دهکده المپیکی که پس از اتمام مسابقات به زندان تبدیل شد!

المپیک ریو ۲۰۱۶ با قدرت تمام در حال برگزاریست. شنا و ژیمناستیک ممکن است که تمام شده باشد، اما دو و میدانی هنوز در حال اجراست و دهکده المپیک پر از ورزشکار است. اما بعد از المپیک چه بلایی بر سر دهکده المپیک می‌آید؟!

در مورد دهکده المپیک ایالات متحده در المپیک ۱۹۸۰ میلادی، جواب سوال بالا “تبدیل شدن دهکده به زندان” است! این مورد یک تصمیم لحظه‌ای نبود. از ابتدای ساخت دهکده Lake Placid زندان شدن آن بعد از المپیک در نظر گرفته شده بود زیرا زمانی که کنگره، بودجه ۲۸ میلیون دلاری ساخت آن را تصویب کرد، اصرار کرد که کاربرد دومی نیز برای آن در نظر گرفته شود. ظاهرا زندان گزینه مناسبی بوده است.

سه سال بعد از توافق ساخت، Lake Placid با ۹۳۷ اتاق خواب یا سلول آماده بهره‌برداری بود. هر سلول دارای تخت‌خواب برای ۲ تا ۴ نفر، چوب‌لباسی، میز نوشتن و صندلی برای ورزشکاران بود. اکثر اتاق‌ها داری یک پنجره گرد بودند که یک میله فلزی در وسط آن قرار داشت تا فرار را محدود کند. برخی از اتاق‌ها حتی پنجره نداشتند. درب اتاق‌ها از استیل سنگین ساخته شده که حفره‌ای برای نگاه‌کردن نگهبانان داشت. دو ردیف ۴ متری محافظ الکتریکی از این دهکده محافظت می‌کرد.

این کاربرد ممکن است کمی ترسناک بنظر برسد، اما اگر سرنوشت دیگر دهکده‌ها را در نظر بگیریم، چندان از سرنوشت این دهکده ناراحت نمی‌شویم. دهکده سوچی در روسیه تقریبا به شهر ارواح تبدیل شده است. استادیوم ۵۵۰ میلیون دلاری اصلی جام‌جهانی ۲۰۱۴ نیز اکنون به پارکینگ ماشین تبدیل شده! این استادیوم گرانترین استادیوم ورزشی تاریخ است. امید می‌رود که سرنوشت دهکده ریو بهتر از این دو مورد باشد!

۳۶ سال پس از المپیک، Lake Placid اکنون ۱۰۰۰ زندانی دارد، که بیشتر آنها از بوستون و نیویورک هستند. این زندان یا دهکده المپیک سابق، اکنون ۲۵۰ کارمند هم دارد.

1 در مورد “دهکده المپیکی که پس از اتمام مسابقات به زندان تبدیل شد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH