اگر امنیت دستگاه برای شما مهم است، تنها از محصولات سامسونگ و نکسوس‌های گوگل استفاده کنید

در دنیای اندروید، نگرانی‌های امنیتی کم نیستند و در همین چند هفته پیش نیز نشانه‌هایی از مشکلات امنیتی و حفره‌ها در این سیستم عامل به چشم خورده‌اند که این امر در برخی از دستگاه‌ها بیش از مدل‌های دیگر موجود در بازار دیده شد. تائید این امر نیز این است که در مراسم گوگل I/O سال ۲۰۱۶، مسولان توسعه این سیستم عامل به‌صورت رسمی اعلام کردند که بزرگ‌ترین مشکلی که با آن دست‌به‌گریبان هستند، مسئله امنیت اندروید است.

با این وجود تنها گوگل نیست که باید نقش خود را در این زمینه ایفا کند. این شرکت با عرضه بسته‌های به‌روزرسانی حاوی وصله‌های امنیتی به‌تنهایی نمی‌تواند مشکلات اندروید را حل کند زیرا این بسته‌ها باید توسط شرکت‌های تولید کننده به کاربران ارایه شوند و معمولا این کار در زمان مناسبی انجام نمی‌شود. حال محققان امنیتی معتقدند که این شرایط به‌ اندازه‌ای بد شده است که بهتر است کاربران تنها دستگاه‌های شرکت سامسونگ و محصولات سری نکسوس را خریداری کنند.

این سخنان توسط یک متخصص امنیتی بسیار برجسته و قابل احترام گفته شده‌ است. این فرد که گل بنیامینی نام دارد، از جمله اعضای تالار مشاهیر امنیت محصولات شرکت کوالکام است. او به‌تازگی تعدادی از آسیب‌پذیری‌های بسیار مهم موجود بر روی اندروید را به نمایش گذاشته است که تقریبا تمامی دستگاه‌های اندرویدی را در معرض خطر قرار می‌دهند. این امر در حالی است که این مشکلات در بسته به‌روزرسانی ماه مه رفع شده‌اند ولی هیچ‌یک از شرکت‌ها هنوز این بسته را به کاربران خود عرضه نکرده‌اند.

از آن‌رو که در حال حاضر ۵۷ درصد از تمامی تلفن‌های همراهی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند، هنوز از این بسته امنیتی بهره‌مند نشده‌اند، می‌توان به میزان آسیب‌پذیری دستگاه‌ها در برابر یک حفره امنیتی شناخته شده پی برد. جالب اینجاست که از میان تمامی دستگاه‌هایی که در برابر این حفره امنیتی مورد آزمون قرار گرفته‌اند، تنها محصولات سری نکسوس و آخرین مدل‌های سری گلکسی توانسته‌اند در مقایسه با آزمایش‌های انجام شده در ماه ژانویه، از خود بهبود امنیتی نشان بدهند.

بر همین اساس نیز متخصصان به هیچ عنوان خرید دستگاه‌هایی که مشکل امنیتی دارند را توصیه نمی‌کنند و به عبارت دیگر تنها باید به سراغ خرید سری نکسوس و یا آخرین نمونه‌های سری گلکسی سامسونگ رفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH