بایدها و نبایدها هنگام پیدا کردن یک تلفن همراه گمشده

همیشه درباره اینکه وقتی تلفن همراه خود را گم کردید گفته می‌شود. اینکه چه کارهایی باید انجام دهید تا آن را پیدا کنید و یا از اطلاعات خود محافظت نمایید. اما کمتر به زاویه مخالف آن اشاره‌ای می‌شود، اینکه اگر تلفن همراه کسی را پیدا کردید چه کارهایی باید انجام دهید و از چه کارهایی پرهیز کنید!

در این مقاله سعی داریم تا شما را با راهکارها، بایدها و نبایدهای مواقعی که با یک تلفن همراه گمشده مواجه می‌شوید آشنا کنیم. شاید باعث شگفتی شود اگر بگوییم که بسیاری از افراد در مواجهه با چنین مواردی اصلا نمی‌دانند که باید چه کاری انجام دهند. اما نکات ریزی هستند که با رعایت آنها می‌توان بیشترین کمک را به صاحب اصلی گوشی تلفن همراه گمشده کرد.

ITresan-Style-800X600

یک‌بار برای من قضیه‌ای رخ داد که باعث شد به این موضوع بیشتر دقت کنم. من در جایی بودم که صدای زنگ تلفنی را شنیدم، اول بی اعتنایی کردم ولی چون تنها من آنجا بودم و تلفن پشت سر هم زنگ می‌خورد، بالاخره ناچارا تسلیم شدم و سعی کردم پیدایش کنم و وقتی جواب دادم آن طرف خط صاحب تلفن بود. بنده خدا نمی‌دانست اصلا گوشی تلفن همراه خود را کجا جا گذاشته است و با جواب دادن بی اجازه من به این زنگ تلفن کلی خوشحال شد. درنهایت با هم قرار گذاشتیم و پس از دادن تلفن همراهش یک روز تمام با هم بودیم.

سعی کنید تلفن را روشن نگه دارید  

Samsung-Galaxy-S6-charging-640x353

همیشه این شانس وجود دارد که صاحب تلفن گمشده به آن زنگ بزند. حتی اگر وی اقدام به این عمل نکند اطرافیانش حتما این کار را خواهند کرد. البته احتمال ردیابی تلفن‌های هوشمند هم زیاد است. مسلما وقتی تلفن روشن است و آنتن هم می‌دهد نباید مشکلی وجود داشته باشد و فقط باید صبر کرد. اما اگر تلفن همراه گمشده به هر دلیلی غیر فعال شده باشد، حتما باید سعی کنید حداقل به شبکه وای‌فای متصل شود. البته متاسفانه این کار هم اگر قفل شده باشد عملی نخواهد بود. به هر حال شما باید سعی کنید تا هر جور که شده به شبکه‌ای آن را متصل کنید. در آخر اگر تلفن هرگز روشن نشود یعنی مرده است و دیگر کسی هم با این مرده تماس نخواهد گرفت!

به همان جایی که آن را پیدا کرده‌اید، برگردید

TheHAckToday

خب این کار اصلا سخت و یا دور از ذهن نیست. شاید همه ما می‌دانیم که هر کسی که چیزی گم کرده است همیشه مسیر خود را بر می‌گردد تا آن را پیدا کند. خیلی از جا ها هم کسب و کارهایی هستند که قسمتی مخصوص گمشده‌ها دارند که تحویل دادن تلفن به آنها برای این کار مناسب‌تر است. ولی به هر حال باید همان جا صبر کرد تا تلفن زنگ بخورد و صاحبش را پیدا کنیم. اما قسمت سخت ماجرا اینجاست که صاحب تلفن همراه گمشده اصلا نداند که آن را کجا گم کرده است. پس مسلما به نقطه‌ای که شما تلفن را پیدا کرده‌اید هرگز باز نمی‌گردد. البته اینکه تلفن را به سر جایش برگردانیم و برویم دنبال زندگی فقط از حس مسئولیت پذیری ما کم می‌کند وگرنه هیچ سودی برای صاحب آن به همراه ندارد.

البته فراموش نکنید که همیشه نمی‌توانید تلفنی که پیدا کرده‌اید را به نزدیک‌ترین اداره یا دفتر کسب و کاری که دیدید تحویل بدهید چرا که اگر آن را بیرون از دفتر پیدا کرده باشید این کار هیچ فایده‌ای در پیدا کردن صاحبش نخواهد داشت. اینکه جلوی بانک تلفنی افتاده باشد دلیل بر حضور صاحبش در بانک نیست. در این گونه مواقع ممکن است که طرف هرگز تلفنش را پیدا نکند.

درون آن را نگاه نکنید!

photo-1434123700504-d8cfba6a12c8

یک لحظه خودتان را بگذارید جای طرف، شما همه اطلاعات شخصی‌تان در گوشی همراه هوشمند است و آیا دوست دارید کسی دزدکی به آن سرک بکشد و همه آن عکس‌های خانوداگی را ببیند؟ فقط به یاد داشته باشید که در مواقعی که کسی با تلفن تماس نگرفت مجاز هستید که به دفترچه تلفن آن رفته و یکی از اقوام نزدیکش را پیدا کنید و موضوع را با او در میان بگذارید. البته ممکن است که صفحه تلفن قفل باشد و اصلا دسترسی به هیچ کجای آن نداشته باشید.

irkvttzasulvpr7ukgyn

به هرحال فقط باید در دفترچه تلفن همراه گمشده به دنبال شماره‌هایی که ستاره دارند رفت و در قسمت افراد مورد علاقه پیدایشان کرد. البته در اینگونه موارد بنده شخصا سراغ شماره‌هایی می‌روم که بیشترین تماس را با این تلفن داشته‌اند. چرا که معمولا همسر، فرزندان و یا والدین طرف بیشترین تماس را با وی دارند. فقط به یاد داشته باشید که وقتی موفق به تماس با یکی از نزدیکان طرف شدید، بسیار مودبانه صحبت کنید تا سوتفاهمی پیش نیاید.

شما در این‌گونه موارد چطور عمل می‌کنید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

7 در مورد “بایدها و نبایدها هنگام پیدا کردن یک تلفن همراه گمشده”

  1. من یبار گوشی پیدا کردم صاحبش زنگ زد گفتم فلان جا بعد منو بردن اگاهی از من تهد گرفتن که اطلاعاتش درج بره مقصر منم من از اون به بعد پیدا کنم میشکنم به صاحبش نمیدم چون دست من نمک نداره

  2. سلام خسته نباشید من یه گوشی بدون سیم کارت پیداکردم که ریست فکتوری شده وبالانمیاد چجوری صاحبشو پیدا کنم میشه کمک کنید

    1. عرفان محمدزاده

      سلام، متاسفانه با توضیحاتی که شما ارائه دادید، راهی برای پیدا کردن صاحبش نیست.

  3. عباس نعمت زاده

    یکی از کارگرهای ما یک گوشی رو سرقت کرد و آن را فلش کرده بود تا بفروشد. اما موفق نشده و با ترفندهایی گوشی رو از اون گرفتم.
    و هیچوقت نگفت گوشی رو از کجا گرفت
    الان مدتی گذشته و هنوز صاحبش رو پیدا نکردیم.
    چگونه میتونم صاحب گوشی رو پیدا کنم؟؟؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1
    2
  4. من یک گوشی خریداری کردم که بلافاصله متوجه شدم سرقتی،یا گمشده است… و سریعاً اصلاعات گوشی و اطلاعات خودم رو در سامانه همیار۲۴ ثبت کردم… خدا کمک کنه صاحب اصلیش پیدا بشه و اون بنده خدا متضرر نشه.

  5. اینا نکات خوبی هستن اما راه های بهتری هم هست.اینا ترفند نیستن یه چیزایی هستن که قاعدتا باید رعایت بشه و همه در مواجه با این موضوع اول سراغ همین چیزا میرن…
    جسارتا اینایی که شما فرمودید کاملا درسته اما همیشه جواب گو نیست…راه های خیلی بهتری وجود داره که قطعا خودتون هم میدونید پس یه مقاله دیگه در رابطه با این موضوع میشه ارائه داد…موفق باشید

    1
    5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH