دستیار صوتی آی‌فون و آی‌پد و مک بوک یکی می‌شود

در چند ماه گذشته، منابع غیر رسمی زیادی خبر دادند که اپل قصد دارد به Siri قابلیت پشتیبانی از مک‌ها را اضافه کند، اما منابع رسمی چیزی در این مورد نمی‌گفتند. اما دیروز Siri خود احتمال پشتیبانی از مک را تقریبا تایید کرد.

یکی از طرفداران اپل دیروز بعد از پرسیدن سوال open settings in the window جواب‌های عجیب و غریبی از Siri دریافت کرده است. در برخی از موارد، Siri نمی‌توانسته Finder app را پیدا کند. این البته تایید نیست، اما این احتمال را تقویت می‌کند که اپل در حال تجمیع Siri و مک است.

زمانیکه اپل Siri را در سال ۲۰۱۱ معرفی کرد، نوید این را می‌داد که افراد اطلاعات خود را با استفاده از صحبت کردن به دست می‌آورند و دیگر نیازی به تایپ نیست. این چشم‌انداز محقق نشده و باعث شده که شرکت‌های دیگر وارد این حوزه شوند. گوگل، آمازون و مایکروسافت دستیارهای صوتی مخصوص خود را ار‌ائه داده‌اند و در این زمینه بسیار جدی هستند. به عنوان مثال، تعداد افرادی که در حال کار بروی دستیار صوتی آمازون یعنی الکسا و اسپیکر اکو هستند، ۱۰۰۰ نفر است! همه این دستیارهای صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی هستند و اگر اپل نتواند Siri را بهبود دهد،‌ نشان می‌دهد که در زمینه هوش مصنوعی از شرکت‌های دیگر عقب افتاده است.

در کنفرانس سالانه، انتظار می‌رود که اپل، Siri را به روی توسعه‌دهندگان باز کند. به عنوان مثال، می‌توانید با آن بلیط پرواز خود را خریداری کنید یا پیتزا سفارش دهید. این کار برای اپل بسیار مهم است، چون دستیار صوتی آمازون، الکسا، این کار را انجام می‌دهد. با استفاده از الکسا، می‌توانید پیتزا سفارش دهید،‌ لیست برنامه‌های تلویزیون را ببینید و یا کارت‌های اعتباری خود را چک کنید. جنگ بر سر دستیار صوتی برتر برای اپل بسیار حیاتی است. چون اگر قرار باشد محصولات و گجت‌ها با استفاده از صوت کنترل شوند،‌ اگر اپل در این زمینه پیشرو نباشد، سلطه خود بر بازار سخت‌افزار را از دست می‌دهد.

اپل معمولا از کنفرانس توسعه‌دهندگان استفاده می‌کند تا هیجان محصولاتش را بالا ببرد و تغییرات نرم‌افزاری را ارائه کند. این کنفرانس، معمولا زرق و برق کمتری داشته و بیشتر جنبه فنی دارد.

کنفرانس توسعه‌دهندگان برای فهم استراتژی بلندمدت اپل بسیار مهم است. جین مانستر، تحلیلگر Piper Jaffray،‌ معتقد است که این کنفرانس بیشتر شبیه پیش غذا برای کنفرانس پاییز است.

Apples-Siri-hints-at-upcoming-Mac-OS-integration

3 در مورد “دستیار صوتی آی‌فون و آی‌پد و مک بوک یکی می‌شود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH