اپل و سامسونگ در صدر جدول بهترین تولیدکنندگان ساعت هوشمند و دستبند سلامتی

ساعت هوشمند و دستبند سلامتی آیتم‌هایی شخصی‌تر از اسمارت‌فون است و هرکس عقیده متفاوتی درباره آن دارد. برخی نیز اپل را به دلیل اسمارت واچش سرزنش می‌کنند، اما تحقیقات موسسه تحقیقاتی J.D. Power نشان می‌دهد که بر خلاف این سرزنش‌ها، اپل در صدر جدول تولیدکنندگان اسمارت واچ قرار دارد.

تحقیق J.D. Power در ۱۲ ماه گذشته انجام شده و ۲۹۴۹ دارنده دستبند سلامتی و ۲۶۹۶ دارنده ساعت هوشمند در آن شرکت کرده‌اند. حداکثر امتیاز در این تحقیق، ۱۰۰۰ است. اپل واچ با ۸۵۲ امتیاز در صدر جدول ساعت‌های هوشمند قرار گرفته است. رضایت مشتری، راحتی، استایل و سهولت استفاده، دسته‌هایی هستند که اپل واچ در آنها بیشترین امتیاز را داشته است. در رتبه دوم، سامسونگ با ۸۴۲ امتیاز قرار دارد. سامسونگ در دسته‌های سرویس برای مشتریان، اندازه نمایشگر و ویژگی‌های گوشی (که اسمارت واچ می‌تواند از آن استفاده کند) اول شده است. سونی، فیت‌بیت و ال‌جی در رده‌های بعدی قرار دارند.

بر اساس یافته‌های این تحقیق، ۱۹ درصد کسانی که ساعت هوشمند دارند، با یک یا دو مشکل مواجه هستند. بیشترین مشکلات عبارتند از: نداشتن باتری کافی، عدم شخصی‌سازی کافی و شارژر شکسته! نیاز به گفتن نیست که وجود این‌ها، رضایت از ساعت هوشمند را بشدت کاهش می‌دهد.

در رده دستبند‌های سلامتی، سامسونگ با ۸۵۹ امتیاز رتبه نخست را از آن خود کرده است. سامسونگ در رده‌های رضایت مشتری، قابل اطمینان بودن، راحتی و سهولت استفاده، امتیاز برتر را داشته است. در رده دوم، گارمین با ۸۳۶ امتیاز قرار دارد. گارمین در رده‌های سرویس برای مشتریان، استحکام و دوام تحسین زیادی را برانگیخته است.

کرک پارسون مدیر ارشد J.D. Power می‌گوید:

بازار ساعت‌های هوشمند و دستبند‌های سلامتی به طور مداوم در حال تکامل است و اکثر برندهای معتبر دستگاه‌ها و ویژگی‌های مختلفی را عرضه می‌کنند. اما مهم آن است که سازندگان بر روی ساخت محصول قابل اطمینانی تمرکز کنند که در ازای قیمت مناسب، امکانات خوبی در اختیار کاربران قرار دهد. آنهایی که این کار را انجام دهند، شانس خود را برای افزایش رضایت، وفاداری مشتری و خرید دوباره مشتری،‌ افزایش می‌دهند.

fitnessband1

fitnessband2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH