱۶ در نظر گرفته شده است، تقریبا مشابه آیفون ۶ است. کاربری‌هایی همچون دوربین و باتری بهبود می‌یابد و جک هدفون حذف می‌شود. البته نسخه گران‌تر، امکانات دوربین بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اپل در سال ۲۰۱۵، ۲۳۰ میلیون آیفون فروخته است و انتظار می‌رود که فروش امسال از این تعداد کمتر باشد. در برنامه تولیدی که اپل در اختیار تولیدکنندگان خود قرار داده است، اعلام شده که انتظار ندارد امسال آیفون بیشتری از سال قبل بفروشد.

از طرف دیگر، نسخه ۲۰۱۷ آیفون دارای بهبودهای گسترده هم در امکانات و هم در طراحی خواهد بود. یکی از این بزرگترین تغییرات، استفاده از نمایشگرهای OLED است. این نمایشگرها می‌توانند رنگ‌هایی با عمق بیشتر و روشن‌تر تولید کنند و به دلیل اینکه نیاز به نور عقب ندارند، انرژی کمتری مصرف می‌کنند. یکی دیگر از این تغییرات، استفاده از یک موتور بیشتر برای ایجاد لرزش‌های پیچیده‌تر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH