آمار اخیر گوگل رشد اندروید مارشملو را نشان می‌دهد

برای اولین بار در ماه گذشته، سهم اندروید مارشملو از ۱۰ درصد گذشت و آمار جدید گوگل از میزان پراکندگی نسخه‌های مختلف اندروید، افزایش سهم اندروید مارشملو را نشان می‌دهد. سهم اندروید مارشملو با ۳.۲ درصد افزایش در یک ماه به ۱۳.۳ درصد رسیده است.

مجموع سهم اندروید لالی‌پاپ، ۳۵.۱ درصد و سهم اندروید کیت‌کت، ۳۰.۱ درصد است که این ارقام فاصله زیادی با سهم اندروید مارشملو دارند. اگرچه سهم آن دو نسبت به ماه پیش کاهش داشته، اما تغییری در کل جدول ایجاد نکرده‌اند. با این نرخ رشد، مارشملو در سال‌های آینده تبدیل به گسترده‌ترین ورژن اندروید خواهد شد.

هنوز در این آمار، دستگاه‌هایی که بنا بر هر دلیلی از نسخه‌های قدیمی اندروید مانند Jelly Bean ،Ice Cream Sandwich ،Gingerbread و حتی Froyo استفاده می‌کنند، وجود دارند. اگرچه استفاده از این ورژن‌ها در سال ۲۰۱۶ خسته‌کننده است، اما برخی افراد حاضر به ترک آن‌ها نیستند.

خوشبختانه نسخه Froyo در حال انقراض است، ولی همچنان ورژن‌های Jelly Bean ،Ice Cream Sandwich و Gingerbread سهمی برابر با ۱۷.۸ درصد، ۱.۷ درصد و ۱.۹ درصد دارند و نشانی از مرگ آن‌ها نیست و مجموع سهم آن‌ها نیز از مارشملو بیشتر است.

gsmarena_002

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH