با زیباترین فرودگاه‌های جهان آشنا شوید

فضاهای موجود در فرودگاه‌ها، جذاب‌ترین مکان‌های دنیا نیستند، اما حالا و با طرح‌های هنری، این فضاهای خالی و غمگین به اثرهای هنری مزین شده‌اند.

امروزه در فرودگاه‌های سراسر جهان، نمایشگاه‌هایی بر پایه فرهنگ آن منطقه یا برای افزایش سرگرمی مسافران، برپا می‌شوند. برای مثال در فرودگاه سنگاپور از کامپیوتر برای حرکت دادن آثار هنری استفاده می‌شود و یا در فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس یک تکه کاغذ تاخورده برای طراحی شکل‌های مختلف نصب شده‌ است. در زیر به معرفی جذاب‌ترین آثار هنری نصب شده در فرودگاه‌ها می‌پردازیم:

در فرودگاه بین‌المللی کفلاویک در ایسلند، سقف شیب‌دار آن توسط یک نقاشی شیشه‌ای تزئین شده است.

in-keflavk-international-airport-in-iceland-a-stained-glass-mural-decorates-the-buildings-sloped-roofدر سال ۲۰۱۴ در فرودگاه Heathrow لندن، یک مجسمه به نام “Slipstream” ساخته هنرمند انگلیسی، ریچارد ویلسون، نصب شد. این سازه در ارتفاع ۱۸ متری از زمین در ترمینال شماره ۲، مسیر پرواز یک هواپیما را نشان می‌دهد. وزن آن ۷۷ تن و طول آن ۷۸ متر است.

Slipstream_(2014)_by_Richard_Wilson,_London_Heathrow_Terminal_2,_UK_-_20150621-01 اثری شبیه به عروس دریایی از سقف ترمینال ۲ فرودگاه سن‌فرانسیسکو آویخته شده است. این مجسمه اثر جنت اچلمن، با فولاد خم شده به رنگ‌های صورتی و بنفش بر زیر نورگیر نصب شده است. مسافران بلافاصله بعد از خروج از حراست فرودگاه، این اثر را می‌بینند.

fixedw_large_4xسازه “Elevate” اثر جویس دالال در فرودگاه لس‌آنجلس قابل مشاهده است. این اثر با کاغذهای ژاپنی ساخته شده و بر روی آن‌ها گزیده‌ای از اعلامیه جهانی حقوق بشر و کنوانسیون سوم و چهارم ژنو نوشته شده است.

tumblr_ms0yaprg6t1qzu285o1_1280فرودگاه O’Hare در شیکاگو دارای حرکت‌گاه برقی، تزیین شده با لامپ‌های نئون است. نام آن “sky’s the Limit” بوده و در سال ۱۹۸۷ نصب شده است. این اثر شامل ۴۶۶ لامپ نئون و ۲۲۰۰ متر مربع آینه برای انعکاس نور است.
Michael_Haydens_Skys_The_Limit_neon_tunnel_between_concourses_at_Chicago_OHare_Iدر فرودگاه San Jose’s یک اثر هنری با LCD به نام “eCloud” وجود دارد. این اثر از کاشی‌های پلی‌کربناتی ساخته شده که با توجه به شرایط هوا مات یا شفاف می‌شوند.
maxresdefaultفرودگاه Castellon در اسپانیا دارای مجسمه با نام “La Paz” یا “The Peace” است. قیمت این تندیس ۳۷۵.۰۰۰ دلار و ارتفاع آن ۲۳.۷ متر است.

۳۷۲۴۱۳“Clouds and Clunkers” مجسمه‌هایی از جنس پلاستیک، فولاد ضد زنگ و چدن هستند که توسط پیتر شلتون ساخته شده‌اند. آن‌ها در سال ۲۰۰۶ فرودگاه بین‌المللی Seattle-Tavoma را مزین کردند و همچنین بر روی زمین نصب شدند تا مسافران را تشویق به نشستن و استراحت کنند.

۲۶۱۶۴۸۶۶۷۳_a249925f2f_bفرودگاه دنور اثر جالبی دارد، سقف ترمینال با ۲۱ چادر به شکل قله پوشانده شده، که یادآور کوه‌های راکی هستند. هر یک از این چادرها از پشم شیشه ساخته شده‌اند.

Denver_International_Airportدر ترمینال ۱ فرودگاه Changi در سنگاپور، مسافران قادر به تماشای “Kinetic Rain” هستند، سازه‌ای ۲۳ متر مربعی همراه با ۱۲۱۶ شی برنزی شبیه به قطرات باران! این قطرات باران به وسیله سیم به سقف متصل شده‌اند و توسط کامپیوتر کنترل می‌شوند.

Kinetic Rain

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH