۱۰ رویکرد برای استخدام مهندس نرم‌افزار برتر

امروزه تقاضا برای یافتن استعدادهای تکنولوژی به اوج خود رسیده است. شرکت‌ها برای این منظور با یکدیگر رقابت می‌کنند تا بتوانند بهترین و باهوش‌ترین آن‌ها را به استخدام خود درآورند. طبق تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۴، تنها بیش از ۴۰۰۰ کارمند به عنوان “مهندس نرم‌افزار” در ایالات متحده استخدام شده‌اند که باعث شد این حرفه را در صدر بالاترین تقاضا در این کشور قرار دهد. این روزها با توجه به رشد بالای استارتاپ‌ها، استخدام توسعه‌دهندگان نیز افزایش یافته است. از این رو، با توجه به موارد فوق بکارگیری و حفظ بهترین افراد در حوزه مهندسی نرم‌افزار جز مسایل مهم سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف به حساب می‌آید. در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که باید در رابطه با استخدام این افراد رعایت نمایید.

۱. نیازهای خود را مشخص کنید

پیش از شروع جستجو برای یافتن توسعه‌دهنده نرم‌افزار، بر اساس اینکه فرد مورد نظر قرار است چه مسئولیتی را در پروژه شما داشته‌ باشد، نیازهای شرکت خود را مشخص کنید. علاوه براین، تعیین کنید که آن‌ها نیازمند چه تجربه‌هایی هستند و چه آموزش‌هایی را می‌توانند به وسیله این شغل فرا بگیرند. همچنین درباره سبک‌های کاری در این زمینه (مانند برنامه نویسی دونفره، توسعه آزمون محور و متودولوژی Agile) سوالاتی را مطرح کنید. با انجام این موارد ممکن است تصور کنید که وقت خود را بیهوده صرف می‌کنید، اما از این طریق با سرعت بیشتری متوجه احتیاجات شرکت خود خواهید شد.

۲. افرادی را به خدمت بگیرید که به شرکت شما علاقه‌مند هستند

قبل از اینکه آزمایش‌های فنی و مدیریتی خود را انجام دهید، باید بدانید که توسعه‌دهندگان آینده‌نگر مایل هستند تا بدانند پیش از گذراندن وقت با ارزش خود برای چالش‌های کدنویسی، یک فرصت مناسب شغلی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید. این عامل برای برندهای بزرگ تنها با ذکر نام شرکت، انگیزه‌ بالایی در هواداران آن‌ها ایجاد می‌کند. با این حال، در صورتی که جز این دسته از سازمان‌ها قرار نمی‌گیرید، لازم است تا تلاش خود را افزایش دهید. ارتباطات شرکت خود را منحصر به فرد سازید، اهمیت فرصت‌های شغلی برای این افراد را شرح دهید و درباره مزایا و پیشنهادات بزرگی که رقیبان از آن غافل هستند، با صراحت و صادقانه صحبت کنید.

۳. سریع حرکت کنید۱

شما می‌بایست قادر باشید تا در اولین جلسه ملاقات با یک کارجو یک پیشنهاد کاری ۱۰ روزه را برای او ارایه کنید. گذر زمان، رقابت با سایرین را افرایش می‌دهد و به طور قابل توجهی باعث کاهش قراردادهای تاییدشده شما می‌شود.

۴. از دورکاری نهراسید

برخی از توسعه‌دهندگان مایل هستند تا در منزل کار کنند یا یک فعالیت مشارکتی با سایر افراد داشته باشند. بنابراین از ایده‌های مهندسینی که به خدمت می‌گیرید استقبال کنید تا رونق کسب و کار شما را بهبود دهند. در صورتی که آن‌ها در شرایط مالی مناسبی قرار نداشته‌ ‌باشند، با پیشنهاد حقوق بالا می‌توانید استعدادهای خوبی را بدست آورید.

۵. تعصبات خود را کنار بگذارید

به افراد اجازه دهید تا با زبان مورد علاقه خود کدنویسی کنند. اگر که تنها به دنبال افرادی هستید که تجربه تولید نرم‌افزار با زبان، چارچوب یا پایگاه داده خاصی را داشته باشند، به این معنی است که عرصه را برای کارجویان خود تنگ کرده‌اید.

۶. سازمان یافته باشید۲

هیچ چیز مانند اجرای ضعیف استخدام و فرآیند مصاحبه باعث ناراحتی یک توسعه دهنده نمی‌شود. پیش از شروع کار، برای فرآیندهایی که لازم است اجرا کنید، برنامه ریزی داشته باشید و قسمت‌های مختلف آن را مشخص کنید. اطمینان حاصل کنید که افراد درگیر با این مسایل به درستی فعالیت خود را انجام می‌دهند. در هر شرایطی که قرار می‌گیرید، سعی کنید هیچ‌گاه قرار مصاحبه خود را لغو نکنید یا آن را به تعویق نیندازید.

۷. پیشنهادات سایر رقبا را فراموش نکنید

کارجویان سعی دارند تا شما را متقاعد کنند که تنها روی شرکت شما تمرکز کرده‌اند، اما در اکثر اوقات چنین چیزی وجود ندارد. بیشتر توسعه‌دهندگانی که به دنبال موقعیت کاری جدید هستند، علاوه بر سازمان شما با شرکت‌های مختلف دیگر نیز در تعامل‌اند. اگر که به این قضیه خوب توجه کنید و آن را در فرآیند مصاحبه خود در نظر بگیرید، نه تنها در زمان خود صرفه جویی می‌کنید، بلکه با احتمال بیشتری اعتماد توسعه دهنده مورد نظر را جلب خواهید کرد.

۸. مسایل پرداخت حقوق و مزایا را مدیریت کنید

مذاکرات حقوقی برای هر کسی می‌تواند یک چالش بزرگ محسوب شود. اما نباید اجازه دهید تا پیروزی به خدمت گرفتن نخبه‌های این عرصه برای شما به شکست منجر شود. در صورتی که یک کارجو بر خلاف پیشنهاد شما در خواستی را در این رابطه مطرح می‌کند، سعی کنید نظر او را رد نکنید. برای اینکه درک بهتری از این موضوع داشته باشید، تفاوت پرداخت حقوق در هر سال را محاسبه کنید. سپس از فرد مورد نظر نیازهایش را جویا شوید.

۹. به دنبال اسب تک شاخ نباشید!۳

درخواست‌های شما نباید به گونه‌ای باشد که با ارایه مزایا به کارمندان مطابقت نداشته باشد. شرکت‌هایی هستند که در ازای تقضا برای سوابق تحصیلی عالی و تجربه کاری چندین ساله، امکانات و شرایط لازم را برای کارجویان فراهم نمی‌کنند. اگر شما نیز در این دسته قرار می‌گیرید، باید بدانید که تنها وقت خود را تلف می‌کنید. افراد با استعداد نیازمند فرصت‌های شغلی با درآمد مناسبی هستند که به موازات رشد کیفی فعالیت آن‌ها بر حقوق و مزایای‌شان هم افزوده شود. به منظور رشد تجارت خود و اثبات آن در بازار لازم است تا بتوانید نیازهای این افراد را تامین کنید، با این حال در ابتدای کار می‌بایست نسبت به آ‌ن‌ها انتظارات واقع بینانه‌ای داشته باشید.

۱۰. در ابتدا با تجربه‌ترین (و پر هزینه‌ترین) افراد مستعد را استخدام کنید

اولین تیم توسعه‌دهنده یک نقش محوری را در شکل‌گیری صحیح شرکت شما برعهده دارد، بنابراین هیچ‌گاه از اهمیت تامین و تشکیل آن غافل نشوید. اطمینان حاصل کنید که زمان خود را صرف به خدمت گرفتن افراد با تجربه می‌کنید، حتی اگر برای این منظور مجبور به پرداخت هزینه‌های سنگین شوید. تصمیمات فنی که این کارمندان اتخاذ می‌کنند در اوایل کار ممکن است بسیار سخت (و پر هزینه) باشد، اما باعث می‌شود تا سریع‌‌تر در مسیر درست قرار بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH