کسپرسکی و ارایه یک نرم افزار رایگان برای مقابله با باج‌افزارها

از بین بدافزارهای کامپیوتری، باج‌افزارها شاید یکی از بدترین‌ها باشند. باج‌افزار هارد یا کل کامپیوتر شما را قفل کرده یا رمزگذاری می‌کند. برای اینکه دوباره بتوانید به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید، باید به هکرها باج بدهید تا آنها کلید رمز را به شما بدهند!

برای کسب و کارهای کوچک، یک حمله باج‌افزار می‌تواند سردرد زیادی ایجاد کند. حال کسپرسکی ابزاری مجانی برای کسب و کارهای کوچک عرضه کرده که با باج‌افزارهای مقابله می‌کند. این ابزار مجانی است و فعلا فقط برای ویندوز کار می‌کند. کنستانتین ورونکف از کسپرسکی می‌گوید:

شرکت‌های کوچک و متوسط دانش لازم برای مقایسه محصولات امنیتی در بازار را ندارند. Anti-Ransomware Tool for Business کسپرسکی با نرم‌افزارهای دیگر سازگار بوده و کاری تکمیلی برای جلوگیری از این حملات است.

کسپرسکی اخیرا با کمک اینتل، پلیس اروپا و پلیس هلند، کمپین «نه به باج» را راه انداختند که کلیدها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ابزار جدید کسپرسکی دو تکنولوژی این شرکت را در هم می‌آمیزد: سرویس ابری Kaspersky Security Network که داده‌های کاربران اختیاری را تحلیل می‌کند و System Watcher که اتفاقات شبکه را آنالیز کرده و سرنخ‌های فعالیت‌های مخرب را ثبت می‌کند.

تحقیقات کسپرسکی نشان می‌دهد که تعداد حمله‌های باج‌افزاری با افزایش ۵ برابری به ۷۱۸۵۳۶ مورد در سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ رسیده است. با پرداخت پول به هکرها، اقتصاد زیرزمینی این فعالیت‌ها افزایش یافته و مبارزه با آن سخت‌تر گردیده است. ده کشور هند، روسیه، قزاقستان، ایتالیا، آلمان، ویتنام، برزیل، اوکراین و ایالات متحده بیشترین تعداد حملات باج‌افزار را دارند. در کشورهایی همچون هند، برزیل، روسیه و ویتنام بیشتر این حملات ابتدایی هستند، اما در ایالات متحده، نزدیک به ۴۰ درصد حملات توسط رمزگذاران حرفه‌ای انجام می‌شود.

در ابتدا، باج‌افزارها کاربران خانگی را هدف قرار می‌دادند، اما با پیشرفت روش‌های رمزگذاری، شرکت‌ها نیز مورد حمله قرار گرفتند. سهم شرکت‌ها در حملات باج‌افزاری از ۶.۸ درصد به ۱۳.۳ درصد رسیده است. برای ایمن شده در برابر باج‌افزارها، سعی کنید که به طور منظم از داده‌های خود بک‌آپ بگیرید، از آنتی ویروس‌های معتبر استفاده کنید و نرم‌افزارهای خود را به‌روزرسانی کنید.

hack

1 در مورد “کسپرسکی و ارایه یک نرم افزار رایگان برای مقابله با باج‌افزارها”

  1. اصلا مگه خود کسپرسکی که تو ایران عرضه میشه معتبر هست؟!! من که شنیدم که هیچکدام از نسخه هایی که در ایران فروش میره نسخه اصلی نیست بلکه نسخه های قدیمی و غیر اورجینال کسپر هستن و هیچکدام از نمایندگی های ایران نماینده اصلی شرکت کسپر نیستند بلکه همشون از دوبی با واسطه جنس تهیه میکنن حتی نود هم که سورسش لو رفته و دیگه قابل اعتماد نیست تکلیف چیه؟!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH