استفاده از لیزر برای نظافت ابزار آلات و لوازم منزل!

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که برای تمیز کردن وسایل اطراف خود با مشکل مواجه شوید یا بعد از مدتی به سراغ جعبه ابزار بروید و به جای آچار و پیچ گوشتی با فلزات زنگ زده روبرو شوید. روش‌های زیادی برای این نوع تمیزکاری‌ها و رفع این مشکلات وجود دارد که با جستجو در دنیای وب می‌توانید آن‌ها را بیابید، اما به تازگی اختراع جدیدی معرفی شده که به سادگی زحمت نظافت فلزات، ظرف‌هایی با غذاهای سوخته و چسبیده و امثال آن را می‌کشد.

این فرآیند که Laser Ablation نام دارد در واقع یک روش علمی است که با استفاده از لیزر متمرکز شده به لایه برداری مواد از روی یکدیگر می‌پردازد. معمولا از این روش برای پاک کردن زنگ و جرم از روی فلزات استفاده می‌شود.

laser-gif

دستگاهی که در تصویر مشاهده می‌کنید توسط یک شرکت بلژیکی به نام P-Laser ساخته شده و طبق آنچه که Thijs Peeters، از مهندسان این شرکت گفته این دستگاه یک تفنگ لیزری است که مقدار زیادی نور به سوی اجسام می‌تاباند. Peeters می‌گوید:

زمانی که نورها به سطح برخورد می‌کنند، لایه کثیفی‌ها و هر نوع اکسیدی را که زیر نور قرار بگیرد، جذب کرده و سپس تبخیر می‌کند و هیچ چیز باقی نمی‌گذارد.

البته هنگام رسوب زدایی از فلزات و تمیز کردن وسایل ممکن است مقداری صدا از این دستگاه بشنوید،‌ اما استفاده از این روش واقعا راحت‌تر و کاربردی‌تر از این است که شخصا دست به کار شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH