ساعت‌های هوشمند آنالوگ،‌ آینده گجت‌های پوشیدنی را رقم می‌زنند!

یکی از مهمترین قسمت‌های نمایشگاه IFA، معرفی Gear S3 بود. این سومین سالی است که سامسونگ، اسمارت‌واچش را در برلین معرفی می‌کند و چون هیچ اسمارت فون یا تبلت مهمی معرفی نشده، تمام چشم‌ها به سوی این محصول براق متمرکز بود.

بر خلاف سالی که اولین Gear معرفی شد، اسمارت‌واچ‌ها را اکنون به وفور می‌توان یافت و سر و صدای آنها خوابیده است. بهبودهای کمی در قسمت‌هایی که بیشترین انتقاد را داشتند، مانند حجیم بودن و عمر باتری کم، دیده می‌شود. Gear S3 نیز تغییری نداشته، باتری کماکان ظرفیت کمی دارد و هنوز هم خیلی بزرگ است.

خبر خوب این است که کاربران هنوز گجت‌های پوشیدنی را می‌خرند و بازار آن تا چند سال آینده رشد خوبی خواهد داشت. اما خبر بد این است که اسمارت‌واچ‌هایی که سازندگانی همچون سامسونگ می‌سازند، رشد بازار را رقم نمی‌زنند.

تا سال ۲۰۲۰، فروش سالانه گجت‌های پوشیدنی به ۳۰۰ میلیون واحد می‌رسد که ارزشی بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار دارد. اما بر خلاف اینکه دستبند‌های سلامتی و ساعت‌های آنالوگی که قابلیت‌های اسمارت واچ‌ها را دارند، رشد خوبی خواهند داشت، ساعت‌های هوشمندی که تکنولوژی‌های زیادی دارند، چندان رشدی نخواهند داشت. جورچ جیجیاشویلی می‌گوید:

سر و صدای اولیه در مورد ساعت‌های کاملا لمسی فرو نشسته است. با وجود تلاش‌های بسیار شرکت‌های الکترونیکی برای ورود به این بازار، این ساعت‌ها بیشتر به یک راه‌حل موقتی شبیه هستند.

احتمالا تنها یک شرکت در مقابل این کمی رشد مقاوم باشد و آن اپل است. اپل تعداد زیادی اپل واچ بفروش می‌رساند، اما حتی اپل در رشد بیشتر مشکل دارد. البته این فقط سامسونگ نیست که این اشتباه را مرتکب می‌شود. ایسوس نیز از اسمارت‌واچ خود پرده برداشته است. ZenWatch 3 اولین تلاش ایسوس برای ساخت ساعت هوشمند دایره‌ای است. ZenWatch 3 اولین ساعت هوشمندی است که از چیپست Snapdragon Wear 2100 استفاده می‌کند.

steelhrrange

بر روی کاغذ هر دو ساعت هوشمند ظاهر خوب و قابلیت‌های زیادی دارند، اما اگر تحقیقات آماری را در نظر بگیریم، این ساعت‌ها به محصولات Fitbit ،Fossil و Withings خواهند باخت. هر سه شرکت محصولات جدیدی را در IFA معرفی کردند و دو شرکت آخر ساعت‌های کلاسیک را با دستبندهای سلامتی درآمیختند.

دستبندهای سلامتی بیشترین قسمت بازار را در اختیار دارند و رشد آنها ادامه خواهد داشت. اما تحقیقات CCS Insight نشان می‌دهد که ساعت‌های هوشمند آنالوگ بیشترین طرفدار را جذب کرده و اکثر رشد بازار را رقم می‌زنند. جیجیاشویلی می‌گوید:

در مقایسه با ساعت‌های کاملا هوشمند، ساعت‌های هوشمند آنالوگ، راحتی ساعت‌های سنتی و قابلیت‌های اسمارت‌واچ‌ها مانند اندازه‌گیری خواب را ترکیب می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH