۱۰ گوشی هوشمند برتر حال حاضر که ساخت چین هستند

در چند سال اخیر شرکت‌های چینی تولید کننده گوشی‌های هوشمند پیشرفت بسیار خوبی داشته‌اند و توانسته‌اند از بازارهای جهانی سهمی برای خود بگیرند، این پیشرفت تا به حدی بوده که برخی از آن‌ها مانند هوآوی و شیائومی به رقیبانی سرسخت برای سازندگان مطرحی مثل اپل و سامسونگ تبدیل شده و حتی توانسته‌اند اپل را از میدان رقابت بازار چین که بزرگ‌ترین مصرف کننده گوشی‌های هوشمند است، بیرون کنند. در این مطلب قصد داریم تا به طور مختصر با ۱۰ اسمارت فون برتر چینی در حال حاضر آشنا شویم.

۱۰. میزو M3 Note

Meizu-M3-Note_11-710x690

میزو M3 Note ممکن است قدرت‌مندترین گوشی این لیست نباشد، اما در مقایسه کلی، یکی از بهترین گوشی‌‌های اقتصادی بازار است که قدرت خوبی هم دارد. بدنه این گوشی از فلز ساخته شده، صفحه نمایش آن ۵.۵ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰p است و در دو نسخه ۱۶ گیگابایتی/ ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایتی/ ۳ گیگابایت رم عرضه شده است. چیپ به کار رفته در آن هم Helio P10 ساخته مدیاتک است.

قیمت نسخه ۱۶ گیگابایتی برابر  ۱۷۰ و نسخه ۳۲ گیگابایتی برابر ۲۶۸ دلار است.

۹. LeEco Le Max 2

LeEco-Le-Max-2_6-710x699

پرچم‌دار جدید LeEco که Le Max 2 نام دارد از لحاظ مشخصات در سطح پرچم‌داران مطرح از برندهای شناخته شده دیگر مانند سامسونگ، اچ‌تی‌سی، ال‌جی و … است. این گوشی مجهز به یک نمایشگر ۵.۷ اینچی با رزولوشن QHD، رم ۴ و ۶ گیگابایتی، حافظه داخلی ۳۲/ ۶۴/ ۱۲۸ گیگابایتی، چیپ اسنپدراگون ۸۲۰ با معماری ۶۴ بیتی و دوربین اصلی ۲۱ مگاپیکسلی به همراه لرزش‌گیر اپتیکال است. این گوشی یکی از بالاترین قیمت‌ها را در این فهرست دارد، اما در کل از نظر قیمت نسبت به سایر پرچم‌داران هم‌رده خود مقرون به صرفه‌تر است.

قیمت نسخه ۶۴ گیگابایتی Le Max 2 معادل ۴۴۰ دلار است.

۸. وان پلاس X

oneplus-x-4

وان پلاس X تنها گوشی میان‌رده‌ای است که کمپانی وان پلاس تولید کرده و به نظر تا پایان امسال جانشینی هم نخواهد داشت. در حال حاضر موجودی وب‌سایت وان پلاس برای این گوشی به پایان رسیده و وان پلاس X محبوبیت و فروش خوبی را تجربه کرده است. این دستگاه صفحه نمایشی ۵ اینچی با پنل AMOLED دارد که در زیر آن ۳ گیگابایت رم و چیپ اسنپدراگون ۸۰۱ جا خوش کرده است. با وجود ظاهر زیبا و طراحی دلچسب آن، این گوشی تنها ۳۰۶ دلار قیمت دارد.

 

۷. میزو PRO 5

۵۹۴۰۶۹۸۹۷۵۷d195f167e03c78520062a0ea696cd

میزو پرو ۵ پرچم‌دار فبلت‌های کمپانی میزو است که مدل پرو ۶ جایگزین آن می‌شود که البته از نظر اندازه و مشخصات داخلی با هم متفاوت هستند و بازارهای مختلفی را هدف گرفته‌اند. میزو پرو ۵ از چیپ اکسینوس ۷۴۲۰ ساخت سامسونگ با هشت هسته پردازشی بهره می‌برد که در دو نسخه با رم ۳ و ۴ گیگابایتی عرضه شده و صفحه نمایش آن هم ۵.۷ اینچ از نوع AMOLED و با کیفیت FHD است.

قیمت نسخه با رم ۳ گیگابایتی این گوشی ۳۸۷ دلار است.

۶. هوآوی میت ۸

huaweimate8gold
میت ۸ جدیدترین فبلت پرچم‌دار هوآوی است که در اواخر سال ۲۰۱۵ معرفی شد. البته احتمال معرفی میت ۹ در آینده نزدیک و جانشینی آن وجود دارد. هوآوی میت ۸ با بدنه تماما فلزی ساخته شده و صفحه نمایشی به بزرگی ۶ اینچ دارد. سنسور اثر انگشت، اندروید ۶ به صورت پیش فرض، چیپ کایرین ۹۵۰ و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال از مشخصات دیگر این گوشی هستند. این گوشی از لحاظ قیمت بالا در رده دوم این لیست قرار دارد و قیمت نسخه با رم ۳ گیگابایتی آن ۶۱۶ دلار است.
۵. ZUK Z2 Pro
ZUK-Z2-Pro_7-710x713
گوشی ZUK Z2 Pro که همانند نسل قبل با حمایت لنوو تولید شده، شاید هنوز برای بسیاری نام شناخته شده‌ای نباشد،‌ اما با توجه به مشخصات آن و قیمت مناسبش، ممکن است به انتخاب اول خیلی از افراد تبدیل شود. این اسمارت فون طراحی زیبا و ساده‌ای دارد و لبه‌های آن بسیار کم حاشیه هستند. صفحه نمایش این گوشی در ابعاد ۵.۲ اینچی با پنل Super AMOLED و کیفیت FHD تولید شده، پردازنده آن اسنپدراگون ۸۲۰ است و از یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم  f/1.8 بهره می‌برد. این گوشی در دو نسخه با رم ۴ و ۶ گیگابایتی تولید شده که قیمت نسخه ۶ گیگابایتی آن ۵۹۰ دلار است.
۴. میزو PRO 6
Meizu-Pro-6-Header-2
میزو پرو ۶ (برادر کوچک‌تر پرو ۵) به تازگی معرفی شده است. این گوشی از صفحه نمایش ۵.۲ اینچی Super AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰p بهره می‌برد. چیپ به کار رفته در آن  Helio X25 ساخت مدیاتک است که ده هسته پردازشی از نوع ۶۴ بیتی دارد، در کنار این پردازنده قدرتمند میزو از رم ۴ گیگابایتی و حافظه‌های ۳۲/ ۶۴ گیگابایت برای پرو ۶ استفاده نموده است. بدنه این گوشی از فلز شاخته شده و مجهز به کلید فیزیکی چند کاره mBack است. قیمت این گوشی برابر ۴۰۰ دلار است.
۳. هوآوی P9 و P9 Plus
huawei-p9-all-1476x984 Hua_P9-Lite-allefarben-front
P9 و P9 Plus پرچم‌داران سال ۲۰۱۶ هوآوی هستند که در اوایل امسال معرفی شدند و در حال حاضر در رده بهترین گوشی‌های هوشمند موجود در جهان هستند. این دو گوشی از دوربین دوگانه بهره می‌برند که از جدیدترین سنسور سونی در آن‌ها استفاده شده است. بدنه هر دو مدل از فلز ساخته شده و مجهز به آخرین مدل از چیپ‌های تولیدی هوآوی، یعنی کایرین ۹۵۵ هستند. این دو مدل گران‌ترین گوشی‌های این لیست هستند، در حال حاضر قیمت مدل P9 برابر با ۶۹۷ دلار است.
۲. شیائومی (Mi 5 (PRO
xiaomi-mi-5-800x420
گوشی هوشمند Mi 5 پرچم‌دار حال حاضر شرکت شیائومی است که در ۵ نسخه عرضه شده و نسخه Mi 5 Pro که مد نظر ماست یکی از برترین گوشی‌های تولید شده چینی است. Mi 5 با یک صفحه ۵.۱۵ اینچی همراه است که رزولوشن FHD دارد و از چیپ اسنپدراگون ۸۲۰ بهره می‌برد که در حال حاضر جز قدرتمندترین پردازنده‌هاست. بدنه این گوشی از فلز و شیشه ساخته شده و کاملا حس یک گوشی رده بالا را منتقل می‌کند.
نسخه ۳۲ گیگابایتی به همراه ۳ گیگابایت رم ۳۳۰ دلار و نسخه ۶۴ گیگابایتی با ۳ گیگابایت رم ۴۰۶ دلار قیمت دارند. از قیمت نسخه Mi 5 Pro هنوز اطلاعی در دسترس نیست.
۱. وان پلاس ۳
OnePlus-3
پرچم‌دار جدید وان پلاس در صدر برترین گوشی‌های چینی موجود در بازار قرار می‌گیرد. این گوشی که چند هفته قبل معرفی شد توانسته نظر مثبت بسیاری از افراد را به خود جلب کند. البته مشکلاتی هم وجود داشته که در جدیدیترین به روز رسانی این شرکت به صورت یک آپدیت نرم افزاری تمام این مشکلات حل شدند. وان پلاس ۳ به نمایشگر ۵.۵ اینچی از نوع اپتیک AMOLED و با کیفیت FHD مجهز است. در کنار این صفحه نمایش، می‌توان به رم ۶ گیگابایتی، اسنپدراگون ۸۲۰، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال و قابلیت EIS، بدنه فلزی، اندروید ۶.۰ و Oxygen OS کمپانی وان پلاس اشاره کرد. تمامی این مشخصات در قالب یک گوشی زیبا و خوش قیمت، که تنها ۴۴۰ دلار ارزش‌گذاری شده در دسترس هستند.

7 در مورد “۱۰ گوشی هوشمند برتر حال حاضر که ساخت چین هستند”

  1. سلام به همه دوستان
    به نظر شما من چه گوشی بگیرم؟؟(huawie p9 plus , samsung 7 edge)
    من با گوشی زیاد کار میکنم و کار سنگینی ازش نمیکشم ، از دوربینش زیاد استفاده میکنم ، خوش دستی هم مهمه ، قدرت سخت افزارش هم برام مهمه نظر شما دوستان چیه؟؟

  2. یعنی توی این کمانی های چینی ۳ تا شرکت هستن که وحشتناک محصولات با کیفیت و عالی میزنن
    ۱ – شیائومی ۲- leEco (leTV) و ۳ – وان پلاس
    اصن عالین و دست هواوی رو از نظر کیفیت از پشت بستن

  3. درود من بین اینا موندم :
    شیامومی می ۵
    وان پلاس ۳
    گلکسی a7 2016
    خودم دلم با شیامومی چون پشتیبانی نرم افزاری خوبی داره و از miui خوشم میاد برعکس رابط کاربری Oxygen OSوان پلاس.
    پیشنهادتون چیه؟

    1. خب اون برمیگرده به استفاده شما از گوشی، البته یه نظر میرسه با این انتخاب ها مشخصه که یه گوشی همه چی تموم میخواین…..اما در نظر بگیرید که دارین دو تا پرچمدارو با یه میانرده مقایسه میکنین….از طرفی تقریبا هر سه کیفیت ساخت عالی دارن، اما با توجه به مشخصات بهتر می ۵ و وان پلاس ۳…. من پیشنهادم خرید یکی از این دو پرچمداره چون واقعا سخن افزار قدرتمندی دارن خصوصا وان پلاس ۳، البته گلکسی a7 هم واقعا گوشب خوبیه ولی میان رده ست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH