اضافه شدن قدرت شنوایی مافوق بشری به ارتش آمریکا

شلیک گلوله، یکی از توانایی‌های سربازان به حساب می‌آید. اما تنها یک شلیک می‌تواند قدرت شنوایی سربازان را تحت تأثیر قرار داده و میزان آگاهی آنها در زمینه شنیدن صداهای مخاطره‌انگیز را پایین آورده و قدرت شنوایی آنها برای شنیدن دستورات فرمانده‌شان را نیز کاهش دهد.

به همین دلیل، ارتش آمریکا یک سیستم شنوایی برای سربازان طراحی کرده است که نه تنها قدرت شنیداری افراد را افزایش می‌دهد، بلکه شدت صداهای تولید‌شده هنگام جنگ را نیز کاهش می‌دهد. این سیستم که با نام Tactical Communication and Protective System و به اختصار (TCAPS) شناخته می‌شود، در حال حاضر در حال تزریق به سربازان ارتش آمریکا است.

در گذشته، محافظت از سیستم شنوایی سربازان به گونه‌ای صورت می‌گرفت که به واسطه آن، آنها دیگر قادر نبودند تا صداهای اطراف خود را تشخیص دهند. این روش همچنین باعث می‌شد تا سربازان، قدرت تشخیص مقصد صدای گلوله‌ها را نیز از دست دهند. این موضوع، یک اصل مهم در جنگ به شمار می‌رود. چرا که هنگام شلیک گلوله، سربازان باید مقصد آن را تشخیص داده و به این ترتیب، دشمن را شناسایی کنند.

حال ارتش آمریکا با استفاده از سیستم اشاره شده TCAPS که از دو گجت که مجموعا دو هزار دلار ارزش دارد تشکیل شده و داخل گوش سربازان قرار می‌گیرد، صداهای گوش‌خراش را کاهش داده و در کنار آن، قدرت شنوایی سربازان را بالا می‌برد. شخص استفاده کننده از این وسیله، همچنان صدای گلوله‌های شلیک شده را می‌شنود و در ازای آن، محل شلیک گلوله را نیز بهتر تشخیص می‌دهد. به وسیله میکروفونی که این گجت به همراه دارد، صدای شلیک گلوله تشخیص داده شده و به وسیله تکنولوژی Noise Canceling، شدت صدای تولیدی برای سربازان کاهش داده می‌شود و به این ترتیب از سیستم شنوایی آنها محافظت به عمل می‌آید.

SuperHuman-Hearing

1 در مورد “اضافه شدن قدرت شنوایی مافوق بشری به ارتش آمریکا”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH