سونی رسما وجود مدل بهبودیافته پلی‌استیشن ۴ را تایید کرد

شایعات همیشه در دنیای تکنولوژی وجود داشته‌اند و خواهند داشت. برخی از مواقع، این شایعات به واقعیت می‌پیوندند و برخی مواقع، نه. حالا یکی از بزرگترین و مهمترین شایعات دنیای تکنولوژی رنگ واقعیت به خود گرفته است. اندرو هاوس، مدیر بخش سرگرمی سونی تایید کرده که این شرکت در حال ساختن نسخه بهبود یافته پلی‌استیشن ۴ است.

نسخه بهبود یافته پلی‌استیشن ۴، دارای گرافیک قدرتمندتر و قابلیت پشتیبانی از بازی‌هایی با کیفیت ۴K است. این اولین بار است که سونی تصمیم به افزایش قدرت پلی‌استیشن در نیمه راه دوره کنسول‌ها گرفته است. بدون هیچ شکی، این تصمیم به دلیل سرعت سرسام‌آور پیشرفت تکنولوژی در اسمارت‌فون‌ها و پی‌سی‌ها است. اندرو هاوس، مدیر بخش سرگرمی سونی به فایننشال تایمز گفته است که قیمت این نسخه از کنسول فعلی بیشتر است. او می‌گوید: «این محصول، تصمیم به تکمیل پلی‌استیشن ۴ دارد. ما هر دو را تا تمام شدن بازه عمر آن‌ها به فروش می‌رسانیم.»

این کنسول که اسم رمز نئو (Neo) دارد، بازیگران سرسخت و مشتریان تلویزیون‌های ۴K را هدف قرار داده است. علاوه بر بهبودهای سخت‌افزاری، سونی قصد دارد با استفاده از سرویس‌هایی همچون PS Vue internet TV و همکاری با اسپاتی‌فای برای PS Music، میزان تمایل به این کنسول را افزایش دهد.

اخبار مرتبط با نئو، ابتدا در ماه مارس در رسانه‌های ژاپنی منتشر شد. اما حدس‌ها و گمانه‌ها قبل از نمایشگاه E3 هفته آینده در لس‌آنجلس شدت گرفته است. مایکروسافت نیز قصد دارد یک نسخه بهبود یافته ایکس باکس را ارائه کند. البته سونی در حرکتی که ممکن است طرفداران سونی را ناامید کند، گفته که نئو در E3 رونمایی نمی‌شود و همچنین اطلاعاتی از قیمت و زمان ارائه آن منتشر نکرده است. هاوس گفته:‌ «ما می‌خواهیم گستره کاملی را روی این کنسول امتحان کنیم تا در زمان رونمایی، بهترین را داشته باشیم.»

هاوس نگرانی‌ها در مورد سازگاری دو کنسول را رد کرد و گفت:‌‌‌ «همه بازی‌ها، از PS4 معمولی پشتیبانی می‌کنند و همه یا قسمت اعظم بازی‌ها، از نئو پشتیبانی می‌کنند.»

توسعه‌دهندگان تجربه بدون لگی بین دو کنسول خواهند داشت و توسعه بازی برای هر دو با کمی تلاش بیشتر امکان‌پذیر است.

هاوس با فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس چندان موافق نیست. اسپنسر معتقد است که کنسول‌ها نیز باید مانند پی‌سی‌ها چرخه تولید کمتری داشته باشند. هاوس می‌گوید: «کاربران به دلیل ریتم متفاوت در اسمارت‌فون‌ها و پی‌سی به آن در دنیای تکنولوژی عادت کرده‌اند.»

بر خلاف محبوب شدن دوباره بازی‌های پی‌سی و موفقیت بازی‌های اسمارت‌فون مانند انگری بردز و کندی کراش، پلی‌استیشن ۴ فروش خوبی داشته است و فروش آن تا آخر ماه مارس به ۴۰ میلیون واحد رسیده است. فروش ایکس‌باکس بسیار کمتر و ۲۱ میلیون واحد است. نینتندو کماکان در حال دست و پا زدن است.

اگرچه در بزرگترین بازار بازی دنیا، ایالات متحده، فروش کلی کنسول‌ها در ماه می کاهش داشته، اما فروش پلی‌استیشن به دلیل بازی اختصاصی Uncharted 4، افزایش داشته است.

هاوس معتقد است که به  دلیل فروش پلی‌استیشن فعلی و هدست واقعیت مجازی سونی، کنسول جدید در بدو ورود سودآور است! در گذشته، سونی برای افزایش فروش، قیمت کنسول‌ها را کاهش می‌داد وسعی می‌کرد از طریق فروش بازی به سود برسد.

1 در مورد “سونی رسما وجود مدل بهبودیافته پلی‌استیشن ۴ را تایید کرد”

  1. این همه پلی استیشن ۴ فروخته حالا یه مدل زده بهبود یافتش؟
    خب همون اول این امکانات رو می داد
    یا اینارو میزاشت برای نسخه ۵

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH