اینستاگرام به‌زودی اجازه فیلترکردن کامنت‌ها را به کاربران می‌دهد

اینستاگرام در حال برداشتن قدمی نامعمول برای مقابله با کامنت‌های نامناسب است. این شبکه اجتماعی به زودی به کاربران اجازه می‌دهد که کامنت‌ها را در اکانت خود فیلتر کنند، یا به عبارتی آنچه را که نامناسب می‌دانند، حذف کنند.

نیکی جکسون کوالکو، مدیر بخش روابط عمومی اینستاگرام می‌گوید:

هدف ما این است که اینستاگرام را به مکانی دوستانه، جذاب و مهمتر از همه، امن برای بیان احساسات و علایق شخصی بگردانیم. ما به آرامی به اکانت‌هایی که تعداد کامنت بالا دارند، اجازه تصحیح کامنت‌ها را داده‌ایم. همانطور که چیزهای بیشتری یاد می‌گیریم، سعی می‌کنیم که تجربه بهتری برای کاربران پدید آوریم.

اکانت افراد مشهور و اکانت‌هایی که فالوورهای زیادی دارند، ابتدا به این ویژگی دست پیدا می‌کنند. کاربران عادی تا چند ماه آینده می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند.

این ویژگی قدم دیگری از اینستاگرام برای مقابله با پدیده آزار و اذیت است که همه شبکه‌های اجتماعی با آن درگیرند. این مسئله بسیار مهمی است، چون اگر شبکه‌های اجتماعی کاری انجام ندهند به همدستی در آزار و اذیت متهم شده و اگر کاری انجام دهند به نقض آزادی بیان متهم می‌شوند. به همین دلیل شرکت‌ها مجبور به اعمال تصمیمات یک‌جانبه می‌شوند و این باعث می‌شود که گروهی آزرده شده و گسترش شبکه‌های اجتماعی با تهدید مواجه شود.

با دادن اختیار به کاربران و شرکت‌ها، اینستاگرام به کاربران اجازه داده تا خود تصمیم بگیرند که چه چیزی در اکانت‌ آنها قابل قبول است. البته این کار معایبی نیز دارد. مهمترین عیب، احتمال فیلترینگ شدید کاربران است. به عنوان مثال،‌ ممکن است طرفداران یک موضوع، مخالفان آن را کاملا فیلتر کرده و به این علت جو یک‌جانبه بر سر موضوع ایجاد کنند. مثال دیگر، شرکت‌های تجاری هستند. ممکن است که شرکت‌ها کامنت‌هایی که در انتقاد از محصولات و خدمات آنهاست را فیلتر کنند.

instagram-keyboard-app-take-pictures-photos-pics

3 در مورد “اینستاگرام به‌زودی اجازه فیلترکردن کامنت‌ها را به کاربران می‌دهد”

  1. أین راسته توی تنظیمات نسخه جدید یک گزینه اضافه شده که میتونن ای پی ایرانیان رو بلاک کنن؟؟؟

    راستی فونتون خیلی قشنگه ، اسمش چیه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH