سرمایه‌گذاری سنگین سامسونگ برای بازسازی خود پس از سود سرشار گلکسی S7

پس از دو سال سرازیری در بازار موبایل، موفقیت خیره‌کننده گلکسی S7 سامسونگ را بر آن داشته تا با سرمایه‌گذاری سنگین روند بازسازی خود را سرعت ببخشد. بر اساس تحقیقات تحلیلگران، سامسونگ برای موفقیت در بازار موبایل، حداقل ۵ میلیارد دلار در بخش نمایشگر و نیمه‌هادی‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند. این اتفاق پس از آن می‌افتد که گلکسی S7 باعث شد سهام سامسونگ ۱۳ درصد رشد داشته باشد.

سامسونگ به دلیل فروش چیپ‌های حافظه و نمایشگر (که معمولا گرانترین قسمت‌ها هستند) به دیگران تبدیل به غول الکترونیکی شده است. سامسونگ حتی قراردادی با اپل دارد تا نمایشگرهای OLED را برای آیفون تولید کند. سامسونگ می‌تواند با استفاده از ۶۰ میلیارد دلار پول نقدی که در جیب دارد، برتری خود را بر رقبا حفظ کند. چونگ چنگ وان، تحلیلگر Nomura Holdings Inc، می‌گوید:

بخش اسمارت‌فون سامسونگ پس از یک مسافرت پردست‌انداز، فرودی آرام داشته است. سامسونگ احتمالا سرمایه‌گذاری بر روی نمایشگر و حافظه را افزایش می‌دهد، چون دلایل رشد بعدی این شرکت هستند.

سامسونگ گزارش مالی خود برای سه‌ماهه دوم را پنج‌شنبه منتشر می‌کند. انتظار می‌رود که درآمد عملیاتی این شرکت با ۷ درصد افزایش به ۶.۴ میلیارد دلار و فروش این شرکت با ۴.۹ درصد افزایش به ۵۰ میلیارد دلار برسد. به دلیل از بین رفتن رشد در بازار اسمارت‌فون، سامسونگ باید تجارت‌های عمده‌ بیشتری بسازد تا بتواند رشد خود را حفظ کند. لی جائه یون، تحلیلگر Yuanta Securities Co می‌گوید:‌

بخش موبایل وضعیت خوبی دارد، اما تضمینی وجود ندارد که این وضعیت در فصل‌های بعدی نیز پایدار باشد، چون رقبا محصولات جدیدی را معرفی می‌کنند.

-۱x-1

این کمپانی کره‌ای هیچ‌گاه از سرمایه‌گذاری بی‌محابانه حتی در زمان رکود اقتصادی رویگردان نبوده و همین باعث شده که بتواند از رقبای ژاپنی پیشی گرفته و براحتی با رقبای چینی بجنگد و به تولیدکننده اول اسمارت‌فون، تلویزیون و چیپ تبدیل شود. سامسونگ در سال ۲۰۱۵، ۲۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده که این چهارمین سال است که میزان سرمایه‌گذاری از ۲۰ میلیارد دلار بیشتر می‌شود. این شرکت در سه‌ماهه اول سال، ۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

OLED یکی از تکنولوژی‌هایی است که سامسونگ تبلیغات زیادی برای آن دارد و معتقد است که این نوع نمایشگر باریک‌تر و کم مصرف‌تر است. با استفاده از این تکنولوژی در گوشی‌های رده گلکسی، سامسونگ به بزرگترین تولیدکننده آن تبدیل شده است. انتطار می‌رود که این غول کره‌ای در سال آینده دو گوشی خم‌شدنی معرفی کند. سامسونگ همچنین مذاکراتی با اپل داشته تا بتواند تولیدکننده انحصاری نمایشگر آیفون‌های بعدی باشد.

تولید همچنین محصولات و کالاهایی نیاز به آپگرید کارخانه‌ها و تجهیرات دارد و این به این معناست که تنها برای تولید OLED، سامسونگ نیاز به سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد دلاری دارد. اما سامسونگ پول حسابی در بانک دارد و از این بابت نگران نیست. چان وون ساک از HI Investment می‌گوید:

سامسونگ برای اینکه رقبا را از قلمرو خود دور نگه دارد، باید سریعتر رشد کند و بی‌محابانه سرمایه‌گذاری کند. با پیوستن اپل به مسابقه، نمایشگرهای خم‌شدنی تبدیل به ویژگی بنیادین گوشی‌های آینده می‌شوند.

سامسونگ اکنون بخشی از تولید LCD خود را متوقف کرده و این روند در آینده نیز ادامه می‌یابد. محبوبیت گلکسی S7 در سه‌ماهه دوم نیز ادامه دارد. این محبوبیت به سامسونگ کمک می‌کند که از چاله‌ای که اپل و سازندگان چینی هنوز در آن قرار دارند، بیرون بیاید. پیتر یو، تحلیلگر BNP Paribas SA می‌گوید:

چشم‌انداز تجارت سامسونگ بسیار خوب بنظر می‌رسد و هیجان زیادی ایجاد کرده است. این برخلاف چیزی است که در ابتدای سال تصور میشد.

 

اگر به گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری S علاقه دارید، به گروه تلگرام زیر ملحق شوید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH