آدیداس به ورزش‌کاران المپیک ۲۰۱۶ ریو کفش ساخته شده با پرینت ۳ بعدی هدیه می‌دهد!

چاپ سه بعدی یکی از فناوری‌هایی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته، تا به حال ابزارهای زیادی با این فناوری و با استفاده از پرینترهای سه بعدی ساخته شده‌اند، مانند وسایل نقلیه، اسباب بازی‌ها، خوراکی‌ها، وسایل تزیینی و حتی ابزارهای مورد نیاز ایستگاه بین المللی فضایی و اعضای بدن! اما این بار بحث ما درباره کفش‌هایی است که با پرینتر سه بعدی چاپ شده‌اند.

شرکت آدیداس که در حوزه پوشاک ورزشی شهرت بسیاری دارد، در گذشته و برای تنوع با استفاده از چاپگرهای ۳ بعدی کفش تولید کرده بود، اما این بار پا را فراتر گذاشته و اقدام به تولید انبوه کرده است. این کفش‌ها با عنوان ‌”کفش پرینت سه بعدی شده قهرمانان” قرار است به ورزش‌کاران حاضر در المپیک ۲۰۱۶ ریو تقدیم شود. همانطور که از نام این کفش‌ها پیداست، آدیداس تنها این کفش‌های چاپ شده را به مدال آوران تقدیم می‌کند.

adidas-3d-640x374

بر اساس اعلام کمپانی آدیداس، نشان تجاری این شرکت هم بر روی این کتونی‌ها چاپ می‌شود و تمامی قسمت‌ها از رویه بالایی تا پاشنه و تخت کفش همگی با فناوری چاپ سه بعدی تولید می‌شوند. آدیداس عنوان کرده که با پرینت گرفتن تخت و پاشنه توانستند روال معمول چسب کاری و دوخت را هم کنار بگذارند که این باعث دوام بیشتر کفش خواهد شد.

این کفش‌ها تنها برای تبلیغات و جلب توجه تولید نشده‌اند، ورزش‌کاران می‌توانند به راحتی از آن‌ها در هنگام دویدن ویا سایر ورزش‌ها استفاده کنند و نگران هیچ آسیبی به کفش در طول ورزش کردن نباشند. متاسفانه آدیداس تا به حال هیچ حرفی درباره تولید انبوه و عرضه جهانی این کفش‌ها به میان نیاورده و باید منتظر بود و دید پس از المپیک این شرکت چه برنامه‌‌ای برای صنعت کفش‌های پرینت ۳ بعدی شده خود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH