آخرین اطلاعات منتشر شده در رابطه با پلی استیشن ۴ نئو

به تازیگی اطلاعاتی از کنسول آینده سونی و یا نسل جدید پلی استیشن ۴ در اینترنت متنتشر شده است که در بر گیرنده مشخصات اصلی این کنسول بازی است. اولین مطلب درز پیدا کرده نشان می‌دهد که تمامی بازی‌های PS4 که از ماه اکتبر ۲۰۱۶ به بعد منتشر خواهند شد به درخواست سونی می‌بایست کنسولی جدید را پشتیبانی کنند که احتمال می‌رود همان پلی استیشن ۴ نئو باشد. بازی‌های همگام شده با این کنسول انتظار می‌رود از نظر تعداد فریم در سطح بالاتری باشد و تصاویر را با فریم‌های بیش‌تر و با ثبات‌تر به نمایش بگذارد.

استفاده از سخت افزار جدید می‌تواند چیزی باشد که همه به دنبال آن هستند و این سند نشان می‌دهد که نسخه جدید پلی استیشن ۴ از سخت‌افزاری به روزتر بهره می‌گیرد. پلی استیشن ۴ نئو از پردازنده ۸ هسته‌ای و ۲.۱ گیگاهرتزی جگوار استفاده کرده و از پردازشگر گرافیکی تشکیل شده از ۳۶ واحد پردازشی با فرکانس ۹۱۱ مگاهرتز بهره می‌برد که ۲.۳ ترافلاپ توان پردازشی دارد. هرچند رم مورد استفاده در این کنسول همان ۸ گیگابایت GDDR5 سابق است اما پهنای باند آن بیش‌تر از ۲۱۸ GB/S خواهد بود. البته این مشخصات به هیچ وجه تایید شده نیستند و ممکن است صحیح نباشند.

یکی از جالب‌ترین بخش‌های این اسناد این است که سونی اعلام کرده که تصاویر در نسخه جدید با ثبات‌تر و هم‌چنین با تعداد فریم‌های بیش‌تری به نمایش گذاشته می‌شوند، این اتفاق در حالی رخ خواهد داد که رزولوشن افزایش یافته است، بنابراین سونی برای اجرایی کردن آن می‌بایست دست به کاری عجیب بزند: کاهش دیسپلی بافر صفحه! به این ترتیب هرچند سخت افزار رزولوشن را فول اچ‌دی نشان می‌دهد اما در عمل بافر صفحه اغلب کم‌تر است.

سونی تمایل ندارد که توسعه دهندگان به ساخت بازی‌های ۴K روی بیاورند، زیرا تفاوت چندانی با خروجی فول اچ‌دی بر روی تلویزیون‌های HDTV نخواهد داشت، در عوض این کمپانی سازندگان گیم را به استفاده از روش‌هایی هم‌چون رندرگیری شطرنجی تشویق می‌کند.

هیچ مدرکی برای واقعی بودن این اسناد وجود ندارد، بنابراین نمی‌توان اطلاعات ارایه شده را موثق دانست. مطمئنا بهترین کار منتظر ماندن برای تکذیب و یا تایید این اطلاعات توسط سونی است.

PS-Meeting-2013_product_featured-image_vf1-635x361

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH