تماشا کنید: نگاه نزدیک و اختصاصی آی‌تی‌رسان به هواوی Nova پلاس

کمپانی هواوی با معرفی دو اسمارت فون میان‌رده در IFA حضور پیدا کرده است. یکی از این دو گوشی Nova پلاس بوده که نسخه بزرگ‌تر است و دیگری با نام Nova شناخته می‌شود. با بررسی کوتاه هواوی Nova پلاس همراه آی‌تی‌رسان باشید.

NOVA-2


طراحی

Nova Plus علاوه بر ابعاد بزرگ‌تر، طراحی متفاوتی هم به نسبت برادر کوچکش یعنی Nova دارد. جنس بدنه این گوشی هم از فلز با کیفیتی بوده که با در دست گرفتنش، حس بسیار خوبی را به کاربر می‌دهد. با وجود صفحه نمایش بزرگ جای‌گیری آن در دست به خوبی صورت می‌گیرد اما کار کردن با آن توسط یک دست کمی مشکل است. دوربین با ظاهری مربع شکل در کنار فلاش دو رنگ و حسگر اثرانگشت که آن هم به صورت مربعی شکل است، قرار گرفته که یک جذابیت خاص را به قسمت پشتی دستگاه بخشیده است. در نمای رو‌به‌رویی شاهد یک طراحی ساده و زیبا هستیم و هیچ دکمه خارجی هم بر روی آن دیده نمی‌شود.

nova-plus-1


 صفحه نمایش

نمایشگر ۵.۵ اینچی این میان‌رده رزولوشن فول‌اچ‌دی داشته که چگالی ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ را ارایه می‌دهد. این نمایشگر از فناوری IPS LCD بهره برده و قادر است ۱۶ میلیون رنگ را به نمایش بگذارد. انتظار داریم باتری ۳۳۴۰ میلی‌آمپری با این میزان رزولوشن بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد.

nova-plus-4


سخت‌افزار و دوربین

سخت‌افزار Nova Plus شباهت زیادی به Nova دارد و از همان پردازنده ۸ هسته‌ای اسنپدارگون ۶۲۵ بهره برده است. دقیقا همان ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی بر روی این هندست استفاده شده است. همچنین پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD هم در این بخش حضور دارد. از دیگر مشخصات این هندست می‌توان به حسگر اثرانگشت، USB Type-C و بلوتوث اشاره کرد.

nova-plus-3

دوربین به کار رفته در Nova پلاس، ۱۶ مگاپیکسل رزولوشن داشته و قادر است با کیفیت ۴K به ضبط فیلم بپردازد. خوشبختانه بر روی مدل پلاس شاهد لرزشگیر اپتیکال نیز هستیم. همچنین وجود فلاش LED در کنار لنز دوربین در محیط‌های تاریک کارآمد خواهد بود. یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی هم در بخش جلویی گوشی قرار گرفته است که تصاویر خوبی را ثبت می‌‌کند.


برداشت اولیه

شخصا طراحی و دیزاین Nova پلاس را بیش‌تر می‌پسندم. با وجود مشخصات سخت‌افزاری مناسب و صفحه‌نمایش بزرگ، این گوشی می‌تواند بهترین انتخاب در دنیای میان‌رده‌ها باشد. البته تا قبل از عرضه رسمی به بازار و مشخص شدن قیمت آن، در حال حاضر شاید تصمیم‌گیری درست نباشد. اما با شناخت سیاست‌های هواوی در زمینه گوشی‌های میا‌ن‌رده و پایین‌رده، بدون شک این تلفن هوشمند ارزش خرید بالایی خواهد داشت.

مشخصات کلی این گوشی به شرح زیر است:

  • صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچ با رزولوشن فول‌اچ‌دی بر روی پنل IPS LCD، چگالی ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ
  • پردازنده ۸ هسته‌ای، اسنپدراگون ۶۲۵،‌ حافظه رم ۳ گیگابایت، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت، پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD
  • ابعاد ۱۵۱.۸ در ۷۵.۷ در ۷.۳ میلی‌متر، وزن کلی ۱۶۰ گرم
  • دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسل، فلاش دو رنگ، فیلمبرداری ۴K، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
  • باتری ۳۳۴۰ میلی‌آمپر، پشتیبانی از USB Type-C، حسگر اثرانگشت

در ادامه می‌توانید ویدیو اختصاصی آی‌تی‌رسان از این مدل را ببینید:

1 در مورد “تماشا کنید: نگاه نزدیک و اختصاصی آی‌تی‌رسان به هواوی Nova پلاس”

  1. هم از جلو و هم از پشت تقریبا به هواوی G8 شباهت داره و برای کسی که هواوی جی۸ داره مثل خودم یا افراد دیگر طراحیش جذابیت زیادی نداره!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH