شیائومی تا سال ۲۰۱۷ پنل‌های OLED سامسونگ را دریافت نمی‌کند

سامسونگ پادشاه پنل‌های OLED است. بر اساس آماری که اخیرا منتشر شده، سامسونگ ۹۹ درصد بازار پنل‌های OLED اسمارت‌فون‌ها را در اختیار دارد. تکنولوژی OLED روز به روز محبوب‌تر می‌شود و شرکت‌های بیشتری به توسعه آن می‌پردازند. البته این بدین معنا نیست که LCD بزودی از بازار حذف می‌شود، اما OLED به زودی از LCD پیشی می‌گیرد.

شیائومی یکی از سازندگانی است که از LCD استفاده می‌کند، اما قرار است بخشی از محصولات خود را با پنل‌های AMOLED بسازد. شیائومی با شرکت‌های مختلفی برای تامین پنل‌های مورد نیاز خود مذاکره کرده است. سامسونگ یکی از شرکت‌هایی است که در لیست شیائومی قرار دارد. اما ظاهرا تا سال آینده پنل‌های OLED را دریافت نمی‌کند.

شرکت‌های چینی زیادی به سامسونگ برای تامین پنل‌ها سفارش داده‌اند و به دلیل تقاضای بالا، سامسونگ قادر به تامین پنل‌ها نبوده و برخی از شرکت‌ها را از لیست ۲۰۱۶ حذف کرده که شیائومی یکی از آنهاست. اگر این خبر درست باشد، سامسونگ، شیائومی را در لیست انتشار قرار داده و این شرکت تا سال ۲۰۱۷ پنل‌ها را دریافت نمی‌کند.

این موضوع چندان جای تعجب ندارد، چون در سال ۲۰۱۴ تنها ۲۱ اسمارت‌فون بجز اسمارت‌فون‌های سامسونگ از OLED استفاده می‌کردند. این میزان در سال ۲۰۱۵ دو برابر شد و در سال ۲۰۱۶ باز هم افزایش پیدا کرد. به همین دلیل، سامسونگ باید سرمایه‌گذاری زیادی برای توسعه پنل‌های خود داشته باشد. از طرف دیگر، دیگر شرکت‌ها هنوز قابلیت تولید این نوع نمایشگر را ندارند، پس سامسونگ کماکان گزینه اصلی سازندگانی است که قصد چرخش به سمت نمایشگرهای جدید را دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH