کاهش ۲۰ درصدی فروش محصولات اپل در فروشگاههای زنجیره‌ای Target

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای Target به روزنامه وال استریت ژورنال گفته که فروش محصولات اپل در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ در فروشگاه‌های این مجموعه ۲۰ درصد کاهش داشته است. بریان کرنل گفته که این کاهش به دلیل نبود خلاقیت در محصولات اپل بوده و کاهش فروش محصولات اپل را دلیل کاهش فروش و نتایج بد Target عنوان کرده است.

بریان کرنل همچنین گفته که فروش محصولات الکترونیکی ۲۰ درصد کاهش داشته که کاهش فروش محصولات اپل، ۷ درصد از این میزان را تشکیل می‌دهد. کرنل می‌گوید:

مشتریان ما برای محصولات آنها می‌آیند. آنها دنبال نوآوری هستند. ما با اپل و شرکای تجاری همکاری خواهیم کرد تا بتوانیم از این موضوع در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ استفاده کنیم.

در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶، اپل اولین کاهش سالانه درآمد و میزان فروش آیفون را اعلام کرد که باعث شد سهام اپل کاهش شدیدی داشته باشد. این روند منفی در سه ماهه دوم سال نیر ادامه داشت و بنابر پیش‌بینی‌های اپل در سه ماهه سوم نیز ادامه دارد. اپل انتظار درآمد بین ۴۵ تا ۴۷ میلیارد دلاری برای سه ماهه سوم دارد که نسبت به ۵۱ میلیارد دلار سال ۲۰۱۵ تقریبا ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

فروش محصولات اپل ممکن است با معرفی آیفون ۷ افزایش پیدا کند، اما چون تغییراتی که برای آیفون در نظر گرفته شده کم است، احتمال می‌رود که روند منفی فروش اپل تا سال ۲۰۱۷ نیز ادامه داشته باشد. البته اپل محصولات جذابی همچون آیفون ۲۰۱۷ دارد که این باعث شده که سهام اپل در سه ماهه گذشته، ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.

آیفون ۲۰۱۷، دهمین آیفونی خواهد بود که اپل معرفی کرده و انتظار می‌رود که تغییرات گسترده‌ای همچون استفاده از نمایشگرهای خمیده OLED مجهز به سنسور  Touch ID، شارژ وایرلس، بدنه شیشه‌ای و … داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH